Denisa Crăciun

Glovo, amendată în Spania cu 79 milioane EUR

curier-glovo-spania-dreamstime

Glovo a fost amendată în Spania cu 79 de milioane de euro pentru că ar fi încălcat legislația muncii, a anunțat, miercuri, ministrul spaniol al Muncii, Yolanda Diaz, potrivit Reuters.

Glovo nu ar fi contribuit la asigurările sociale și ar fi făcut alte plăți în perioada 2018 – 2021 deoarece nu i-a angajat pe curierii săi cu contracte oficiale de muncă, conform aceleiași surse.

„A încălcat drepturile fundamentale ale muncii și a obstrucționat activitatea anchetei. Din acest motiv, s-au luat măsuri împotriva acestei companii (n.r. Glovo)”, a spus ministrul Yolanda Diaz.

Spania a adoptat anul trecut, în mai, o lege referitoare la drepturile curierilor. Astfel, toate companiile care livrează mâncare în Spania au la dispoziție 3 luni pentru a angaja curierii cu carte de muncă. Legea a intrat în vigoare în luna august 2021.

Acum, Glovo susține că va contesta decizia și că a colaborat cu Ministerul spaniol al Muncii în această anchetă, despre care a spus că a avut loc înainte de intrarea în vigoare a legii privind drepturile curierilor.

Cine a fondat Glovo

Glovo este un markeplace online care permite utilizatorilor să comande, să trimită și să primească diverse bunuri, cu ajutorul unei aplicații de mobil. Startup-ul a fost lansat de doi antreprenori, Oscar Pierre și Sacha Michaud, în anul 2015, la Barcelona și operează în Europa de Sud-Vest, Europa de Est și Africa Subsahariană.

În 2019, Glovo a anunțat că a ajuns la statutul de unicorn, cu o valoare de cel puțin 1 miliard de dolari, în urma unei investiții de capital de risc de 150 de milioane de dolari acordată de Mubadala, din Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite).

În prezent, valoarea startup-ului a crescut, ținând cont că în 7 ani de existență a obținut investiții de cel puțin 1,2 miliarde de dolari.

Rezultate Glovo în România

În 2018 startup-ul a pătruns și în România, fiind prezent prin firma locală Glovoappro SRL, din București.

Potrivit datelor oficiale de la Ministerul Finanțelor, în anul 2020, Glovoappro SRL, firma românească a unicornului spaniol, avea 47 de angajați și a făcut o cifră de afaceri de 167,6 milioane de lei, de 5 ori mai mare decât în 2019, ultimul an dinaintea pandemiei COVID. În schimb, compania a avut cheltuieli și mai mari, ieșind pe pierderi cu 12,7 milioane lei.

De partea cealaltă, foodpanda România a făcut venituri de 102,4 milioane de lei cu 163 de angajați, în anul 2020. Deși cifra de afaceri a crescut de 4 ori în primul an al pandemiei față de 2019, pierderile firmei românești Foodpanda RO SRL s-au adâncit la 62,1 milioane lei în anul 2020.

În ianuarie 2022, Glovo a anunțat oficial închiderea aplicației foodpanda în România, preluând întregul portofoliu de clienți pe aplicația principală a serviciului spaniol de livrări.

În mai 2021, Glovo a început achiziționarea serviciilor de livrări deținute de compania germană Delivery Hero în regiunea noastră: foodpanda în România și Bulgaria, Donesi în Serbia, Muntenegru, Bosnia și Herțegovina, și Pauza în Croația. Valoarea totală a tranzacțiilor s-a ridicat la 170 de milioane de euro.

Mișcarea s-a dovedit de fapt o regrupare a afacerilor gigantului Delivery Hero. Compania germană deține acum 83,4% din Glovo, la nivel internațional, în urma unor achiziții de acțiuni de la startup-ul spaniol.

---

Urmărește și:

Parallax

Vizualizari
437
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri