Claudiu Zamfir

„Unicornul” Vinted a trecut pe profit: 17,8 milioane EUR, din tranzacțiile oamenilor cu haine SH

Vinted HQ 1 .jpg

Platforma lituaniană Vinted, lansată în anul 2008, folosită acum și de utilizatorii din România să vândă și să cumpere haine second-hand, a trecut pe profit în anul 2023, potrivit raportului financiar prezentat luni.

În anul 2023, grupul Vinted a obținut venituri totale de 596,3 milioane EUR, în creștere cu 61% față de anul 2022, când făcuse venituri de 370,2 milioane EUR. Profitul net pe anul 2023 a fost de 17,8 milioane EUR, după ce în anul 2022 avusese pierderi de 20,4 milioane EUR.

„Unicornul” baltic are peste 2.000 de angajați, majoritatea în țara de origine, Liuania.

Vinted a fost înființat în anul 2008, la Vilnius, de antreprenorii lituanieni Milda Mitkute și Justas Janauskas. Celor doi le-a venit această idee de afacere în momentul în care Milda se muta și a vrut să-și golească garderoba.

În anul 2019, compania a atins statutul de „unicorn” fiind evaluată la cel puțin 1 miliard de dolari, după o rundă de investiții de 128 milioane EUR,

După mai puțin de doi ani, Vinted a anunțat că și-a crescut valoarea la 3,5 miliarde de EUR. Atunci a obținut o rundă de investiții de 250 de milioane de euro condusă de fondul suedez de capital de risc EQT Ventures, cu participarea Accel, Lightspeed Venture Partners, Insight Venture Partners, Burda Principal Investments și Sprints Capital.

În plină expansiune și dezvoltare, compania a continuat să „ardă” capital, iar spre finalul anului 2023 a accesat o facilitate de împrumut de 50 de milioane de euro, de la băncile BNP Paribas și ING Bank. Vinted spune că va folosi banii pentru „potențiale oportunități de investiții și extinderi, inclusiv achiziții de companii sau fuziuni”.

În anul 2022, Vinted a cumpărat și startup-ul german Rebelle, specializat pe comerțul online cu fashion de lux second-hand. În urma acestei achiziții, „unicornul” baltic a introdus serviciul Item Verification, prin care clienții beneficiază de verificarea autenticității produselor de designer. Serviciul este activ în 9 țări și continuă extinderea.

Marketplace-ul lituanian de comerț C2C (consumer to consumer) cu haine pre-purtate a intrat oficial pe piața din România începând cu anul 2023.

„Principala activitate a grupului, marketplace-ul Vinted a crescut pe mai mulți vectori, inclusiv creșterea continuă a penetrării sale pe piețele existente, extinderea geografică în Danemarca, Finlanda și România și extinderea continuă în domeniul modei de lux, prin serviciul de verificare” - a precizat luni compania.

Parallax

Vizualizari
2348
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri