Claudiu Zamfir

„Nufărul gen Uber” caută parteneri în România, pentru afaceri cu spălătorii în franciză

Thumbnail

O aplicație de mobil  spaniolă, care combină curățătoriile de haine gen „Nufărul” de la noi cu sistemul de colaborare pe internet consacrat de Uber în transport, a intrat în România și caută parteneri locali pentru a deschide în franciză mici afaceri în domeniul spălării rufelor.

Startup-ul Jeff a fost lansat în anul 2015, sub numele de Mr. Jeff, la Valencia, de  4 antreprenori: Eloi Gomez, Adrian Lorenzo, Joaquim Lecha și Ruben Munoz Trapote. Afacerea s-a extins în Europa, America Latina, Orientul Mijlociu, Africa si Asia de Sud-Est, iar acum a anunțat că vrea să pătrundă pe piața din România, prin investitorii locali, în sistem de franciză.

Prin aplicația Jeff, clienții își pot selecta localizarea exactă și ziua și ora la care un șofer Jeff să se prezinte pentru a ridica rufele murdare. În 48 de ore, rufele spălate și călcate sunt livrate înapoi la locul selectat de client, promite Jeff, potrivit unui comunicat remis StartupCafe.ro.

Serviciul răspunde nevoii „clientului urban conectat la tehnologie de a accesa ușor o aplicație si de a avea control asupra timpului și asupra opțiunilor sale”.

Practic, serviciile de curățătorie de haine asociate la noi, de 50 de ani, cu brandul „Nufărul”, sunt aduse în economia colaborativă - sharing economy - bazată pe aplicații de mobil, consacrată de Uber în transport, deja de 10 ani, sau de Airbnb, în cazare, de 11 ani. Și Jeff se bazează pe spălătorii de haine partenere, tot așa cum Uber lucrează cu șoferi parteneri sau Airbnb, cu propiertari de locuințe.

Startup-ul spaniol spune că „secretul” afacerii sale este „modelul de parteneriat dintre Jeff si francizați”:

  • training-uri recurente,
  • know-how sharing,
  • marketing online „foarte bine orchestrat, pe care Jeff îl planifică pentru toți francizații săi”.

Astfel, după primele 4 luni de funcționare în franciză, curățătoriile partenere ar urma să-și recupereze investiția într-un an și jumătate, după estimările celor de la Jeff. „Modelul de business, verificat într-o varietate mare de locații, estimează un prag de rentabilitate începând din luna a cincea de la deschiderea francizei și o recuperare a investiției în aproximativ 18 luni. Ca stimulent pentru noii francizați din România, Jeff oferă ca bonus gratuitate la taxa de franciză pentru primele 12 luni”, spune startup-ul spaniol.

Jeff țintește mai ales „consumatorul tânăr, conectat la Internet și utilizator de aplicații precum cele de ride-sharing”, dar se „adresează și celor care preferă varianta clasică: aceea de a se prezenta personal în spălătoria Mr Jeff, numită Mr Jeff Store, pentru a lansa o comanda, putând achita și în numerar”.

Mai departe, startup-ul spaniol vrea să-și extindă sistemul de francize de la curățătorie de haine către zona de înfrumusețare - prin brandul Beauty Jeff - și zona de săli de fitenss - prin Fit Jeff.

În anul 2018 startup-ul levantin a obținut o rundă de finanțare de 12 milioane de dolari, de la All Iron Ventures și alți investitori cu experiență în afacerile din domeniul marketplace și sharing economy, ca Albert Armengol (CEO Doctoralia) sau Jeroen Merchiers (Managing Director al Airbnb pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa).

Tot în 2018, start-up-ul spaniol a achiziționat 350 de francize ale firmei braziliene LAVA E LEVA.

În cei 4 ani de activitate, startup-ul spaniol Jeff a obșinut investiții de capital de risc de 15 milioane de dolari, în total, conform datelor de pe Crunchbase.

Parallax

Vizualizari
2820
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri