Claudiu Zamfir

Tehnologie românească de inteligență artificială pentru profesori și elevi

inteligenta artificiala-copii-dreamstime

Organizația neguvernamentală Narada și firma IT Zitec, partener tehnologic, dezvoltă un  pilot de asistent pe bază de inteligență artificială, pentru mediul educațional, cu beneficii atât pentru elevi, cât și pentru profesori, a informat luni ONG-ul, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro.

Compania IT Zitec, fondată de antreprenorii Simona și Alexandru Lăpușan, spune că adaptează „expertiza sa de două decenii la nevoile specifice de digitalizare ale mediului educațional din România„ și „prioritizează utilizarea celor mai recente și competente soluții tehnologice”.

Pilotul de asistent AI aflat în dezvoltare va concepe teste de evaluare cu minim input din partea profesorului, potrovit celor două organizații.

În varianta actuală, pilotul poate furniza mai multe tipuri de întrebări (cu multiple variante de răspuns, cu o singură variantă de răspuns sau cu răspuns de tipul „adevărat sau fals”), în funcție de capitolele alese de profesor.

În acest moment, soluția abordează materia Limba și literatura română, putând să acopere și alte materii în viitor.

Potrivit celor de la Zitec și Narada, un alt beneficiu al profesorilor prin utilizarea acestei aplicații constă în reducerea timpului necesar  pentru conceperea testelor de evaluare, iar timpul astfel câștigat ar putea fi folosit de aceștia pentru îmbunătățirea actului educațional și rezolvarea inclusiv a altor tipuri de probleme și urgențe în educație. Așa cum se întâmplă în cazul profesorilor care fac parte din comunitatea Narada și care, în afara orelor de predare sau de pregătire a acestora, sunt implicați în îmbunătățirea aspectelor care vizează multe școli în țară, la capitole ce (încă) pun în pericol siguranța elevilor.

Pe lângă semnalarea alertelor listate de ei în HartaEdu.ro, ce țin de instalații electrice mult prea vechi, acoperișuri improprii, uși și ferestre mult prea uzate, mobilier extrem de uzat sau lipsa unor spații amenajate pentru recreere și lectură, parte din urgențele ce consumă finanțările din educație în detrimentul celor legate de actul educațional în sine, ei se implică inclusiv în rezolvarea acestora.  

Această aplicație tip asistent AI se află în faza de testare, iar planurile pe termen lung ale organizației Narada includ explorarea mai multor soluții de tehnologie ce pot accelera obiectivul de a ajunge la peste 500.000 de mii de copii în următorii ani.

„La Narada, visul nostru este ca fiecare copil să aibă acces la educația care-i împlinește potențialul. Ne-am uitat la tehnologie și internet ca la instrumentele ce ne pot ajuta să ajungem la cât mai mulți copii, cu impact cât mai mare. Așa am ajuns ca astăzi să avem pe HartaEdu peste 1300 alerte înscrise de peste 1000 de profesori din care 282 rezolvate cu ajutorul investițiilor din zeci de companii. Tot astăzi trăim și un moment istoric - următorul nivel de evoluție a tehnologiei în care aplicațiile de Inteligență Artificială ies din culisele marilor companii și cercetători și devin accesibile maselor. Ca orice instrument și Inteligența Artificială poate fi folosită în diverse moduri, iar noi ne-am propus să fim printre primii care o pun în forța binelui și ne așteptam ca mai multe organizații să ni se alăture.”, precizează Raluca Jianu, CEO Narada.

„Colaborarea noastră cu Narada la primul proiect pilot AI în educație din România este doar începutul. Angajamentul Zitec față de folosirea tehnologiilor de ultimă oră în folosul nevoilor specifice ale clienților a oferit în ultimii 20 de ani soluții eficiente și scalabile, pregătind scena pentru o integrare firească a inteligenței artificiale. Ne așteptăm ca AI să devină un adjuvant standard în educație, accelerând transformarea industriei educației spre beneficiul elevilor, studenților și profesorilor”, declară la rândul său Marius Gherghe, Business Line Director al Continuous Improvement Services Zitec.

În următorii trei ani, peste 47% dintre instrumentele de management al învățării vor fi alimentate de AI. Cercetările arată că 20% până la 40% din volumul de muncă actual al profesorilor ar putea fi automatizate și valorificate folosind tehnologia AI, iar un chatbot cu inteligență artificială poate răspunde la întrebarea unui elev în doar 2,7 secunde.

Parallax

Vizualizari
310
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri