Comisia Europeană pregătește noi reguli platformelor online deținute de Apple, Google, Amazon 
Luminita Pirvu

Comisia Europeană pregătește noi reguli platformelor online deținute de Apple, Google, Amazon 

Thumbnail

Comisia Europeană (CE) intenționează să restrângă sfera de influenţă în online a companiilor mari introducând noi reglementări destinate platformelor online și vor să le ceară acestora transparență în legătură cu modul în care ordonează căutările dar și în motivele pentru care listează sau delistează unele servicii. Astfel, Apple, Google și Amazon se vor confrunta cu noi reglementări europene pentru practicile lor de afaceri. 

Autorităţile de la Bruxelles lucrează la noi reglementări în acest sens prin care intenţionează să le restrângă acestora influenţa deţinută pe piaţă, potrivit agenției news.ro care citează agenția Reuters.

Propunerea vrea să elimine posibilele practici comerciale dăunătoare care au loc prin intermediul platformelor online şi să corecteze lipsa unor mecanisme care să protejeze micile afaceri care le utilizează pentru a intra în contact cu clienţii.
”Serviciile online de intermediere pot deţine o putere de negociere superioară în raport cu utilizatorii corporativi, ceea ce le permite să se comporte într-o manieră dăunătoare pentru utilizatorii corporativi respectivi”, se arată în proiectul obţinut de Reuters.

Iniţial, propunerea excludea motoare de căutare precum Google şi Bing, dar varianta actuală le include şi pe acestea, având în vedere impactul pe care poziţia unei companii în rezultatele căutărilor îl poate avea asupra veniturilor acesteia.

Conform propunerii Comisiei, operatorii motoarelor de căutare, magazinelor de aplicaţii şi site-uri de cumpărături cum este eBay, ar putea fi obligaţi să precizeze ”cei mai importanţi parametri care determină rezultatele căutărilor”.

De altfel, reglementarea nu va obliga companiile să dezvăluie algoritmii, ci să ofere descrieri la nivel general, prin care să explice ”cum şi în ce măsură mecanismul de ierarhizare ţine cont de calitatea produselor şi serviciilor oferite”.

Totodată platformele online ar putea fi obligate să anunţe cu cel puţin 15 zile înainte schimbările termenilor şi condiţiilor şi să explice companiilor motivele, individualizate, pentru care au fost delistate sau suspendate, de exemplu din App Store sau Google Play.

Dacă operatorii de platforme online au servicii proprii care concurează cu alte companii pe platformele respective, de exemplu serviciul Google de comparare a serviciilor de cumpărături în listele de căutare, atunci termenii şi condiţiile trebuie să includă o descriere a oricărui tratament preferenţial pentru serviciul respectiv, inclusiv accesul la datele consumatorilor şi ierarhizarea rezultatelor căutărilor.

Propunerea Comisiei Europene ar putea fi publicată în aprilie, pentru a fi convenită cu guvernele statelor membre, iar apoi votată în Parlamentul European.

Vizualizari
453
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings