Adi Iacob
La un an sau doi după ce Google a lansat Google AdWords, compania a început să vândă anunțuri în rețeaua de display Google (GDN), scrie Entrepreneur.com.
Rețeaua de display acoperă peste 90% dintre utilizatorii de internet din întreaga lume, potrivit support.google.com. În Rețeaua de display, puteți folosi direcționarea pentru a vă afișa anunțurile în anumite contexte (cum ar fi „activități în aer liber” sau „cnn.com”), pentru anumite segmente de public (cum ar fi „tinere mame” sau „persoane care doresc să-și cumpere mașină”), în anumite locații și multe altele.
Editorul nu știe care anunțuri vor apărea pe site-ul său, dar are încredere în Google să afișeze și să gestioneze agenții de publicitate. În consecință, el evită să fie nevoit să-și petreacă timpul în căutarea agenților de publicitate și gestionarea clienților.
Google oferă patru opțiuni diferite pentru a vă selecta locul în rețeaua de display Google.
Cu această opțiune, introduceți adresa web a site-urilor în care doriți să faceți publicitate. Dacă aceste site-uri sunt disponibile, Google va afișa anunțurile acolo. Puteți chiar să vizați o anumită zonă dintr-un site.
De exemplu, puteți selecta www.startupcafe.ro, care vă va oferi acces la întregul site web al StartupCafe sau puteți specifica www.startupcafe.ro/finantari, care vă va limita anunțurile la secțiunea Finanțări.
Utilizând această opțiune, puteți alege categorii largi sau restrânse de site-uri pe care să se afișeze anunțurile. În prezent există 2.221 de subiecte disponibile pentru alege. Puteți vedea aceste informații în contul AdWords.
Direcționarea către subiecte este destul de precisă, dar pentru rezultate mai bune, direcționați cuvintele cheie.
Fiecare pagină de pe fiecare dintre cele două milioane de site-uri din cadrul Rețelei Google a fost identificată de Google pentru a avea o "temă" centrală. Cuvintele cheie sunt cele pe care le utilizați în campaniile de anunțuri grafice pentru ca Google să știe ce teme să caute. Apoi găsește paginile care se potrivesc cu temele de cuvinte cheie alese. Aceasta poate fi o metodă de direcționare foarte precisă.
Există trei tipuri principale de cuvinte cheie:
Google deține o cantitate enormă de date despre utilizatorii săi, inclusiv site-urile lor preferate, videoclipurile pe care le vizionează, articolele pe care le cumpără, tipurile de e-mailuri pe care le primesc și multe altele. Google combină aceste informații pentru a crea un profil destul de precis al intereselor personale ale fiecărui utilizator. Cu această metodă de direcționare, Google afișează anunțul pentru persoanele pe care le consideră interesate de afacerea pe care o dețineți, indiferent de site-ul pe care se află.
Direcționarea comportamentală vă permite să vizați persoane în două moduri:
Surse: Entrepreneur.com, support.google.com