Denisa Crăciun

Adriana a pornit în pandemie Iz de Poveste. Cum s-a dezvoltat mica ei afacere cu lumânări parfumate preferate și de influenceri și corporații

Adriana Popescu

O antreprenoare a pornit în timpul pandemiei Covid-19 o afacere cu lumânări parfumate care au ajuns să fie preferate acum și de mari companii ca Google și TikTok, dar și de influenceri. StartupCafe.ro a stat de vorbă cu Adriana Popescu, omul din spatele „Iz de Poveste”, despre cum pasiunea pentru parfumuri se poate transforma într-un business.

În micul său magazin din inima Bucureștiului, Adriana vinde produse realizate manual, pe care le testează cu grijă într-un laborator, împreună cu prietena sa din copilărie și partenera sa în această afacere, Dana. Echipa este completată de prietenul Adrianei, care „ajută la partea de economic”.

În 2020, înainte să înceapă afacerea propriu-zisă, antreprenoarea și-a testat ideile de lumânări parfumate acasă.

Am început să experimentez cu ceara de soia, cu parfumanții și am ajuns la o formă de lumânări care mi-a plăcut, le-a plăcut și prietenilor mei și mai departe am zis „why not?” să încerc un business”, spune Adriana Popescu pentru StartupCafe.ro.

Inițial vindea produsele doar pe Instagram, până s-a „lămurit ce înseamnă partea legală a unui astfel de business”. În parcursul său ca antreprenoare a ajutat-o și experiența din domeniul publicității. Spune că face parte dintr-o lume „foarte glam” și lucrează „destul de des cu creatori de conținut și vedete”, ceea ce a ajutat-o în partea de promovare a produselor.

„M-am dus către oamenii cu care lucrez și cu care am lucrat foarte bine, așa că asta m-a ajutat foarte mult să cresc business-ul. Bineînțeles că am dezvoltat și un site pentru că mi-am dat seama foarte rapid că nu se poate să faci o afacere fără să ai acest suport esențial, mai ales că era vorba de pandemie, deci nu puteam vorbi de un magazin fizic la vremea aia și de acolo o prezență constantă în social media, parteneriate cu diverși creatori de conținut și cam asta a fost strategia și este în continuare”, spune Adriana Popescu.

De-a lungul timpului a avut colaborări cu branduri, dar și cu creatori de conținut precum Silviu Faiăr și Maria Zvinca.

Am lansat anul trecut „Iz de stream cu Silviu Faiăr”, am avut o colaborare cu Maria Zvinca și am făcut „La Isla Zvincita”, lumânările pe care le-a luat de ziua ei în Tenerife. Și mai lucrăm acum la o lumânare specială pentru târgul nostru drag Dichisar, care o să ajungă în curând la câțiva dintre creatorii de conținut selectați de ei”, explică antreprenoarea.

Totuși, Iz de Poveste are un public mare. Sunt și persoane care fac parte din „categoria Gen Z, millennials și peste millennials, dar core-ul clienților cu siguranță sunt millennials. Femei care au job-uri medium spre high-level și bineînțeles branduri”, spune Adriana Popescu. 

Foc stins de ploaie, plăcintă cu mere, o combinație de cafea cu lapte și caramel pentru „dimineți încete” sau un iz de ceai cu bunica sunt doar câteva dintre esențele speciale ale lumânărilor pe care le vinde antreprenoarea în magazinul fizic de la Piața Romană, dar și pe site. Pe lângă lumânări, Adriana vinde și difuzoare de aromă cu bețișoare, mărturii, săpunuri sau spray-uri parfumate.

Din când în când, când nu e „magazin”, spațiul inaugurat în noiembrie 2023, se transformă într-un atelier de turnat lumânări pentru grupuri de câte 6 persoane, iar workshop-ul este ținut de Adriana.

„Fiecare workshop durează undeva la 2-3 ore. Fiecare participant are ocazia să-și toarne două lumânări parfumate, află povestea brand-ului, face cunoștință cu materia primă pe care o folosim, are ocazia să le coloreze, să le pună sclipici, să-și aleagă parfumul preferat. Iar toate astea cu culorile și sclipiciul nu este prezentă în restul brandului”, spune Adriana Popescu.

Înainte de a lansat mica afacerea, Adriana a investit în jur de 500 – 600 lei pentru a testa câteva idei. Dar pentru un astfel de business ai nevoie de „măcar 5.000 – 6.000 EUR”, spune ea.

Să pornești și să ai și cu ce porni, adică să faci un stoc serios, să ai o armată de arome, pentru că nu poți să pornești cu două, cred că ar trebui să ai, nu știu măcar un 5.000 – 6.000 EUR, asta incluzând echipament, testat, pentru că fiecare aromă poate fi testată de la 3 săptămâni la 3-4  luni, pentru că ai de testat fitile, tip de ceară, procentaj de parfum, cât o lași la „vindecat”, adică cât lași lumânarea să se odihnească înainte să o aprinzi și atunci este și o investiție foarte mare de timp, dar cred că asta e, 5.000-6.000 EUR, fără vorbit de magazin fizic sau angajați”, susține Adriana Popescu.

Pentru că februarie este considerată luna iubirii, antreprenoarea a pregătit o serie de produse speciale, în formă de inimă și, de asemenea, s-a ocupat din timp și de realizarea mărțisoarelor parfumate pentru luna martie. 

„Pentru 1 martie am pregătit mărțișoare parfumate, cu fundiță de mărțișor. Iar pentru Valentine`s Day și Dragobete avem lumânările în formă de inimă fără șnur. Dar avem și o lansare nouă care se numește Paris și e cu pain au chocolat și am făcut-o special pentru luna iubirii” – Adriana Popescu.

Pe viitor, antreprenoarea are de gând să dezvolte workshop-urile de turnat lumânări și să le facă disponibile și pentru clienții corporate. Totodată spune că ce i-ar plăcea cel mai tare anul acesta ar fi să fie „un pic și mai prezentă pe zona de online”.

Parallax

Vizualizari
1148
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri