Claudiu Zamfir

ANAF s-a dus cu 7.300 de controale peste firme, într-o lună

antifrauda

Firme din toată România au fost supuse de ANAF unui număr de peste 7.300 de controale fiscale și antifraudă în luna aprilie 2024, a informat, miercuri, Ministerul Finanțelor, care se laudă și cu creșterea încasărilor din amenzi și decizii suplimentare de impunere comparativ cu aceeași lună a anului 2023.

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) au prezentat  raportul lunii aprilie:

În luna aprilie 2024, în vederea creșterii conformării voluntare la declarare au fost comunicate contribuabililor 2.946 notificări, pentru riscuri fiscale prezumate de 1.988.992.031 lei. Riscurile fiscale notificate au vizat, în principal, Taxa pe Valoarea Adăugată și impozitul pe profit.

De asemenea, au fost realizate de către structurile cu atribuții de control fiscal din ANAF:

  •     4.923 acțiuni de control fiscal (inspecții fiscale și verificări documentare), fiind înregistrată o creștere cu 44,45%, comparativ cu luna aprilie 2023, când au fost finalizate 3.408 acțiuni de control fiscal (inspecții fiscale și verificări documentare). Astfel, au fost stabilite obligații fiscale suplimentare prin decizii de impunere de 364.833.125 lei, fiind înregistrată o creștere cu 47,79%, comparativ cu luna aprilie 2023, când au fost stabilite obligații fiscale suplimentare prin decizii de impunere de 246.864.854 lei. Pierderea fiscală s-a diminuat cu suma de 430.699.073 lei, comparativ cu luna aprilie 2023, când pierderea fiscală înregistrată a fost de 358.707.097 lei.
  •     2.390 controale antifraudă, prin aceste acțiuni de control antifraudă au fost estimate implicații fiscale în valoare de 318.232.285 lei, respectiv au fost aplicate sancțiuni contravenționale (amenzi şi confiscări) în valoare de 35.950.400 lei, în creștere cu 36,86% comparativ cu luna aprilie 2023, când au fost aplicate sancțiuni contravenționale (amenzi şi confiscări) în valoare de 15.177.672 lei.

Totodată, 61,71% din obligațiile fiscale suplimentare urmare acțiunilor de inspecție fiscală au fost stabilite la contribuabilii care și-au desfășurat activitatea în următoarele activități din economie:

  •     Informații și comunicații – 25,26%
  •     Comerț cu ridicata, amănuntul, repararea autovehiculelor și motocicletelor – 18,98%
  •     Construcții - 17,47%.

Valorificarea bunurilor sechestrate

În ceea ce privește încasările din valorificarea bunurilor sechestrate, acestea au fost în sumă de 8.974.301 lei.

Încasările Direcției Generale Executări Silite și Cazuri Speciale au fost în sumă totală de 7.928.180 lei, astfel:
- valorificare bunuri mobile și imobile sechestrate – 6.048.324 lei
- licitație publică, magazin propriu, consignație, vânzare directă - 1.879.856 lei

În context, ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a invocat și sistemul RO e-Factura, prin care o serie întreagă din firme și alți agenți economici au fost supuși obligației de raportare online a facturilor business to business, începând din 1 ianuarie 2024.

„Aproape o mie de notificări de conformare au fost comunicate luna trecută pentru neconcordanțe privind TVA raportată, pe de o parte, prin sistemul RO e-Factura și sistemul RO e-Case de marcat electronice și, pe de altă parte, Declarația 300. De asemenea, avem zeci de notificări punctuale emise de organele de control antifraudă fiscală, cu privire la datele eronate înregistrate în aplicația RO e-Transport şi o mie de notificări contribuabililor care au obligația depunerii Formularului 395. Sunt câteva dintre măsurile incipiente care anunță schimbarea managementului riscului fiscal. Vom vorbi despre o altfel de paradigmă în momentul în care modulele antifraudă vor fi pe deplin operaționale. Chiar și în aceste condiții, în luna aprilie, ANAF a înregistrat o creștere de venituri bugetare brute de 11,1%”, a afirmat Boloș.

 

Parallax

Vizualizari
16144
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri