Denisa Crăciun

Competențele soft ale unui angajat în vânzări. Ce sunt acestea și ce vor angajatorii (analiză BestJobs)

Thumbnail

Angajatorii țin cont mai mult de potențialul unui candidat la un post de a se potrivi în echipă decât de cunoștințele sale teoretice, este concluzia unei analize BestJobs, platformă de recrutare online, care mai arată că patronii români sunt dispuși să ofere angajaților training-uri interne pentru a le completa cunoștințele tehnice.

BestJobs spune că angajatorii vor să familiarizeze angajații cu specificul jobului și pun accent pe competențele „soft” menționate în CV-uri ca metodă de diferențiere între doi candidați cu experiență și cunoștințe similare.

„Competențele „soft” sunt abilitățile de bază, legate de personalitatea unui angajat și nu de experiența sa academică sau profesională. În această categorie se încadrează abilitățile de interacțiune, creativitate, relaționare profesională, comunicare sau adaptare în echipă”, conform analizei BestJobs.

Platforma de recrutare online a analizat domeniile de activitate cu cele mai multe anunțuri de joburi disponibile și a realizat un profil al candidatului ideal din punct de vedere al competențelor soft, pe baza criteriilor menționate de recrutori în anunțurile de angajare pentru fiecare domeniu principal.

Domeniul cu cel mai mare necesar de forță de muncă este cel al vânzărilor, cu aproape 5.000 de poziții deschise lunar (13,4% din totalul anunțurilor de joburi de pe platforma BestJobs).

În acest domeniu sunt căutați cel mai des candidați pentru poziții precum Agent de vânzări, Consilier sau Consultant vânzări și Manager vânzări.

Ce competențe soft ar trebui să aibă candidații pentru un job în vânzări

Competențele soft care ar trebui să se regăsească în CV-ul candidaților pentru un job în vânzări, pe lângă experiență și portofoliu, sunt:

  • Abilități de comunicare și negociere;
  • Înțelegere bună a necesităților clienților;
  • Orientare către atingerea rezultatelor;
  • Proactivitate și orientare către client;
  • Capacitate de planificare și organizare;
  • Ascultare activă;
  • Atenție la detalii;
  • Orientarea către soluții.

„Chiar dacă abilitățile soft nu pot fi măsurate sau testate ca în cazul abilităților hard sau tehnice, recrutorii vor să audă în cadrul interviului exemple de situații când candidații și-au pus în aplicare aceste abilități pentru a rezolva o situație inedită, pentru a păstra un client sau pentru a-și convinge colegii să aleagă o anumită direcție care a dus la succesul unui proiect. Este o realitate faptul că joburile de astăzi se transformă tot mai rapid și instrumentele pe care ne putem baza sunt chiar aceste abilități soft, tot mai apreciate și căutate de către angajatori”, spune Ana Vișan, marketing manager BestJobs România.

Pentru o poziție în vânzări, un angajat poate avea un venit net mediu lunar de 921 euro, conform raportului BestJobs, care a analizat primele 6 luni ale anului 2021, în creștere cu 26,4% față de ultimele 6 luni ale anului trecut.

Potrivit celor mai recente anunțuri, oferta salarială netă a unui Reprezentant vânzări pentru o poziție full-time este între 700 și 1.200 de euro, în funcție de domeniu și oraș.

De asemenea, un Manager Vânzări poate obține un venit net mediu lunar de 1.500 sau chiar 3.000 de euro, în funcție de zona pe care o acoperă și domeniul în care activează.

Parallax

Vizualizari
260
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri