Smile Media

webPR: Ce sunt cardurile bancare co-branded și ce avantaje speciale îți oferă la plățile online și offline

carduri co branded

Folosite tot mai des pentru plățile la comercianți, pentru produse și servicii de orice fel, cardurile bancare sunt disponibile în două variante: carduri de debit și carduri de credit. Pentru a le face și mai atractive, băncile comerciale și IFN-urile (instiții financiare nebancare, supravegheate de asemenea de Banca Națională a României) au lansat carduri emise în colaborare cu anumite branduri de retail.

Astfel, diverse mărci au ajuns să fie ilustrate pe cardurile bancare, alături de siglele instituțiilor financiare și de logo-urile Visa sau MasterCard. Acestea sunt cardurile co-branded, de obicei emise drept carduri de credit. Acestea funcționează exact ca niște carduri obișnuite, doar că vin cu facilități speciale. Parteneriatul cu un anumit brand de retail semnifică beneficii speciale pe care le au clienții, în relație cu acea marcă. Poate fi vorba de reduceri și alte facilități la cumpărături sau / și de o valoare procentuală din plățile la orice comercianți care se întoarce sub formă de cashback, de folosit la partenerul ce apare pe card.

 

Exemple de carduri co-branded disponibile pentru clienții români

Principiul alegerii unui anumit partener este legat de dimensiunea afacerii sale, de numărul mare de clienți care teoretic pot fi atrași spre acel produs bancar co-branded. Astfel, printre cele mai cunoscute carduri de acest gen disponibile în România sunt cardul BCR Ikea, cardul emag Raiffeisen Bank și cardul BT Flying Blue, pentru care Banca Transilvania a atras trei parteneri comerciali: companiile de zboruri Air France, KLM și Tarom.

 

O instituție de credit parte a Groupe Societe Generale, BRD Finance, emite carduri MasterCard în variantele de co-branded Carrefour, Dacia și MasterCard - trei variante cu beneficii specifice la partenerii respectivi. Cardul Cardul Oney Auchan este emis de asemenea de un IFN, prin Cetelem, parte a BNP Paribas Personal Finance.

 

Un card bancar inedit este cardul WWF Bonus Card, primul card de afinitate eco din România, lansat de banca locală Garanti BBVA împreuna cu WWF România, cu scopul de a susține actiunile WWF de conservare a naturii. Pentru fiecare tranzacție efectuată cu acest card bancar, Garanti BBVA donează în numele titularului 0,3% din totalul valorii tranzacției către proiectele WWF destinate conservării unor zone din Munții Carpați, de pe malul Dunării și din Delta Dunării. Conform mențiunilor de pe website-ul oficial, aceste sume nu sunt plătite de către posesorul cardului, ci de către bancă.

 

Un alt card bancar deosebit prin concept este cardul Visa Universitatea Sapientia, emis de OTP Bank România, realizat în colaborare cu prestigioasa instituție educațională. Cardul este destinat elevilor și profesorilor de la Universitatea Sapientia din Cluj-Napoca. Pentru studenți, cardul Visa este atașat la contul Junior, un cont de economii cu dobândă mai mare decât cea standard.

 

De-a lungul timpului, multe alte carduri co-branded au existat în România, unele făcând referire chiar la mărci care acum nu mai există. În alte cazuri, parteneriatele au încetat din motive comerciale diverse. Cert este că oferta de carduri co-branded este încă destul de mare și probabil vor mai apărea în viitor și alte astfel de produse financiare care să stimuleze pe de o parte creditarea, pe de altă parte cumpărăturile la anumiți parteneri.

 

Plățile cu cardul, în creștere puternică în România

Deși cash-ul încă este dominant în România, capitol unde suntem la mare distanță de țările dezvoltate din Europa, plățile cu cardul cresc an de an, atât în volum, cât și în valoare. Orice card emis de bănci sau IFN-uri poate fi utilizat în mod normal atât la plăți la POS în mediul offline, cât și la plăți online. Este și cazul cardurilor co-branded, care se comportă ca orice card de plată. Plățile online au cel mai mare avans, pentru că românii sunt tot mai receptivi în comerțul electronic și plăți pe internet în general.

Până și în sectorul de divertisment online, se pot folosi carduri bancare pentru a plăti bilete la evenimente, pentru a rezerva bilete de avion sau cazare, pentru abonamente la platforme de streaming cu filme și seriale ori pentru acces la jocuri de noroc online, jocuri de cazino precum Burning Hot, Shining Crown, Dice Roll și alte sloturi care, deși există și în variante gratuite, atrag interesul inclusiv pentru pariere pe mize reale.

 

Cardurile co-branded, în beneficiul clienților

Asocierile de branduri conduc mereu la beneficii speciale acordate deținătorilor de carduri co-branded. De la discounturi și puncte de fidelitate, la asigurări de călătorie și alte avantaje speciale, toate pot conta destul de mult.

Cu titlul de exemple, cardul emag Raiffeisen Bank aduce posesorului până la 10% înapoi din valoarea cumpărăturilor la emag, în puncte, pentru comenzile plătite integral, iar cardul BT Flying Blue (Classic sau Premium) oferă posesorului mile cadou în funcție de valoarea cumpărăturilor la orice comercianți, pe 3 categorii (milele sunt transformate în reduceri la zboruri operate de Air France, KLM și Tarom). Multe alte beneficii există în cazul tuturor acestor carduri.

 

.

 

Parallax

Vizualizari
186
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.442
Just for testing :

interaction: 0.88

popularity: 0.45

publishing: 2.9

expertise: 0.08

rating: 1.442

Content Marketing
SmileMedia nu ofera doar campanii. Functionam ca un digital newsroom capabil să creeze conținut de orice tip: grafic, text, foto, audio sau video.
Articole publicate : 1, 026
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri