Claudiu Zamfir
Lanțul de supermarketuri Profi a lansat o linie de business de publicitate pe ecranele digitale și rețeaua radio din magazinele sale fizice, cu ajutorul tehnologiei dezvoltate de startup-ul românesc Footprints AI.
Într-un comunicat transmis, luni, StartupCafe.ro, Profi spune că noua sa linie de business se axează pe propria rețea de retail media omnichannel, încheind o etapă pilot de șase luni.
Lanțul de comerț susține că oferă brandurilor și agențiilor de media acces la „o audiență 4 milioane de consumatori, atât prin cele aproximativ 1.750 de magazine fizice, cât și prin canalele sale digitale”.
„Campaniile de retail media derulate în această perioadă au generat rezultate cu o rentabilitate semnificativ mai mare față de canalele media tradiționale, cum ar fi TV, Radio, Search și Social Media” - susține compania.
Rețeaua Profi afirmă că devine astfel „o platformă integrată de publicitate”, bazată pe comportamentul consumatorilor, „susținută de tehnologia avansată dezvoltată de partenerul său, Footprints AI”.
Startup-ul IT românesc produce și comercializează o platformă de retail media și retail data insights, având acces la „date reale și anonimizate de la peste 8,5 milioane de consumatori români”.
Folosind inteligența artificială, Footprints AI își propune să ajute brandurile să obțină insight-uri valoroase despre comportamentul consumatorilor și să targeteze audiențele mai precis, contribuind astfel la succesul campaniilor publicitare.
„Prin lansarea acestei rețele de retail media, deschidem o oportunitate unică pentru branduri și agenții să își maximizeze impactul campaniilor publicitare, folosind date reale și targetare precisă. Ne dorim ca partenerii noștri să valorifice aceste capabilități inovatoare, care le permit să fie mai aproape de consumatorii lor și să obțină rezultate excepționale. Invităm toate brandurile și agențiile de media să acceseze rețeaua noastră de retail media pentru a descoperi cum o pot integra în strategiile lor și să beneficieze de avantajele unei platforme omnichannel de ultimă generație” - a declarat Andrei Bica, chief finacial officer, Profi.
„Inteligența artificială și datele anonimizate din rețelele de retail media permit o targetare mult mai precisă a consumatorilor. Brandurile nu mai investesc în campanii largi și imprecise, ci își alocă bugetele în mod optim, în funcție de comportamentul real al audienței. În colaborare cu Profi, am reușit să dezvoltăm o soluție care să aducă valoare atât pentru retailer, cât și pentru partenerii săi comerciali, oferind rezultate măsurabile și adaptabile în timp real", a spus, la rândul lui, Dan Marc, fondator și CEO al Footprints AI.
Serviciile de retail media își propun să ofere brandurilor posibilitatea de a-și targeta eficient consumatorii pe baza comportamentului lor de cumpărare, folosind date anonimizate și analize avansate. În plus, brandurile pot urmări în timp real performanțele campaniilor, optimizându-și astfel strategiile de marketing, susține Profi.
Pentru distribuția mesajului publicitar, retail media folosește spațiile și canalele disponibile în magazine fizice și în mediul digital controlat de retailer. În cazul Profi, acestea includ ecranele digitale și rețeaua radio din magazine, aplicația mobilă, website, canalele de social media și de marketing direct.
În plus, pe baza datelor de cumpărare anonimizate, brandurile vor putea direcționa campaniile publicitare către audiențe media cu insight-uri socio-demografice și legate de comportamentul de consum ce sunt generate de Inteligența Artificială dezvoltată de către Footprints AI.
Reamintim că, în octombrie 2023, Delhaize „The Lion" Nederland B.V., deținătorul lanțului de magazine Mega Image, anunțat că vrea să preia Profi Rom Food S.R.L. Tranzacția a fost evaluată la 1,3 miliarde EUR, așa cum am scris pe StartupCafe.ro.
În august 2024, Consiliul Concurenței a transmis că are „o serie de îngrijorări concurențiale” referitoare la tranzacția prin care Mega Image vrea să preia magazinele Profi în România. Mega Image poate transmite Consiliului Concurenței propuneri de angajamente pentru a înlătura îngrijorările concurențiale.