Denisa Crăciun

Mărțișor 2023: Florile de 1 și 8 Martie, o afacere de 32 milioane EUR (analiză)

Barbat cumparand un buchet de flori

În 2023, piața florilor va atinge un record de vânzări în perioada 1 - 8 Martie, când vor fi comercializate flori în valoare de peste 31 milioane de euro, potrivit unui studiu.

Peste 3.000 de firme se bat pe o piață în care luna martie reprezintă apogeul vânzărilor de peste an, arată un studiu realizat de compania de consultanță Frames.

Probabil că în zilele următoare buchetele de flori vor fi produsul de sezon cel mai bine vândut în România, astfel că între 1 și 8 martie vor fi vândute peste 2,3 milioane de buchete de flori. 

Estimarea ia în calcul că la oraș, mediul în care se vând peste 90% din flori, locuiesc 4,56 de milioane de femei cu vârsta de peste 18 ani și că măcar jumătate dintre doamne și domnișoare vor primi un buchet de flori în această periodă, la un preț mediu de 70 de lei, arată Frames. 

„La un volum de vânzări estimate la 2,3 milioane de buchete, afacerea cu flori ar putea inregistra încasări de peste 32 milioane de euro. Spre comparaţie, în 2020, când am lansat precedentul studiu, business-ul cu flori a depăşit 20 milioane de euro. Diferenţa vine, în primul rând, din scumpirea florilor, preţul mediu per buchet crescând de la 40 la 70 lei în acest interval”, arată analiza.

În 2021, business-ul cu flori din România a depășit 2,2 miliarde de lei, potrivit analizei, iar în 2023, pe fondul creşterii preţurilor, afacerile din acest sector vor depăși 2,5 miliarde de lei.

În schimb, în urmă cu 10 ani, afacerile firmelor de profil abia depășeau 401 milioane lei, susțin consultanții Frames. 

„Dincolo de marii importatori de flori, cei mai mulţi pe filiera olandeză, marea majoritate a firmelor din sectorul florilor din România fac parte din zona de microîntreprinderi și firme mici, cu o medie de 2 angajați, o cifră de afaceri de 723.000 lei (medie) și un profit de 60.500 lei (mediu). Cu excepția unor jucători mari, care au investit în deschiderea unor rețele de florării, cele mai multe florării sunt independente și au o putere financiară redusă. Pentru acestea, evenimentele precum 1 și 8 Martie acoperă mare parte din profitul pe întregul an”, arată consultanții.

Și profitabilitatea sectorului a crescut semnificativ, de la 15,1 milioane lei în 2011 la 188 milioane lei în 2021. În 2023, analiștii Frames se așteaptă la un profit de 250 milioane de lei.

În piața florilor din România activau, în 2021, 3111 companii cu 5.215 angajați, faţă de 1.454 de firme câte erau înregistrate în urmă cu 10 ani.

Cele mai multe firme specializate se aflau, în 2021, în București (508), Cluj (178), Constanța (148), Ilfov (143), Brașov (114) și Timiș (113).

Parallax

Vizualizari
291
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri