Luminita Pirvu

O bancă românească intră în topul brandurilor bancare din lume

Thumbnail

Clasamentul Brand Finance Banking 500 marchează o premieră în acest an, o bancă românească intră în topul celor mai valoroase branduri bancare calculat de Brand Finance – cea mai mare firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand – și publicat de revista The Banker. 

Este vorba de Banca Transilvania care intră pe locul 486 (respectiv 142 între băncile europene) cu o valoare de 174 milioane de dolari. Anul trecut Banca Transilvania a fost cel mai valoros brand bancar românesc în clasamentul național Brand Finance Romania 50 2017.

“Această premieră românească în Brand Finance Banking 500 este atât o recunoaștere a creșterii constante a brandului Banca Transilvania, cât și un semnal că brandurile românești de top încep să își extindă zona de influență și să devină vizibile în peisajul valoric global,”  a declarat Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance Romania. 

ICBC (The Industrial and Commercial Bank of China) cu o valoare de 59,2 miliarde USD, și China Construction Bank cu 56.8 miliarde USD, ocupă primele două locuri în clasament. Cel mai valoros brand bancar, ICBC, a primit și cel mai mare posibil rating de forță a brandului (AAA+). 

De altfel, băncile din China domină valoric top 10, iar cumulat China și-a mărit avansul față de USA, având cea mai mare sumă agregată a valorii de brand în top 500, în creștere cu 22% față de anul trecut, până la 317 miliarde USD. Această creștere vine de la cele 45 bănci chinezești incluse, în timp ce USA continuă să aibă cel mai mare număr de bănci în clasament (76 în 2018).

Marea provocare a brandurilor bancare este competiția din sectorul serviciilor financiare pe care le-o fac marile firme de tehnologie precum Apple, Facebook, Google și Amazon. Aceste branduri tehnologice sunt mai bine aliniate la așteptările consumatorilor moderni, în jurul serviciilor multi-channel și multi-platform, și au lansat în anii recenți diverse servicii financiare către consumatori, care aduc provocări serviciilor bancare tradiționale.

În fiecare an compania de consultanță și evaluare de brand Brand Finance evaluează cele mai valoroase branduri globale. Cele mai valoroase branduri din sectorul bancar sunt incluse în clasamentul Brand Finance Banking 500 și publicate în revista The Banker.
 

Parerea ta despre articol
Vizualizari
10621
Conţinut
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.