Ovidiu D. Popica

Bătălie virală între Burger King și celelalte francize mari din fast food, de Valentine's Day

Thumbnail

Franciza fast food Burger King, recent reintrată în Romania, a folosit Valentines Day ca pretext pentru o campanie amoroasă care în câteva ore s-a viralizat pe social media.

Compania a postat pe pagina sa de Facebook o imagine simplă cu un text aluziv la principalii concurenți și o postare care insinuează un posibil ménage à trois (n.r. - relație amoroasă în trei) : ”McDonald's RomaniaKFC, wanna be my Valentine? #loveyourway

Thumbnail

În 24 de ore, postarea a devenit virală și a atras mii de comentarii de la firme din tot felul de domenii sau chiar de la instituții publice precum Ministerul de Interne, Poliția Romană.

Thumbnail

 

Thumbnail

Pagini ale altor firme sau branduri, mai mari sau mai mici, s-au îngrămădit să intre în joc și să își plaseze - mai subtil sau mai direct, inspirat sau nu - propriile mesaje comerciale.

Interesant este că, de regulă, paginile oficiale ale brandurilor sunt foarte atente la comentarii și restricționează încercările de hijack marketing adică tentativele altor branduri de a trage foloase dintr-o campanie de succes.

În campania de Valentine însă, comunicatorii Burger King tocmai asta par să fi încurajat. O utilizatoare care a comentat la postare a propus chiar un hashtag pe măsură:

Cred ca cea mai mare declaratie de dragoste astazi a fost intre echipele de corporate affair si marketing, care i-au lasat sa comenteze la aceasta postare #loveisintheair (E.G.Preda, comentariu Facebook)

Rezultatul a fost nu doar numărul comentariilor ci și calitatea multora dintre ele, unele însoțite și de imagini. Una dintre cele mai interesante promovări a fost la un serviciu de vidanjare, care a supralicitat în creativitate cu un nume de domeniu online pe măsură.

Thumbnail

(...)

Thumbnail

 

Burger King și McDonalds: touché-uri mai vechi

Nu este prima dată când Burger King aruncă mănușa unui brand concurent într-o campanie de marketing.

În  urmă cu un an, când McDonalds a pierdut exclusivitatea mărcii Big Mac în Uniunea Europeană, franciza Burger King din Suedia a lansat un video ”The Not Big Macs” și și-a ironizat concurentul cu o listă de meniu în care apăreau denumiri precum:

  • “Burger Big Mac Wished It Was” (Burger Big Mac cum aș fi vrut),

  • ”Like a Big Mac, But Actually Big” (Ca Big Mac dar chiar Big) sau

  • ”Big Mac-ish But Flame-Grilled of Course” (Gen Big Mac dar flambat, evident).

Pe de altă parte, un francizor McDonald’s a utilizat metode de guerilla marketing chiar în Romania când, la deschiderea primului Burger King o angajată McDonalds a fost fotografiată împărțind cartofi clienților de la coada competitorului.

 

Cine operează franciza Burger King în Romania

În Romania fast food-urile Burger King sunt operate de grupul polonez AmRest, unul dintre cei mai activi operatori de restaurante din Europa.

Compania a deschis primul său fast-food în Mega Mall din București și al doilea în mall-ul AFI Cotroceni.

”Cred că putem ajunge la 40-50 de restaurante în următorii cinci ani, din care 10-20 cu drive-thru” declara Alan Laughlin, preşedintele Burger King AmRest, după deschiderea primei francize, în toamna lui 2019.

Prima intrare a francizei Burger King în Romania nu a fost una de succes; francizorul a fost nevoit să închidă afacerea în 2012.

Potrivit unor declarații mai recente, operatorul Burger King explorează și alte locații din București dar și din provincie.

AmRest mai operează branduri francizate precum KFC, Pizza Hut, Starbucks (ultima, inclusiv în Romania) dar și branduri proprii.

Parallax

Vizualizari
5425
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri