Claudiu Zamfir
Autoritățile au început verificarea, pe bază de eșantion, a proiectelor care au primit granturi IMM de câte 5.000-120.000 de euro prin Măsura 2 în cadrul schemei de ajutoare COVID Agri-Food acordate fermierilor și procesatorilor din industria alimentară în baza ordonanței de urgență 61/2022.
Potrivit procedurii Măsuri 2 Agri-Food, verificarea asigurării tipurilor de cheltuieli eligibile se face de către Agenția IMM din subordinea Ministerului Economiei și Autoritatea de Management a Programului Operațional Competitivitate din subordinea Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, pe eșantion de 1%, în scopul validării justificării sumei forfetare acordate beneficiarilor.
În acest sens, beneficiarii selectați în eșantionul pentru verificare primesc un e-mail în care li se spune ce obligații au mai departe:
„Vă comunicăm că a început procesul de verificare pe bază de eșantion – privind verificarea eligibilității cheltuielilor pentru Măsura Granturi pentru capital de lucru - AGRI – FOOD. Societatea dvs. a fost selectată în cadrul eșantionului, prin urmare vă solicităm transmiterea următoarelor documente:
- inregistrarea in contabilitate a cheltuielilor efectuate din grant dovedite prin: fișe de cont, note contabile, jurnal de operațiuni, extras din registrul jurnal, balanță analitică etc. în funcție de modul de organizare a evidenței contabile;
- anunțurile publicate, potrivit procedurii, la începutul și sfârșitul implementării proiectului.
- ordinele de plată prin care au fost realizate plățile înscrise în raportul de progres, cu rugămintea de a trece in denumirea acestora furnizorul și numărul facturii aferente în vederea identificării mai facile a documentelor.
Vă rugăm să luați în considerare faptul că termenul limită pentru transmiterea clarificărilor este de 2 zile lucrătoare de la data primirii acestei solicitări. Netransmiterea clarificărilor în termen conduce la recuperarea ajutorului acordat”.
Beneficiarii care și-au publicat pe StartupCafe.ro anunțurile necesare în proiecte le pot găsi în secțiunea Anunțuri Proiecte Europene de pe site-ul nostru mass-media, prin căutare după numele beneficiarului pe website sau pe Google, cu „StartupCafe + numele beneficiarului”. Se face screenshot (print screen) cu anunțul și se transmite autorităților, împreună cu celelalte documente solicitate.
----