Claudiu Zamfir

Măsura 2 AGRI-FOOD: Comunicate/anunțuri mass-media pe StartupCafe. Preț, eligibilitate, model de comunicat în proiecte

anunturi mass-media masura 2 agri-food 2022

Beneficiarii granturilor de câte 5.000-120.000 de euro pentru sectorul agroalimentar au obligația de a publica în mass-media câte două anunțuri/comunicate de presă, în cadrul proiectelor, dar cheltuiala este eligibilă din ajutorul de stat IMM AGRI-FOOD (din momentul în care grantul este primit de beneficiar), a precizat, pentru StartupCafe.ro, Ministerul Antreprenoriatului și Turismului. StartupCafe.ro, site mass-media cu experiență de 7 ani  în presa antreprenorială, publică anunțurile pentru proiectele de la Măsura 2-2022 la prețul de 150 EUR fără TVA/comunicat.

În ceea ce privește măsura administrată de MAT, art. 10.3 și 10.4 din procedura de implementare, aprobată prin Ordinul ministrului antreprenoriatului și turismului nr. 963/2022, prevăd faptul că beneficiarii de ajutor de stat au obligația implementării măsurilor de informare și comunicare în legătură cu asistența financiară nerambursabilă obținută prin Programul Operațional Competitivitate (POC)” - a precizat Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, într-o adresă oficială transmisă StartupCafe.ro.

Consultă AICI răspunsul oficial al MAT, transmis StartupCafe.ro.

Procedura de implementare a Măsurii 2 din schema de ajutor de stat prin OUG 61/2022, granturi în sectorul agroalimentar, prevede în privința obligațiilor publicitare ale beneficiarilor:

10.3. Beneficiarii sunt responsabili pentru implementarea măsurilor de informare și comunicare în legătură cu asistența financiară nerambursabilă obținută prin POC, în acord cu prevederile Regulamentelor menționate și în conformitate cu cele declarate în Cererea de finanțare și cu cele specificate în MANUALUL DE IDENTITATE VIZUALĂ, publicat pe site-ul (http://www.mfe.gov.ro/transparenta/comunicare). Neîndeplinirea acestor obligații are drept consecință aplicarea unor corecții financiare.

10.4. Conform Manualului de identitate vizuală, obligațiile beneficiarului sunt:

  • Publicarea de anunțuri sau comunicate de presă la începutul și la finalizarea proiectului;
  • Expunerea într-un loc vizibil a unui afiș pentru proiectele de investiții pentru care valoarea contribuției publice este mai mică de 500.000 euro;
  • Utilizarea de autocolante și plăcuțe pentru mijloace fixe care, conform legislației contabile naționale depășesc valoarea de 2.500 lei şi au o durată de viață mai mare de un an.

Reguli pentru anunțul/comunicatul de presă obligatoriu

În cazul fondurilor europene din cadrul Măsurii 2 - programul IMM AGRI-FOOD, pentru comunicatele de presă sunt aplicabile regulile prevăzute în Manualul de Identitate Vizuală pentru Instrumente Structurale, ediția 2018:

La începutul şi la finalizarea unui proiect cofinanțat din Instrumente Structurale, vor fi publicate în mass-media și pe site-ul instituției/ organizației (dacă există un astfel de site) anunțuri sau comunicate de presă privind începerea/ terminarea implementării proiectului” - prevede manualul oficial de la Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.

Așadar, anunțurile/comunicatele de presă, după cum indică și denumirea lor, trebuie publicate în mass-media, fie că este vorba despre o publicație electronică (așa cum este site-ul de știri StartupCafe.ro), fie o publicație tipărită.

Conform manualului, informațiile şi elementele grafice obligatorii pentru un anunț/ comunicat de presă sunt:

  • 1. setul obligatoriu de însemne grafice compus din emblema UE, sigla Guvernului României  şi sigla Instrumentelor Structurale în România, poziţionate conform regulilor din secţiunea Sigle şi poziţionarea acestora;
  • 2. data, în partea de sus dreapta;
  • 3. titlul, în partea de sus, la mijloc;

iar în corpul anunțului sau comunicatului de presă:

  • 4. numele beneficiarului proiectului;
  • 5. care este scopul/ obiectivul general al proiectului;
  • 6. care sunt rezultatele așteptate/ finale în urma implementării proiectului;
  • 7. valoarea totală a proiectului, așa cum apare în contractul/ decizia de finanțare, precum și valoarea cofinanțării UE;
  • 8. data începerii și data finalizării proiectului;
  • 9. codul MySMIS/ codul proiectului;
  • 10. fraza „Proiect cofinanţat din Fondul ... prin Programul Operaţional ...”;
  • 11. datele de contact ale beneficiarului ca entitate juridică în partea de jos a documentului (website, email, telefon, fax, adresă etc. după caz, în funcţie de modalitatea prin care acesta doreşte să fie contactat).

Model de anunț/comunicat de presă Măsura 2 - 2022:

Pentru realizarea, transmiterea și publicarea comunicatelor de presă din proiectele de la Măsura 2-granturi de capital de lucru IMM Agri-Food 2022 puteți utiliza ACEST MODEL de anunț, înlocuind cele necesare, de la caz la caz.

Puteți descărca și de AICI modelul de comunicat de presă pentru proiectele de la Măsura 2-2022.

Modelul de anunț în format PDF, AICI.

Eligibilitatea cheltuielii cu anunțul mass-media și alte reguli de publicare

Costurile aferente publicării de anunțuri sau comunicate de presă la începutul și la finalizarea proiectului, precum și realizării celorlalte materiale informative prevăzute în procedura de implementare, reprezintă cheltuială eligibilă, conform art. 4.3.1, alin. (1), lit. d) (cheltuieli privind achiziția de servicii necesare activității curente/operaționale, cu excepția serviciilor de consultanță)” - a precizat Ministerul Antreprenoriatului și Turismului în adresa oficială către StartupCafe.ro.

Prin urmare, publicarea anunțurilor mass-media pe StartupCafe.ro se poate face astfel:

1. Beneficiarul grantului de 5.000-120.000 de euro de la Măsura 2 IMM Agri-Food primește fondurile nerambursabile (după semnarea cotractului de finanțare și asigurarea cofinanțării) și poate plăti deja serviciul de publicare de comunicate de presă direct din contul de grant, ca pe orice altă cheltuială eligibilă.

Astfel, publică primul anunț mass-media chiar la începerea proiectului.

2. Comunicatul de presă de finalizare a proiectului  - al doilea anunț obligatoriu - nu are neapărat un termen de publicare specificat. În practică, firmele (îndrumate de consultanți) l-au publicat pe site-urile mass-media/ziare cu câteva zile înainte de încărcarea facturilor și a altor documente de plată și transmiterea raportului de progres, pentru a plăti comunicatul din grant.

Cum se publică și cât costă un anunț/comunicat de presă pe StartupCafe

Pentru publicare anunțuri/comunicate pe StartupCafe.ro trimiteți solicitare pe adresa de e-mail:

contact@smilemedia.ro

În acel e-mail lăsați datele dumneavoastră de contact, iar colegii noștri de la Departamentul de Marketing și Vânzări vă vor îndruma mai departe pentru realizarea pașilor necesari.

Prețul publicării pe StartupCafe.ro a unui anunț/comunicat de presă în cadrul proiectelor europene (inclusiv pentru Măsura 2) este de 150 de euro (fără TVA).

Discount:

  • La 5 anunțuri, prețul este de 625 EUR (fără TVA) în total.
  • La 10 anunțuri, prețul este de 1000 EUR (fără TVA) în total.

IMPORTANT: Conținutul și elemente grafice pentru identitatea vizuală cerute de regulamente, la publicarea anunțurilor/comunicatelor de presă, vor fi furnizate de beneficiar.

Anunțurile/comunicatele de presă vor fi marcate, în titlu, cu [P] și vor fi afișate public astfel:

  •     integral, pe o pagină individuală (de articol), din secțiunea Anunțuri Proiecte Europene
  •     într-un modul simplificat, cu titlu și imagine, pe pagina secțiunii Anunțuri Proiecte Europene.

Ce cuprinde serviciul StartupCafe de publicare a comunicatelor pentru Măsura 2:

  •     Publicarea comunicatului de presă pe site-ul mass-media StartupCafe.ro, în secțiunea Anunțuri: proiecte europene din bara de meniu a site-ului.
  •     Comunicatul apare minimum 24 de ore și pe pagina principală (home page) a StartupCafe.ro.
  •     Textul va conține și un link do-follow către site-ul beneficiarului (dacă are site propriu).
  •     Dacă beneficiarul are un logo, acesta va fi afișat ca ilustrație la articol (alături de elementele de identitate vizuală obligatorii, din programul de finanțare).
  •     Astfel, brandul beneficiarului va fi expus pe o publicație cu profil antreprenorial care, în anul 2021, a avut 4 milioane de utilizatori (conform Google Analytics).
  •     În plus, comunicatul va fi distribuit și pe pagina de Facebook a StartupCafe.ro, o comunitate antreprenorială de peste 56.000 de urmăritori.

 

Măsura 1-2022: APIA Central vrea să-i scutească pe beneficiarii de microgrant de publicarea anunțurilor

Similar procedurii pentru Măsura 2, și Ghidul solicitantului de la Măsura 1 - microgranturi de 5.000 de euro prevede aceleași obligații de publicitate pentru beneficiari, dar Agenția pentru Plăți și Intervenție în Agricultură (APIA) - structura centrală este dispusă să-i scutească de această cheltuială pe cei care primesc microgranturi.

Extras din Ghidul solicitantului pentru Măsura 1 - “Microgranturi în domeniul agroalimentar”, publicat pe site-ul APIA:

10.3. Beneficiarii sunt responsabili pentru implementarea măsurilor de informare şi comunicare în legătură cu asistenţa financiară nerambursabilă obţinută prin POC, în acord cu prevederile Regulamentelor menţionate şi în conformitate cu cele declarate în Cererea de finanţare şi cu cele specificate în MANUALUL DE IDENTITATE VIZUALĂ, publicat pe site-ul (http://www.mfe.gov.ro/transparenta/comunicare). Neîndeplinirea acestor obligaţii are drept consecinţă aplicarea unor corecţii financiare.
10.4 Conform Manualului de identitate vizuală, obligațiile beneficiarului sunt:

  • Publicarea de anunțuri sau comunicate de presă la începutul și la finalizarea proiectului;
  • Expunerea într-un loc vizibil a unui afiș pentru proiectele de investiții pentru care valoarea contribuției publice este mai mică de 500.000 euro;
  • Utilizarea de autocolante și/sau plăcuțe pentru mijloace fixe care, conform legislației contabile naționale depăşesc valoarea de 2.500 lei şi au o durată de viață mai mare de un an.

Într-o adresă transmisă publicației StartupCafe.ro,  APIA-structura centrală afirmă, însă, că beneficiarii microgranturilor de la Măsura 1 NU sunt obligați să publice anunțurile sau comunicatele de presă prevăzute în ghidul solicitantului.

„Beneficiarii Măsurii 1 - Microgranturi în domeniul alimentar nu sunt obligați să publice anunțuri de presă. Măsura 1 - Microgranturi în domeniul alimentar, fiind un sprijin care se acordă sub formă de sumă forfetară, nu implică toate prevederile referitoare la măsurile de investiții cu privire la identitatea vizuală” - a precizat, la solicitarea StartupCafe.ro, APIA-structura centrală, într-o adresă oficială semnată de directorul general, Adrian Pintea.

Consultă AICI răspunsul APIA central pentru StartupCafe.ro.

Nu este însă exclus să apară interpretări neunitare la nivelul structurilor județene ale APIA. De aceea, recomandăm beneficiarilor Măsurii 1 - microgranturi să întrebe și la nivel județean, la structura APIA de care aparțin, dacă au obligația publicării anunțurilor/comunicatelor de presă la începerea, respectiv, finalizarea proiectelor.

Numerele de Call center APIA sunt disponibile AICI.

Parallax

Vizualizari
21420
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri