Redactia StartupCafe.ro

Președinția SUA: OpenAI, Google, Amazon s-au angajat să marcheze conţinutul generat de AI, pentru creşterea siguranţei

inteligenta artificiala-dreamstime

Mari companii americane care dezvoltă tehnologii de inteligenţă artificială, între care OpenAI, Google, Meta, Amazon, Microsoft, şi-au luat angajamente voluntare faţă de Casa Albă să aplice măsuri ca marcarea conţinutului generat de AI, pentru a ajuta la creşterea siguranţei tehnologiei, relatează Reuters, citată de News.ro.

Potrivit Președinției SUA, companiile care dezvoltă tehnologii de inteligență artificială s-au angajat să testeze temeinic sistemele înainte de a le lansa şi să împărtăşească informaţii despre cum să reducă riscurile şi să investească în securitatea cibernetică.

Mişcarea este văzută ca o victorie pentru efortul administraţiei Biden de a reglementa tehnologia care a cunoscut o creştere a investiţiilor şi a popularităţii consumatorilor.

„Salutăm iniţiativa preşedintelui în reunirea industriei tehnologice pentru a stabili paşi concreţi care vor face AI mai sigură şi mai benefică pentru public”, a spus Microsoft într-o postare pe blog de vineri. Gigantul IT este principalul finanțator al OpenAI, compania care a creat robotul conversațional ChatGPT.

Deoarece AI generativă, care utilizează date pentru a crea conţinut nou, cum ar fi proza de tip uman a ChatGPT, a devenit extrem de populară în acest an, parlamentarii din întreaga lume au început să se gândească la cum să atenueze pericolele tehnologiei emergente pentru securitatea naţională şi economie.

SUA sunt în urmă faţă de UE în abordarea reglementării inteligenţei artificiale.

În iunie, parlamentarii UE au convenit asupra unui set de reguli în care sisteme precum ChatGPT ar trebui să dezvăluie conţinutul generat de inteligenţă artificială, să ajute la distingerea aşa-numitelor imaginile deep-face de cele reale şi să asigure garanţii împotriva conţinutului ilegal.

Liderul majorităţii Senatului SUA, Chuck Schumer, a cerut în iunie ”o legislaţie cuprinzătoare” pentru a avansa şi a asigura garanţii privind inteligenţa artificială.

Congresul ia în considerare un proiect de lege care ar impune ca reclamele politice să dezvăluie dacă AI a fost folosită pentru a crea imagini sau alt conţinut.

Preşedintele Joe Biden, care i-a primit vineri pe directorii celor şapte companii la Casa Albă, lucrează, de asemenea, la dezvoltarea unui ordin executiv şi a unei legislaţii bipartizane privind tehnologia AI.

Ca parte a efortului, cele şapte companii s-au angajat să dezvolte un sistem care să ”marcheze” toate formele de conţinut, de la text, imagini, audio, până la videoclipuri generate de AI, astfel încât utilizatorii să ştie când a fost folosită tehnologia.

Această marcare, încorporată în conţinut într-o manieră tehnică, probabil că va facilita utilizatorilor să detecteze imagini sau audio deep-fake care pot, de exemplu, să arate violenţă care nu a avut loc, să creeze o înşelătorie mai bună sau să distorsioneze o fotografie a unui politician pentru a pune persoana într-o lumină nemăgulitoare.

Nu este clar cum va fi evidenţiat marcajul în partajarea informaţiilor.

Companiile s-au angajat, de asemenea, să se concentreze pe protejarea confidenţialităţii utilizatorilor, pe măsură ce AI se dezvoltă, şi pe asigurarea faptului că tehnologia este lipsită de părtinire şi nu este utilizată pentru a discrimina grupurile vulnerabile.

Alte angajamente includ dezvoltarea de soluţii AI la probleme ştiinţifice precum cercetarea medicală şi atenuarea schimbărilor climatice.

Parallax

Vizualizari
182
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.586
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 0.91

publishing: 3.1

expertise: 0.07

rating: 1.586

Articole publicate : 897
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri