Denisa Crăciun

Firmele din România vor fi obligate să publice salariile oferite. Termenul limită e mijlocul anului 2026

taxe si salarii

Firmele din România vor trebui să publice toate grilele salariale până la mijlocul anului 2026, iar angajații lor vor putea obține informații despre veniturile colegilor, potrivit unei platforme de recrutare online care arată că în acest context, doar 30% din totalul de joburi disponibile au salariul afișat în prezent.

Uniunea Europeană a decis, recent, termenul limită până la care angajatorii vor fi obligați să publice salariile pentru toate pozițiile pe care le scot în piață pentru angajare. Astfel, firmele din România vor trebuie ca până la mijlocul anului 2026 să se conformeze noilor reguli.

În acest context, în momentul de față, aproape 8.000 de joburi postate pe eJobs.ro au salariul afișat. Numărul reprezintă aproximativ 30% din totalul de joburi disponibile.

Până acum, domeniile care au manifestat cea mai mare deschidere din acest punct de vedere au fost:

  • Retail;
  • Servicii;
  • Turism;
  • Transport / logistică;
  • industria alimentară;
  • construcții.

Mai exact, domeniile care nu doar că au cele mai mari volume de angajări, dar care se și confruntă cu o rată ridicată a fluctuației de personal, astfel încât nevoia de a găsi candidați care să ocupe pozițiile rămase vacante este imediată.

Potrivit datelor Salario, comparatorul salarial al eJobs, pentru aceste domenii, mediile salariale nete la nivel național variază între 3.700 și 5.000 de lei, astfel: angajații din turism câștigă în medie, 3.700 de lei pe lună, cei din industria alimentară 3.800 de lei, în timp ce în retail media netă la nivel național este de 4.000 de lei. 4.300 de lei este salariul mediu net pentru angajații din servicii, 4.400 pentru cei din transport / logistică, 4.000 pentru transport / distribuție și 5.000 de lei pentru construcții.

De asemenea, la începutul anului și până acum, dintr-un total de peste 110.000 de joburi noi, postate pe platforma de recrutare, 37.000 de joburi aveau și salariul menționat în anunțul de angajare. 83% dintre acestea au fost postate de angajatorii din România, 13,2% de cei din afara țării, iar 3,9% aparțin joburilor remote.

„La nivel european, măsura are ca scop principal reducerea discrepanțelor salariale dintre femei și bărbați. România nu este o țară în care aceste discrepanțe să se resimtă foarte pronunțat, însă avem, pe de altă parte o lipsă de încredere a candidaților în transparența companiilor atunci când deschid un proces de recrutare și, de multe ori, consideră că nepublicarea salariului în anunțul de angajare vine din dorința angajatorilor de a trage în jos piața salariilor. Tocmai de aceea, atunci când văd joburi care au salariul afișat, sunt mai tentați să aplice decât în cazul anunțurilor care nu au nicio specificație concretă despre grila salarială”, spune Ana Călugăru, Head of Communications în cadrul eJobs.

„Dincolo de faptul că va trebui să se alinieze la o măsură obligatorie, companiile înțeleg că o astfel de măsură va avea o serie de efecte pozitive, de la reducerea timpului necesar închiderii unei poziții – pentru că, știind salariul, candidații vor aplica mult mai țintit -, până la crearea unui avantaj competitiv pentru cei care oferă salarii peste media pieței. Datele noastre arată că anunțurile cu salariul afișat generează cu 40% mai multe aplicări decât celelalte, asta pentru că reușesc să câștige încrederea candidaților, care își doresc să lucreze pentru o companie pe care o asociază cu ideea de transparență. Este, spre exemplu, o practică tot mai des întâlnită în rândul angajatorilor din străinătate care, astfel, pot atrage mai ușor candidații români, în condițiile în care, în ultimii ani, a scăzut disponibilitatea acestora pentru relocare în afara țării”, mai spune Ana Călugăru.

Parallax

Vizualizari
20791
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri