Denisa Crăciun
Odată cu apropierea sărbătorilor de iarnă crește și numărul de angajări în merchandising și promoții, potrivit unei platforme de recrutare online care arată că 1.800 de joburi din domeniu au fost scoase la bătaie de firme în ultima lună, iar salariul mediu din acest sector ajunge la 2.800 lei pe lună.
Cele mai multe joburi aparțin firmelor din retail, turism și industria alimentară, care caută tineri aflați la început de carieră, arată eJobs.
Mai mult de jumătate dintre aceste joburi sunt pentru București, Timișoara, Iași, Cluj-Napoca și Craiova fiind următoarele orașe în funcție de numărul de locuri de muncă disponibile.
„Este un segment de activitate în care media salarială este sub nivelul salariului mediu net pe economie și asta se întâmplă pentru că vorbim de joburi care nu cer nici foarte multă experiență, nici un nivel ridicat de specializare. În cea mai mare parte, vizează candidații din segmentul entry level, iar acest lucru se reflectă în salariile oferite. În plus, este un sector puternic influențat de sezonalitate, ale cărui vârfuri sunt înregistrate vara, înaintea sezonului estival, și iarna, înaintea sărbătorilor”, spune Roxana Drăghici, head of Sales în cadrul eJobs România.
Platforma a realizat și un top al salariilor din merchandising. Iată cât se câștigă în acest sector.
Salariul mediu al celor care lucrează în merchandising și promoții este de 2.800 de lei pe lună, potrivit Salario, comparatorul eJobs.
Cel mai bine plătiți angajați din merchandising sunt cei care ocupă poziții ce necesită studii superioare și experiență.
Astfel, un salariu mediu net de 8.000 de lei pentru joburile de brand manager sau 5.500 de lei pentru cele de graphic designer.
Un key account manager, un economist sau un manager de proiect sunt alte posturi pentru care salariile medii oferite variază între 4.500 și 5.000 de lei.
„Vedem, în acest domeniu, destul de mulți tineri care caută joburi de tipul project based sau part time. Este vorba în special de studenți, dornici să își suplimenteze veniturile în timpul liber, cu ajutorul unui job care să le permită, în același timp, să meargă și la cursuri. Este un sector foarte accesibil pentru ei, însă în care vedem și o rată de fluctuație considerabilă. Aproape jumătate din numărul total de aplicări din ultima lună pentru joburile din merchandising / promoții aparține candidaților din categoria de vârstă 18-24 de ani”, mai spune Roxana Drăghici.
În ultima lună, aproape 55.000 de aplicări au fost înregistrate pe eJobs pentru locurile de muncă din merchandising și promoții. 97% din aplicări sunt pentru joburile care necesită prezența fizică la birou sau pe teren, 2,7% sunt pentru cele care acceptă colaborările remote și doar 0,3% sunt pentru străinătate.
În acest moment, pe platformă sunt disponibile 30.000 de locuri de muncă. Peste 480.000 de specialiști și-au introdus veniturile până în prezent în Salario, comparatorul de salarii al eJobs.