Constantin Pescaru

Twitter a vrut să cumpere Clubhouse pentru 4 miliarde de dolari

Thumbnail

Twitter ar fi fost în discuții să cumpere Clubhouse, aplicația de audio-chat care face vâlvă în ultima vreme.

Valoarea propusă pentru această achiziție ar fi fost de 4 miliarde de dolari, potrivit unor surse citate de Bloomberg, care nu cunosc însă motivul pentru care negocierile între cele două părți au fost sistate. Un purtător de cuvânt al Twitter a refuzat să comenteze informația, iar reprezentanții Clubhouse nu au reacționat pentru moment.

În acest context, aplicația de audio-chat caută acum să obțină o nouă rundă de finanțare de la diverși investitori, astfel încât, la un an de la lansare, să ajungă totuși să valoreze 4 miliarde de dolari. Business Insider amintește că, în ianuarie 2021, valoarea estimată a Clubhouse era de un miliard de dolari.

Interesant este faptul că Twitter pregătește deja propriul competitor pentru piața de audio-chat. Acesta se numește Space și se află deocamdată în versiunea Beta, astfel că nu toți utilizatorii au permisiunea de a găzdui sau crea propria emisiune.

De asemenea, și alți giganți IT vor o felie din piața de audio-chat dominată acum de Clubhouse. Printre cei care au în plan să dezvolte funcționalități de acest gen pentru propriile platforme se numără LinkedIn, Facebook și Discord.

Clubhouse ar putea deveni în curând disponibilă și pentru utilizatorii de Android

Clubhouse, aplicația de social networking bazată pe audio-chat, care permite utilizatorilor să-și organizeze propria emisiune „ca la radio”, a luat avânt în ultima vreme, din două motive principale:

  • distanțarea socială impusă de pandemie a exacerbat nevoia oamenilor de a comunica cu alții (în aplicație ai posibilitatea de a interveni în discuție) și de stabilire a unei conexiuni (fiind o discuție ce poate fi ascultată doar de cei care intră în „camera” respectivă și nefiind înregistrată sau difuzată în altă parte, îți oferă senzația de intimitate);
  • marketingul bun (pe platformă sunt înscrise personalități precum Elon Musk, Oprah Winfrey, Mark Cuban etc., care au fost gazdele unor emisiuni pe Clubhouse).

Totuși, momentan, aplicația e disponibilă doar utilizatorilor de iPhone, care pot obține acces doar pe baza unei invitații de la cei care o folosesc deja. Însă acest lucru s-ar putea schimba curând.

Paul Davison, CEO-ul companiei, a precizat că aplicația ar putea să devină disponibilă și pentru cei care au telefoane cu Android până în vară și, de asemenea, că toate lumea își va putea crea un cont gratuit, conform BusinessToday.

Mai mult, cei de la Clubhouse au început deja discuțiile cu serviciul de plăți online Stripe, prin intermediul căruia utilizatorii ar putea în viitor să le trimită bani celor care creează camere și găzduiesc emisiuni pe Clubhouse, creându-se astfel posibilitatea de a monetiza conținutul.

 

Parallax

Vizualizari
190
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri