Claudiu Zamfir

Clubhouse, o rețetă vânată de giganții social media Facebook, Twitter, Linkedin

Thumbnail

Clubhouse, aplicația de social networking bazată pe audio-chat, a devenit un adevărat fenomen, iar acum și alți giganți media încearcă să urmeze rețeta succesului. Platforme precum LinkedIn, Twitter sau Facebook lucrează la implementarea unor funcționalități similare din Clubhouse.

Pandemia a forțat o lume întreagă să-și mute viața profesională în online, cu ședințe și evenimente de business, dar nu numai, ținute prin videoconferință. În același timp, mulți au renunțat la stilul vestimentar rigid, uneori „ascunzându-se” în spatele camerelor web închise.

Coincidență sau nu, cei de la Clubhouse au văzut în asta o oportunitate de business și au creat aplicația de social networking bazată pe audio-chat. Între timp, și alte platforme de networking, precum LinkedIn, Twitter sau, cel mai recent, Discord, au anunțat că dezvoltă funcționalități similare celor existente în Clubhouse (TechCrunch).

Twitter a decis să profite de faptul că aplicația Clubhouse este disponibilă doar pentru iPhone, deocamdată, așa că dezvoltă una pentru pentru dispozitivele Android, numită Space. Aceasta este încă în testare beta și permite utilizatorilor, momentan, doar să participe la conversații, nu și să găzduiască (PC Mag).

Și reprezentații LinkedIn au declarat că au început deja testarea unor funcționalități pentru conversații audio. Platforma de networking professional vrea să mai introducă și opțiunea de conferință video, pentru a-i ajuta pe utilizatori să se prezinte mai bine (Cnet).

Nu ar fi deloc o surpriză dacă și Facebook ar lansa o aplicație similară sau ar integra în platformele pe care le are în portofoliu funcționalități similare cu ceea ce oferă Clubhouse. A făcut-o în trecut, atunci când a copiat opțiunile de Stories de la Snapchat și Reels de la TikTok, așa că ne putem aștepta să vedem și ceva de la Clubhouse (The Verge a scris despre asta).

Aplicația de audio-chat Clubhouse a câștigat vizibilitate în momentul în care Elon Musk a scris pe Twitter despre asta, dar și datorită faptului că utilizatorii aveau șansa să poarte discuții în timp real cu nume cunoscute din lumea tehnologiei sau chiar de la Hollywood, precum Drake sau Oprah Winfrey. În scurt timp, a devenit un loc de întâlnire informală pentru profesioniști în diverse domenii și din orice colț al lumii, pentru interacțiune și schimb de experiență.

Accesul în aplicație este pe bază de invitație și doar pentru utilizatorii de iPhone. Acest lucru a contribuit la partea de inedit a aplicației și a creat sentimentul de exclusivitate, așa că toți au vrut să intre în club. În afară de asta, au fost și alte aspecte care au crescut popularitatea aplicației, despre care am scris anterior aici. 

Parallax

Vizualizari
788
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri