5 to go, după „declarația de dragoste” pentru Starbucks: Nu ne-am așteptat la un răspuns, cu toate ca ne-am dorit unul
Claudiu Zamfir

5 to go, după „declarația de dragoste” pentru Starbucks: Nu ne-am așteptat la un răspuns, cu toate ca ne-am dorit unul

Thumbnail

Lanțul românesc de cafenele 5 to go a atras 5.700 de like-uri și alte reacții la o postare pe Facebook în care „trolează” din nou gigantul american Starbucks. Inspirată de postarea Burger King vs. McDonald's și KFC, de Valentine's Day, campania celor de la 5 to go a început de Dragobete și va acoperi și luna martie.

Lucian Bădilă, cofondator al 5 to go, a explicat pentru antreprenorii de pe StartupCafe.ro cum se „ia la trântă” cu un brand mondial ca Starbucks, într-o strategie de marketing de gherilă cu accente aproape folclorice.

Înainte de Dragobete, pe 23 februarie, 5 to go a postat pe Facebook un mesaj către Starbucks România: „Hei, Starbucks Romania, wanna be my dragobete?”, alături de o fotografie cu un banner amplsat la Piața Unirii: „Ăștia puteam fi noi, dar tu ai ales să nu mai răspunzi la mesaje”.

E același amplasament cu cel de anul trecut, când 5 to go a lansat o campanie de guerilla marketing și hijack marketing, printr-un banner în care „trola” o promoție a Starbucks.
 

De data aceasta, americanii de la Starbucks nu au mai avut în locul acela un banner. Nu au  răspuns nici la postarea de pe Facebook a 5 to go.

„Nu ne-am așteptat la un răspuns, cu toate ca ne-am dorit unul”, glumește acum Lucian Bădilă, cofondator al 5 to go, într-un interviu pentru StartupCafe.ro .

Ca și la celebra postare a Burger King România, de Valentine's Day, și de postul 5 to go s-au „agățat” multe alte branduri prezente pe Facebook. Rezultatul postării: 5.700 de reacții, 713 comentarii și aproape 1.000 de distribuiri.

Așa și-a început lanțul românesc de cafenele campania de promovare pentru luna martie, centrată în jurul Mărțișorului și al relațiilor.

„De dragoste, ca și de cafea, ar trebui să ne bucurăm în fiecare zi. Nu doar luni” - sună mesajul de pe noul banner al 5togo, aluzile la promoția celor de la Starbucks din zilele de luni.

Lucian Bădilă, 5 to go: „Pentru noi este relevant să comunicăm valorile locale”

StartupCafe.ro: Cand v-a venit ideea? Înainte sau după postarea celebră a celor de la Burger King România? De la ei v-ați inspirat?

Lucian Bădilă: Mesajul este o reacție la postarea Burger King și face referire la campaniile anterioare 5 to go. De Dragobete am ales să comunicăm outdoor mesajul postat inițial în social media, într-o manieră cât mai amuzantă și subtilă, urmat de outdoor-ul de a doua zi.

Scopul a fost de a aduce aminte oamenilor că trebuie să ne bucurăm de cafea, de dragostea și energia bună din jur, în fiecare zi.
 
StartupCafe.ro: E și un mesaj prin care transmiteți sau subliniați că voi sunteți un brand românesc? Este cumva în antiteză cu Starbucks, care vine din lumea lui Valentin's Day?  Adică e ceva de genul: „aici sunteți la noi acasă”?

Lucian Bădilă: Nu este cazul, este loc pentru toată lumea. În mod evident, pentru noi este relevant să comunicăm valorile locale, pe care le promovăm și susținem.
 
StartupCafe.ro: Ați luat în calcul riscul de a părea neoriginali, dupa impactul postarii Burger King?

Lucian Bădilă: În niciun caz. Pentru noi "discuția" a inceput cu ceva vreme în urmă, iar reactia atât în social media cât și outdoor a venit în mod natural. Noi am pornit cu o reacție. E o diferență.
 
StartupCafe.ro: Totuși, voi ati avut OOH și Social. Asa ați gandit-o de la inceput? Sau ați vrut, ca și anul trecut, să faceti un outdoor memorabil, și pe urmă v-ați gandit să îl impingeți pe social media, ca BK?

Lucian Bădilă: Este un mix caracteristic 5togo si sunt mediile noastre tradiționale, ca să zicem așa. Ideea a fost, ca de fiecare dată, un outdoor contextual și memorabil, cu potențial mare de "contaminare" în social media.

Anul acesta ne-am dorit să comunicăm pe doua paliere: păstrând nota de amuzament pentru „dialogul” cu Starbucks și pe cel emotional – cum ar zice unul dintre comment-urile la postare „all you need is love & coffee”.
 
StartupCafe.ro
: Cei de la BK au spus că au avut echipă mare, cu agenție, cu in house, in total am numărat vreo 10 oameni pentru postarea aceea. Voi câți oameni ați avut acum (pe creație, executie)?

Lucian Bădilă: Și pe ai noștri îi poti număra pe degete, dar de la o mână.  Suntem un nucleu de 5 oameni pentru care brain storming-ul a devenit un sport de echipă.
 
StartupCafe.ro: E scump să reactionati cu bannere?

Lucian Bădilă: Depinde care este punctul de referință, pentru noi este un mediu foarte eficient. Noi privim aceasta reacție ca o mișcare strategică, ce reflectă 100% valorile și spiritul 5 to go.
 
StartupCafe.ro: Ce răspuns ați avut sau așteptati de la Starbucks? Ei sunt un gigant mondial...

Lucian Bădilă: Nu ne-am așteptat la un răspuns, cu toate ca ne-am dorit unul.

---

Citește și:

Parallax

Vizualizari
6808
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings