Denisa Crăciun

Comercianții vor trebui să-și adapteze oferta pe viitor: Inteligență artificială, realitate augmentată, roboți (studiu)

AI 2023

Comercianții vor trebui să-și adapteze oferta pe viitor pentru a câștiga cumpărători, arată un raport potrivit căruia inteligența artificială, realitatea augmentată și roboții vor domina experiența de cumpărare din magazine și online.

Raportul „The Future of Retail” realizat de Klarna prezintă și câteva predicții care fac referire la modul în care tehnologiile emergente vor influența experiența de cumpărare.

  • În fruntea listei de dorințe stă personalizarea ofertelor: 65% doresc ca experiența de cumpărături să devină mai personalizată în viitor, iar 36% sunt siguri că va fi, atât în magazin, cât și online.
  • Majoritatea celor care cumpără haine, nu le probează înainte să le cumpere: doar jumătate din respondenți cred că vor continua să probeze hainele cum o fac în prezent (53%). În schimb, 48% își doresc să folosească cabine de probă virtuale, 28% realitatea augmentată, iar 23% se vor baza pe realitatea artificială pentru a-i sfătui ce haine li se potrivesc cel mai bine.
  • Realitatea augmentată va îmbunătăți experiența de cumpărare în magazin: marea majoritate (81%) se așteaptă ca realitatea augmentată să le îmbunătățească experiența de cumpărare în magazin, iar o treime (37%) crede că această tehnologie va deveni una standard în majoritatea magazinelor.
  • Viitorul e contactless: Gen Z și Millennials (64%) sunt de acord cu predicția că peste 18 ani, în majoritatea magazinelor fizice, plățile se vor face exclusiv cu cardul, iar 31% din ei cred că această schimbare se va produce chiar în următorii 5 ani

Studiul a examinat obiceiurile de cumpărare care vor exista peste 18 ani, atunci când membrii generației Z vor atinge vârsta de 40 de ani și, împreună cu milenialii, vor reprezenta principalii consumatori.

Pe lângă progresele tehnologice, viitorul planetei și creșterea economiei circulare sunt, de asemenea, printre prioritățile consumatorilor.

Generațiile mai tinere sunt de acord că economia circulară ar trebui să ocupe o cotă mai mare din totalul industriei de cumpărături și că moda trebuie să devină mai orientată spre sustenabilitate în viitor.

  • 52% dintre respondenți își doresc modă mai sustenabilă în viitor;
  • 57% vor ca economia circulară să ocupe o cotă mai mare din totalul industriei de cumpărături, iar 1 din 3 crede că va vinde (26%) și cumpăra (37%) haine pre-purtate mai des.

„În lumea occidentală, aproximativ 80% din toate achizițiile online se fac prin căutare, în timp ce restul de 20% se bazează pe recomandări personalizate. În schimb, în China, 80% din achizițiile online sunt determinate de recomandări personalizate. Acest studiu confirmă faptul că cumpărătorii din lumea occidentală își doresc o experiență de cumpărături similară, care este acum disponibilă pe aplicația Klarna, susținută prin AI și prin datele furnizate de istoricul achizițiilor. Următoarea generație de consumatori se va aștepta la o experiență de cumpărături extrem de personalizată, în care produsele îi găsesc pe ei și nu invers”, a declarat David Sandström, Chief Marketing Officer la Klarna.

Studiul a fost efectuat online în 5 țări (SUA, Marea Britanie, Germania, Franța și Suedia) în aprilie 2023, incluzând minimum 1.000 de respondenți în fiecare țară. Dimensiunile eșantionului sunt reprezentative la nivel național, incluzând atât utilizatori Klarna, cât și persoane care nu folosesc Klarna. În total, 5.055 de consumatori au participat la studiu, dintre care 1.108 din SUA.

Parallax

Vizualizari
234
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri