Denisa Crăciun

Hijack Marketing: Wizz Air oferă bilete cu prețuri reduse pasagerilor afectați de anularea curselor Blue Air

zbor-pasager-aeroport-bagaj-avion-dreamstime

Recent, Blue Air a anunțat că suspendă până luni, 12 septembrie, toate zborurile din România operate de companie din cauza unor probleme financiare. Ocazia a fost una numai bună pentru competitorii companiei aeriene, cum este cazul Wizz Air, care acum vrea să atragă clienții cu zboruri mai ieftine și face ceea ce se numește hijack marketing.

Mai întâi, să explicăm ce este hijack marketing. Pe scurt, conceptul se referă la momentul în care o companie profită de un lucru/eveniment deja existent pentru a crește popularitatea brandului său. Avantajul acestui concept de marketing este că poți folosi o audiență care există deja.

Este o strategie pe care o folosește acum și Wizz Air, care susține că oferă prețuri reduse pasagerilor afectați de anularea curselor Blue Air.

„Vești proaste de la Blue? Zboară cu Wizz, tarife de la 49,99 Euro! Zboruri către/din România de la 49,99 EUR folosind primele 6 caractere ale codului de rezervare Blue Air. Rezervați acum! Valabil pe anumite rute, număr limitat de locuri”. Așa sună anunțul Wizz Air, care profită de contextul creat de Blue Air.

Wizz-Air-Screenshot-2022

Mai amuzantă este însă varianta în limba engleză; Wizz Air se folosește de expresia din limba engleză "Don't be/feel BLUE" (n.r. "Nu fi trist") pentru a promova oferta lor.

Cum profită Wizz Air de problemele Blue Air (varianta în engleză)

Am mai scris și noi pe StartupCafe.ro despre un exemplu de hijack marketing și guerrilla marketing în România.

În 2019 Starbucks a instalat în centrul Bucureștiului o reclamă prin care își promova o ofertă valabilă în fiecare luni – un caffe latte la 5 lei.

Nu a durat mult și 5 to Go, lanțul de cafenele care folosește o strategie „fixed price” (majoritatea produselor costă 5 lei) a reacționat și a instalat un banner mai mic sub cel al Starbucks, inscripționat cu logo-ul afacerii și textul #nudoarluni.

Obiectivul unei campanii de guerilla marketing este, pe lângă creșterea notorietății, crearea unui concept unic care să atragă interesul consumatorului, să îl intrige și să genereze "hype",  pentru ca în final să ajungă viral.

Conceptul de guerrilla marketing folosit în general de brandurile mici, aflate la început de drum, când caută să își facă loc printre “giganți”, deoarece se bazeaza pe metode ieftine și recurge la orice tertip neconventional cu scopul de a obține maximum de rezultate cu minimum de resurse.

Parallax

Vizualizari
962
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri