Denisa Crăciun
Startup-ul spaniol Jeff, prezent și în România cu serviciile sale de spălătorie și curățătorie chimică, a obținut o finanțare de 90 de milioane de dolari.
Startup-ul a strâns 90 de milioane de dolari într-o rundă de finanțare (equity și împrumut convertibil) la care au participat DXVentures, Clean Ventures, Stelac, Prism, și parteneri existenți, potrivit tech.eu.
Startup-ul Jeff a fost înființat în anul 2015 sub numele de Mr. Jeff, la Valencia, de 4 antreprenori: Eloi Gomez, Adrian Lorenzo, Joaquim Lecha și Ruben Munoz Trapote. Cei patru au lansat platforma online de spălătorie și curățătorie cu un model de franciză pentru livrarea la domiciliu.
Aplicația combină curățătoriile de haine gen „Nufărul” de la noi cu sistemul de colaborare pe internet consacrat de Uber în transport.
Prin aplicația Jeff, clienții își pot selecta localizarea exactă și ziua și ora la care un șofer Jeff să se prezinte pentru a ridica rufele murdare. Rufele spălate și călcate sunt livrate înapoi la locul selectat de client, spunea Jeff într-un comunicat remis StartupCafe.ro în octombrie 2019.
Startup-ul, care și-a extins, între timp, serviciile la beauty și fitness, a obținut o rundă de finanțare de 12 milioane de dolari în 2018, de la All Iron Ventures și alți investitori cu experiență în afacerile din domeniul marketplace și sharing economy, ca Albert Armengol (CEO Doctoralia) sau Jeroen Merchiers (Managing Director al Airbnb pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa).
Tot în 2018, startup-ul spaniol a achiziționat 350 de francize ale firmei braziliene LAVA E LEVA.
Cu finanțarea de 90 milioane dolari pe care a obținut-o acum, startup-ul spaniol Jeff ajunge, în cei 8 ani de activitate, la investiții de capital de risc de peste 123 de milioane dolari, în total, conform datelor de pe Crunchbase.