Claudiu Zamfir

Românii au cumpărat online ceva mai puțin în 2021, al doilea an al pandemiei COVID (Eurostat)

Thumbnail

Rata de utilizare a comerțului online în rândul consumatorilor din România a scăzut ușor în 2021, al doilea an al pandemiei COVID-19, comparativ cu 2020, relevă o cercetare publicată miercuri de Biroul european de statistică Eurostat.

Restricțiile de funcționare a magazinelor fizice, pentru limitarea răspândirii coronavirusului, au determinat schimbări în comportamentul consumatorilor, care s-au orientat puternic către cumpărăturile de pe internet - observă Eurostat.

Tendința care a început în anul 2020 a continuat și în 2021, al doilea an al pandemiei.

La nivelul Uniunii Europene în ansamblu, 74% dintre consumatorii cu vârste de 16-74 ani, care sunt utilizatori de internet, au comandat online produse sau servicii în ultimele 12 luni care au precedat colectarea datelor din anul 2021. Astfel, a crescut cu 1% rata de utilizare a comerțului online în UE, în al doilea an al pandemiei. Cel mai mare salt al ratei de adoptare a cumpărăturilor online în UE a fost în 2020, când a venit pandemia COVID: 13% puncte procentuale față de 2019, anul anterior pandemiei.

Thumbnail

În schimb, în România, al doilea an al pandemiei a venit cu o ușoară scădere, cu 1 punct procentual, a ratei de utilizare a comerțului online, față de primul an al pandemiei. 44% dintre utilizatorii de internet cu vârse de 16-74 de ani din România au făcut cumpărături online în ultimele 12 luni de dinainte  de colactarea datelor din anul 2021. În 2020, ponderea era de 45%. Scăderea ușoară poate fi pusă și pe seama marjei de eroare, deci ar trebui privită mai degrabă ca pe o stagnare.

Oricum, românii au realizat cea mai bruscă majorare a ratei de adoptare a comerțului online, când a venit pandemia: creștere cu 22 de puncte procentuale, de la 23% în 2019 la 45% în 2020. Pandemia aproape că a dublat ponderea cumpărătorilor online în rândul internauților din România.

România rămâne pe penultimul loc în UE în clasamentul gradului de utilizare a e-commerce în rândul consumatorilor care intră pe net. Sub noi mai este Bulgaria, cu 42% în anul 2021, la fel ca în 2020. vecinii unguri sunt la media UE, cu 74%.

Cele mai mari rate de utilizare a cumpărăturilor online sunt în Olanda (94%), Danemarca (92%) și Suedia (89%).

Pe categorii de produse cumpărate online, în UE, în ultimele 3 luni până la momentul realizării cercetării, în anul 2021, topul este următorul:

  1. haine, încălțăminte și accesorii (au fost alese de 68% dintre cumpărători, în creștere cu 4 pp față de 2020),
  2. livrări de mâncare de la restaurante (31%, în creștere cu 2 pp față de 2020),
  3. mobilă, accesorii pentru acasă, articole de grădinărit (29%, în creștere cu 1 pp față de 2020),
  4. cosmetice și produse de înfrumusețare (27%, în staționare),
  5. cărți tipărite, reviste, ziare (25%, în scădere cu 2 pp față de 2020),echipament sportiv altul decât hainele și încălțămintea sport (24%),
  6. calculatoare, tablete, telefoane mobile și accesorii (23%, în scădere cu 3 pp față de 2020),
  7. jucării și alte articole pentru copii (20%).

Thumbnail

Parallax

Vizualizari
338
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri