Denisa Crăciun

Ministrul Mediului, mesaj pentru HoReCa: Nu vreau să aud că un restaurant are de suferit pentru că se ridică sticlele cu întârziere / Sistemul Garanție-Returnare nu poate lua vacanță

sticle-pet-dreamstime.

Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Mircea Fechet, a declarat, luni, în legătură cu Sistemul de Garanție-Returnare, că HoReCa „trebuie să aibă prioritate maximă” și susține că SGR „nu poate lua vacanță”.

„Bineînțeles că este posibil (ca antreprenorii din HoReCa să-și cumpere singuri aparatele de colectare a ambalajelor – n.r.). La fel cum există posibilitatea unor asocieri între punctele de colectare și autoritățile publice locale, mai exact primăriile și reprezentanții punctelor de colectare. Mă bucur că m-ați întrebat de HoReCa pentru că așa cum am comunicat și reprezentanților companiei RetuRO, cu atât mai mult cu cât urmează sezonul cald, HoReCa trebuie să aibă prioritate maximă. Nu vreau să aud că un restaurant sau un alt tip de afacere de acest gen are de suferit din cauza faptului că se ridică cu întârziere sticlele, PET-urile sau dozele de aluminiu”, a declarat Mircea Fechet, luni.

Ministrul a mai spus că există discuții pentru instalarea de puncte de colectare automate, RVM, în zonele cu foarte mulți turiști.

„Fie că discutăm despre plaje, fie că discutăm despre stațiunile montane, încercăm să fim pregătiți, să fim cu un pas înainte, lucru care nu s-a întâmplat până acum, trebuie să admit și să asigurăm o accesibilitate mai bună a sistemului”.

Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor a mai declarat că SGR este un sistem care nu poate lua vacanță.

„Îmi permit să mă folosesc de această ocazie să vă mai spun un lucru pe care l-am comunicat deja reprezentanților companiei RetuRO și anume că Sistemul Garanție-Returnare e un sistem care nu poate lua vacanță, nici în minivacanța de Paște, nici în minivacanța de 1 Mai, nici cu alte ocazii. Sistemul Garanție-Returnare este un sistem de utilitate publică aproape. Așa cum cei care ridică gunoiul sau cei care se ocupă de furnizarea apei potabile nu au nici Paște, nici Revelion, nici 1 Mai, același lucru mă aștept și de la compania RetuRO, mă aștept și de la companiile care asigură infrastructura de transport a milioanelor de ambalaje. Am depășit cifra de 5 milioane de ambalaje pe zi”, a încheiat el.

Amintim că patronii români de restaurante, membri ai organizației HORA, cer Ministerului Mediului amânarea obligațiilor de colectare a ambalajelor prin Sistemul de Garanție-Returnare (SGR), „până în momentul în care se va dovedi că funcționează și că nu este nevoie de costuri majore” din partea acestora.

Ei au reclamat că restaurantele se confruntă cu probleme la depozitarea sacilor de ambalaje și că trebuie să fie atente la manipularea sticlelor respective în zadar, întrucât se deteriorează când RetuRO le preia.  

În saci avem sticle de diferite băuturi, vin, sucuri, apa. Unele dintre ele sunt golite complet, altele nu. Dacă nu vine a doua zi RetuRO să-ți ia tot ceea ce ai reciclat, atunci încep să curgă zoaie din sacii respectivi, într-o cameră în care trebuie cumva special alocată pentru această depozitare”, a declarat Daniel Mischie, membru al Consiliului Director HORA și CEO al grupului de restaurante CityGrill, așa cum am arătat pe StartupCafe.ro.

Parallax

Vizualizari
14968
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Alex
Radu
Acest sistem nu salveaza nimic, ne-a transformat pe toti in gunoieri, pe banii si timpul nostru. dimpotriva, ne fura bani, pe care nu-i vom mai vedea vreodata
poza de profil
margo
zalizo
aici

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri