Denisa Crăciun

Fiecare a șaptea mașină electrică SH poate avea kilometrajul dat înapoi (studiu)

masini electrice 2023

Deși mulți oameni trec la mașini electrice pentru a reduce emisiile de carbon, costurile de funcționare și pe cele de întreținere, un studiu arată că și aceste vehicule pot avea kilometrajul dat înapoi.

Acest tip de vehicul este mult mai ușor de întreținut și mai avansat din punct de vedere tehnologic decât vehiculele diesel și pe benzină. Totuși, orice vehicul electric poate avea kilometrajul dat înapoi – folosesc aceleași contoare digitale de parcurs ca orice altă mașină, potrivit unui studiu realizat de carVertical.

Platforma mai arată că odometrele digitale sunt mult mai ușor de modificat în comparație cu cele mecanice găsite în vehiculele mai vechi.

Astfel, 15,6% dintre vehiculele din Europa au kilometrajul dat înapoi. Ponderea vehiculelor electrice care se află în aceeași situație este similară – 13,4% din parcul auto electric european a avut odometrele modificate.

Acest lucru sugerează că cei care cumpără vehicule electrice și pe combustibili fosili rulate se confruntă cu aproape același risc de a cădea pradă fraudelor ce vizează kilometrajul.

4 din 10 mașini electrice au fost implicate într-un accident

Studiul arată că fiecare a doua mașină rulată din Europa a avut un accident. 43,6% dintre vehiculele electrice second hand au fost și ele implicate într-un accident, ceea ce face ca daunele din trecutul mașinilor electrice să fie aproape la fel de comune ca la mașinile cu combustie internă.

„În plus, vehiculele electrice servesc în principal pentru a face naveta în oraș, ceea ce înseamnă că numărul de accidente va crește probabil pe măsură ce flota de vehicule electrice îmbătrânește”, potrivit raportului. 

Accidentele pot fi minore sau grave, ducând la deformarea cadrului și a sistemului de transmisie, la coroziune prematură și la deteriorarea baterii EV.

Multe dintre aceste daune pot fi reparate, dar bateriile defecte ale mașinilor electrice trebuie înlocuite pentru a-și păstra eficiența și pentru a elimina pericolul de incendiu.

Noile pachete de baterii sunt costisitoare, ceea ce va împinge unii șoferi să încercă să-și vândă vehiculul ca fiind „fără accidente”.

Odometere manipulate ascund starea adevărată a bateriilor

Citirea odometrului este o operațiune necesară pentru a evalua starea unei mașini. Majoritatea producătorilor de vehicule electrice oferă o garanție de cel puțin 100.000 km pentru baterii. Cu toate acestea, de obicei ele pot dura mai mult de 320.000 km.

Kilometrajul unui vehicul poate ajuta la stabilirea stării bateriilor și la estimarea duratei de viață pe care o mai au.

Problema este că nu vă puteți baza doar pe citirea kilometrajului, deoarece acesta poate fi falsificat, iar afișajul cu durata de viață a bateriei poate fi resetat.

Escrocii pot schimba valorile în câteva minute, ceea ce înseamnă că trebuie să luați măsuri de precauție suplimentare pentru a vă asigura că o mașină merită prețul cerut.

„În funcție de capacitate, înlocuirea bateriei poate costa zeci de mii de euro sau chiar jumătate din valoarea unei mașini. Aceasta este cea mai scumpă parte a unei mașini electrice, deși, în general, vehiculele electrice sunt mai ieftin de întreținut în comparație cu vehiculele cu motoare cu combustie internă”, spune Matas Buzelis, directorul de comunicații al carVertical.

Vânzătorii de mașini second hand pot obține mai mulți bani pe mașinile lor modificându-le kilometrajul, ceea ce înseamnă că fraudarea odometrelor nu va dispărea prea curând. Samsarii necinstiți de mașini se adaptează la noile tehnologii ale mașinile moderne, iar tendințele actuale arată că nici trecerea flotelor la motoare electrice nu va rezolva problema kilometrajelor date înapoi.

Parallax

Vizualizari
345
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri