Denisa Crăciun

BestJobs: 96% dintre candidați vor să afle „cât e salariul” din anunțurile de joburi

Thumbnail

Salariul este principalul motiv pentru care angajații din România aleg să își schimbe locul de muncă, conform unui sondaj realizat de platforma românească de recrutare BestJobs, care arată că 96% dintre participanții la studiu preferă să găsească oferta salarială în anunțurile de joburi la care urmează să aplice.

Peste jumătate (54%) dintre respondenții sondajului susțin că au aplicat la un job nou doar pentru că salariul afișat pentru poziția respectivă era mai mare decât câștigau ei.

Pe de altă parte, 44% dintre cei care își caută un nou loc de muncă ezită să aplice la joburile care nu au salariul afișat în anunț, pe motiv că oferta salarială ar putea fi sub nivelul pieței.

De asemenea, 46% dintre participanții la sondaj susțin că apreciază transparența în cazul anunțurilor care publică salariul și 42% consideră că afișarea remunerației este firească și toți angajatorii ar trebui să o practice.

TOP criterii în funcție de care candidații aplică pentru un job:

  1. Salariul – 87% dintre respondenți analizează posibilitatea de a aplica la un job în funcție de salariul oferit
  2. Descrierea activității – importantă pentru 68% dintre participanții la studiu
  3. Nivelul de experiență necesar – important pentru 30% dintre respondenți
  4. Posibilitatea de a lucra de la distanță –  importantă pentru 20% dintre participanții la studiu

Candidații care au răspuns sondajului spun, în proporție de 39%, că ar aplica la un job chiar dacă salariul afișat este mai mic decât ar fi dispuși să accepte, însă ar negocia cu angajatorul în cadrul interviului.

Lucrurile nu stau la fel pentru 55% dintre respondenți, care spun că salariul mai mic din anunț i-ar împiedica să aplice pentru job-ul respectiv.

Ce fac candidații înainte să meargă la interviu:

  • 73% dintre respondenți iau în calcul dacă nivelul salariilor este în acord cu piața;
  • 60% sunt curioși să afle despre cultura, misiunea și valorile companiei înainte de a participa la interviu;
  • 59% se informează despre reputația companiei (citesc păreri ale altor angajați ai companiei);
  • 52% consideră importantă locația biroului;
  • 20% dintre candidați analizează profilul managerului;
  • 10% analizează site-ul companiei.

Puțin peste 80% dintre participanții la sondaj spun că, odată ajunși la interviu, vor să știe în primul rând care este salariul oferit pentru job-ul respectiv.

În plus, 74% dintre aceștia se interesează despre rolul pe care l-ar avea în cadrul echipei, dacă vor fi angajați, 54% despre beneficiile extra-salariale și 44% despre posibilitatea de promovare.

Studiul mai arată că o treime din respondenți întreabă în etapa interviului detalii despre proiectele pentru care ar lucra și doar 5% se interesează de politica de concedii.

Ce ar trebui să facă angajatorii pentru a atrage angajații

Pentru a atrage angajații potriviți, companiile ar trebui, în opinia candidaților, să ofere:

  • salarii peste nivelul pieței (afirmă 57% dintre respondenți);
  • beneficii extra-salariale (54%);
  • proceduri pentru activitatea desfășurată de viitorii angajați (49%);
  • transparență cu privire la deciziile luate (38%);
  • un proces de integrare detaliat (31%);
  • posibilitatea de a lucra remote oricând (26%);
  • zile libere pentru ocazii speciale, cum ar fi ziua de naștere a angajatului, a copilului sau copiilor acestora (18%).

Sondajul a fost efectuat în perioada 8 – 23 septembrie 2021 pe un eșantion de 1.346 utilizatori de internet din România.

Pe  BestJobs sunt peste 4,6 milioane de profesioniști conectați la piața muncii, peste 30.000 de joburi și mii de freelanceri, agenți de recrutare, coachi, mentori, terapeuți, avocați și alte tipuri de specialiști.

Parallax

Vizualizari
1144
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri