Raluca Abrihan

Cele mai importante trenduri din 2021 în marketing digital: Cum se vor promova firmele pe Google, Facebook, Instagram, LinkedIn sau TikTok

Thumbnail

În urma unui an 2020 plin de provocări, în care comportamentul consumatorilor s-a schimbat la nivel global ca urmare a pandemiei de Covid-19, iar piața online a înregistrat creșteri semnificative, trendurile din 2021 în marketing digital se concentrează pe conținut video, creativitate, automatizări, dar și pe testare și adaptare pentru rezultate performante, arată analiza unei agenții de performance marketing.

Anabela Luca, CEO-ul agenției românești de performance marketing adLemonade spune că odată cu anularea conferințelor fizice cauzate de pandemie, interacțiunea de business a devenit mai efervescentă în online, astfel: “Platforma LinkedIn a venit ca o mănușă și a adus câteva beneficii semnificative în a conecta oamenii dincolo de mesajele strict tranzacționale sau in-mail spam. Atingând peste 700 milioane utilizatori în 2020, LinkedIn deschide noi oportunități de comunicare și de creare de relații prin LinkedIn Stories și creșterea conținutului video, dar și pe zona de conferințe online prin Linkedin Live events. Mai mult, LinkedIn aduce noi data insights în zona de oportunități de carieră, dar și de targetare a reclamelor plătite, ceea ce îl face în continuare un tool atractiv în mixul de marketing al brandurilor B2B și pe zona de oportunități de carieră”.

Într-un 2020 plin de schimbări majore, lansarea Reels pe Instagram a fost cel mai mare boom din sfera social media. Dacă nu ai început încă să folosești Reels pentru promovarea brandului tău, acum este momentul.

În opinia Laurei Popa, Digital Marketing Specialist la adLemonade, iată de ce acest tool este un must-have în 2021:Poate fi descoperit în multe locuri pe aplicația Instagram (în tab-ul de Reels din navigarea ecranului de pornire și din profilele individuale ale utilizatorilor, în Instagram home feed și in pagina de Explore); conținutul este unul creativ și, fiind încă destul de nou, este prioritizat de algoritmul Instagram; conținutul este trimis către toți utilizatorii platformei, nu doar către cei care te urmăresc, astfel ai posibilitatea să îți crești awareness-ul dincolo de audiența existentă”.

De asemenea, ca si predicție, Shoppable Instagram Reels ar putea fi un adevărat game-changer pentru branduri în 2021. La fel și monetizarea acestui tool pentru digital creators și creșterea în sfera influencer marketing-ului: “Facebook și Instagram țin pasul cu evoluția e-commerce-ului și odată cu trecerea consumatorilor la cât mai multe achiziții online, shop-urile pe cele două platforme au din ce în ce mai multe funcții care să faciliteze cumpărarea și vânzarea online”, adaugă Beatrice Păun, Digital Marketing Specialist la adLemonade.

Instagram Shop este o modalitate mai simplificată pentru utilizatori de a descoperi produse și este accesibil direct din meniul principal de navigare al Instagram.

Un Instagram shop vă permite să vă integrați catalogul de produse cu profilul business. Astfel reușiți să vă promovați produsele direct către utilizatorii Instagram prin postări, stories, și chiar în pagină direct. De asemenea, puteți eticheta produsele magazinului Instagram în postări în același mod în care ați eticheta un prieten.

Facebook shop este o mișcare inteligentă. Concurența poate fi acerbă, dar cu peste 2,6 miliarde de utilizatori activi lunar, audiența este mai mult decât suficientă pentru a avea engagement și conversii. Avantajele utilizării Facebook Shop sunt: adăugarea unui shop durează doar câteva click-uri, comunitatea rămâne angrenată, se pot face analize inteligente pentru urmărirea clienților, se pot folosi culorile personalizate ale business-ului și cel mai important, puteți să urmăriți comportamentul potențialilor clienți și să recompensați comunitatea cu reduceri”, adaugă Beatrice Păun, Digital Marketing Specialist adLemonade.

Cuvintele anului 2021 vor fi testare și adaptare. De la schimbări de algoritmi, machine learning, new features, toate ne vor forța să ne adaptăm din mers la realitatea pe care ne-o creează platformele în care lucrăm zi de zi. Ce a adus rezultate ieri se poate să nu mai aducă rezultate mâine și din acest motiv este nevoie să ne adaptăm constant și să venim în permanență cu idei noi.

“Dacă Google și Facebook și-au dezvoltat propriile lor sisteme de testare (A/B testing și Experiments), în alte platforme cum ar fi LinkedIn, testarea se poate face rulând variabila de test și variabila de control în paralel, în campanii diferite. La fel și în alte platforme care nu au

integrat un tool de A/B testing. Testele pe care le putem face sunt nelimitate, la fel și combinațiile de audiențe, tipuri de ad-uri, landing page-uri și vizualuri. Tot ce avem de făcut este să ne punem întrebări: ce audiență îmi aduce cele mai bune rezultate? Ce tip de ad să folosesc mai des în campaniile mele? Ce modalitate de bidding este cea mai eficientă? Și odată ce am observat un pattern, îl putem folosi în campaniile noastre viitoare.

Să nu uităm nici de optimizările frecvente din campanii, care țin tot de adaptare. Cel puțin o dată pe săptămână, analizăm modul de evoluție și facem modificări de bugete, bid-uri, vizualuri, audiențe, astfel încât să ținem pasul cu modul în care algoritmii afișează ad-urile către potențialii useri interesați de produsele sau serviciile noastre”, este de opinie Livia Pupăza, Senior Digital Marketing Specialist adLemonade.

În 2020, conținutul video în YouTube a crescut exponențial. De la webinarii și review-uri de produse la concerte, conferințe și cursuri, userii și-au transferat în online mare parte din activități și pasiuni.

Roxana Petrache, Senior Digital Marketing Specialist adLemonade, spune că: “Al doilea motor de căutare din lume, YouTube își va continua și în 2021 ascensiunea și va concura serios conținutul media de la TV. Pentru branduri, campaniile în YouTube au avantajul de a avea deja contextul creat pentru user. Important este să știi ce vrei să obții în urma fiecărei campanii pentru a alege tipul de ad potrivit.

Un magazin online poate testa o campanie Trueview for shopping, ce permite afișarea produselor din Merchant Center alături de video, în timp ce Trueview for action este o campanie potrivită pentru generare de lead-uri. Să nu uităm că Google România a lansat la final de 2020 YouTube Select, o nouă oportunitate pentru branduri de a-și afișa reclamele într-un conținut premium”.

Cătălina Sorocean, Digital Marketing Specialist adLemonade amintește despre ascensiunea fulminantă a TikTok-ului, care s-a transformat rapid într-una dintre cele mai utilizate platforme de socializare din lume, având peste 800 de milioane de utilizatori activi lunar. Astfel, gestionarea unui cont TikTok este un trend care va câștiga și mai multă popularitate în 2021.

“Algoritmii TikTok asigură o promovare organică eficientă. Videoclipurile se accesează cu ușurință în feed-ul For You, obțin vizualizări și, împreună cu acestea, vine o creștere organică a urmăritorilor. Dacă dorești să te conectezi cu generatia Z, TikTok este un instrument din ce în ce mai puternic pentru a genera reach și lead-uri. Cheia succesului este conținutul de calitate adaptat intereselor și problemelor grupului țintă, prin care să oferi soluții potențiale, inspirație sau divertisment”, adaugă Cătălina Sorocean de la adLemonade.

De asemenea, TikTok și-a anunțat recent planurile de a introduce metode de promovare plătite și de a reduce opțiunile necomerciale pentru a crește monetizarea. Prin urmare, începutul anului 2021 este un moment excelent pentru a profita la maximum de opțiunile gratuite de promovare TikTok.

Obține mai mulți clienți prin aplicația mobilă, ne sfătuiește Diana Părău, Senior Digital Marketing Specialist adLemonade.

Pandemia a avut un efect major asupra dispozitivelor mobile. A accelerat schimbările comportamentale în rândul utilizatorilor, inclusiv creșterea fluxului video, a jocurilor și a cumpărăturilor de pe mobil. Pentru a profita de acest lucru, multe branduri au căutat să ajungă la utilizatori atunci când aceștia sunt deja pe dispozitivele lor mobile, creând o aplicație.

“Dacă nu ai făcut acest lucru până acum, e momentul sa actionezi. Pentru promovarea aplicației, te poți folosi de Google Ads și Facebook Ads. Tipul de campanie din Google Ads este Universal App Campaign, care funcționează pe baza de machine learning și te poate ajuta să obții mai multe instalări de aplicații și să generezi conversii. Unde se afișează aceste reclame? În Google Search, Google Play, YouTube, Google Display Network, AdMob, Discover din Search și pe site-uri partenere Google. Fiind campanie automatizată, aceasta afișează reclamele celor mai relevanți utilizatori pentru business-ul tău”, continuă Diana Părău de la adLemonade.

Cu ajutorul Facebook Ads, te poți folosi de campania numită App Installs ca să atragi utilizatori noi să descarce aplicația ta sau să-i convingi pe cei existenți să comande. Reclamele se afișează pe Facebook, Instagram si Audience Network. Folosește-te de tool-urile și resursele din online ca să îți promovezi nu doar aplicația, ci și site-ul și întreg business-ul. Fii prezent acolo unde sunt clienții tăi.

Nu în ultimul rând, Google Shopping își continuă trendul ascendent și în 2021. Într-o lume digitală în care trendul principal este automatizarea, Campaniile de Shopping Ads, lansate în România în vara anului 2019, sunt un must-have pentru magazinele online de tip e-commerce.

“Pe lângă atractivitatea crescută a acestui tip de reclame de tip imagine + titlu + pret (implicit o rată de click mare), acestea au și o rată de conversie mult mai bună decât campaniile clasice de Search, la un cost mai mic. Shopping Ads funcționează pe baza unui feed de produse care trebuie să țină cont în permanență de recomandările Google. În plus, la acest tip de campanie, o singură căutare poate genera o afișare a mai multe produse din feed-ul tău. Cu siguranță în 2021 Shopping Ads vor fi folosite de tot mai multe ecommerce-uri, iar concurența va deveni mai acerbă”, este de părere Octavian Severin, Digital Marketing Specialist adLemonade.

Google a lansat o nouă versiune Google Analytics - GA4, îmbunătățită, care va face pasul software-ului în viitor.

“Lansarea celei de-a 4-a versiuni Google Analytics schimbă modul în care analizăm datele ce țin de site-ul sau aplicația mobilă a unui business. Google lansează în continuare funcționalități noi. Mulți experți spun că acest GA4 va avea un potențial enorm”, susține Romeo Tiperciuc, Data Developer în agenția adLemonade.

Tot el oferă câteva update-uri cu care vine GA4: “reunirea datelor web și din aplicații în același loc, o modalitate ușoară de a urmări traficul de pe mai multe domenii, definirea mai bună a traficului, excluderea Bounce Rate-ului, excluderea integrării cu Google Search Console, accent pe urmărirea evenimentelor, existența evenimentelor pre-construite, se pune mai mult accent pe parametrii unui eveniment atunci când este trimis, dispariția Destination Goal, rata de conversie a fost scoasă (ceea ce reprezinta un minus pentru GA4), machine Learning.

Google încă nu a lansat toate funcționalitățile, lipsesc unele cu care deja suntem obișnuiți din versiunea anterioară, dar sunt foarte utile specialiștilor în marketing. În viitor se va migra în totalitate la GA4, deci sfatul nostru ar fi să nu ezitați să faceți cunoștință cu el cât mai repede”, completează Romeo Tiperciuc de la adLemonade.

 

 

Parallax

Vizualizari
1082
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri