Denisa Crăciun

Studiu: 64% dintre tinerii români din Generația Z spun că salariile pentru nivelul lor de experiență sunt prea mici. Ce spun angajatorii

Gen Z

Mai bine de jumătate dintre cei din generația Z consideră că salariile pentru nivelul lor de experiență sunt prea mici, potrivit unei platforme de recrutare online.

Tinerii români cu vârsta între 18 și 24 de ani aplică în mare parte la internship-uri și joburi entry-level, din Vânzări, Marketing, Financiar și IT. Astfel, 40% dintre aceștia declară că primul job nu a fost în domeniul pe care l-au studiat, arată un sondaj BestJobs.

Prima impresie despre piața muncii a fost că salariile pentru nivelul lor de experiență sunt foarte mici, după cum declară 64% dintre respondenții Gen Z ai sondajului.

În plus, consideră că mediul de lucru este unul stresant pentru ei (52%), că șefii au așteptări prea mari (34%) și că volumul de muncă este substanțial (27%).

Cei mai mulți dintre ei și-au propus să rămână la primul job între 1 și 2 ani, pentru a căpăta experiență și pentru a completa corespunzător CV-ul.

Dacă întâmpină nemulțumiri, 52% dintre ei au de gând să le adreseze superiorilor pentru a vedea schimbări, 31% vor încerca să se adapteze, 11% își vor da demisia, iar 6% vor încerca să negocieze pentru un salariu mai mare.

„Noua generație de candidați începe să ocupe o parte tot mai mare din volumul total de angajați și astfel își fac simțit tot mai mult impactul. Ei evoluează foarte rapid și au încredere mult mai mare în propriile instincte și valori, motiv pentru care mulți dintre ei nu ajung să lucreze în domeniul studiat dacă ofertele sau condițiile nu le sunt pe plac. În plus, pretențiile lor financiare sunt mai mari în ciuda lipsei de experiență, iar mentalitatea conform căreia e nevoie să îți sacrifici stilul de viață pentru a dobândi cunoștințe profesionale nu li se potrivește. Vedem totodată și cât de mult s-au schimbat așteptările privind viața profesională de la o generație la alta și anticipăm schimbări semnificative în modelul actual de muncă, ca urmare a evoluției Gen Z pe piața muncii”, spune Ana Vișian, BestJobs România.

În căutarea jobului potrivit, tinerii au descoperit că abilitățile de comunicare și cele digitale sunt esențiale.

Alte rezultate ale studiului:

  • Dintre cei care au intrat recent în câmpul muncii, 72% spun că cei mai mulți colegi fac parte din alte generații, iar 54% au observat că există diferențe mari în cum abordează celelalte generații jobul.
  • Părerile sunt împărțite în rândul angajaților trecuți de 25 de ani, care au în echipă colegi mai tineri. Pe de-o parte, aceștia apreciază că lucrând alături de persoane din Generația Z au parte de viziuni noi (37%), că pot învăța din modul lor de viață (23%) și că pot rămâne adaptați tendințelor (40%).
  • Pe de altă parte, colegii tineri le-au dovedit și că le este greu să respecte programul strict de lucru (34%), că nu sunt mereu responsabili cu sarcinile lor (25%) și că nu se implică foarte mult în activitățile menite să crească coeziunea echipei (35%).

Ce spun angajatorii despre recrutarea de tineri Gen Z

Candidații din Generația Z devin tot mai activi pe piața muncii, iar angajatorii simt tot mai mult impactul lor asupra actualului model de muncă.

An de an, tinerii Generației Z reprezintă un procent tot mai mare din populația aptă de muncă, deși rata de șomaj în rândul acestora s-a menținut la 22,2% în primele 3 luni ale anului 2023, potrivit Institutului Național de Statistică.

Firmele se așteaptă la anumite provocări în recrutarea de angajați din generația Z. Printre cele mai des menționate sunt:

  • lipsa pregătirii profesionale și nevoia de a aloca resurse mai mari formării lor (29%);
  • pretențiile prea mari în raport cu nivelul lor de experiență (27%);
  • adaptarea mai dificilă la mediul de lucru, comparativ cu colegii experimentați (17%).

Totuși, ei văd și avantaje, printre care:

  • dorința și energia pentru a învăța lucruri noi (35%);
  • impactul pozitiv asupra colegilor privind actualele tendințe tehnologice (44%);
  • noile abordări asupra muncii (22%).

Pe platforma de recrutare online, tinerii cu vârsta între 18 și 24 de ani reprezintă 20% din totalul candidaților și realizează aproximativ 100.000 aplicări pe lună.

Sondajul a fost realizat în perioada aprilie-mai, cu 1.997 de utilizatori de internet, dintre care 55% angajați cu vârsta până în 25 de ani, 30% angajați cu vârsta peste 25 de ani și 15% recrutori.

Parallax

Vizualizari
763
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri