Claudiu Zamfir

Glovo România în pandemie: Veniturile i-au crescut de 5 ori, dar tot pe pierdere a fost

Thumbnail

Aplicația de livrări Glovo a avut în anul 2020, pe fondul pandemiei COVID-19, venituri de peste 5 ori mai mari decât în anul 2019, dar afacerile românești ale startup-ului spaniol au fost tot pe pierdere.

În România, startup-ul spaniol este prezent de 3 ani, prin firma locală Glovoappro SRL, din București. Pe fondul restricțiilor de circulație a persoanelor și de funcționare a restaurantelor, aplicațiile de livrări au crescut, ca soluție de continuare a multor afaceri și, dar și de aprovizionare a populației cu cele necesare, pe timpul pandemiei COVD-19.

Și subsidiara românească a Glovo s-a dezvoltat formidabil în pandemie. Potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor consultate de StartupCafe.ro, în anul 2020 Glovoappro SRL a avut venituri de 171,9 milioane de lei (circa 35 milioane euro), de mai bine de 5 ori mai mari decât în anul 2019, când înregistrase venituri totale de 32,4 milioane de lei (6,6 milioane de euro).

Dar și cheltuielile au fost mai mari și așa se face că Glovo a rămas pe pierderi în România și în anul excepțional 2020. Cheltuielile companiei din România au crescut de la 63,3 milioane lei (12,8 milioane euro) în 2019 la 184,7 milioane lei (37,5 milioane euro) în anul 2020.

Totuși, pierderile Glovo s-au diminuat în România, de la 30,8 milioane de lei (6,3 milioane euro) în anul 2019 la 12,7 miloane de lei (2,6 milioane euro) în 2020.

De asemenea, firma românească a Glovo și-a crescut personalul de la 34 de angajați în anul 2019 la 47 de oameni în 2020.

Thumbnail

Pierderile Glovo - puse pe seama investițiilor

Aceste pierderi au fost anticipate de managerii Glovo din România, care le-au pus pe seama investițiilor masive în expansiunea afacerii.

Primii trei ani ai aplicației Glovo în România au fost marcați de o expansiune continuă pe plan local, serviciul Glovo fiind în acest moment prezent în 40 de orașe din România. Aplicația reunește peste 17.000 de curieri înscriși în București și peste 11.000 în provincie, dintre care 4000 sunt activi în capitală și peste 3000 în provincie.

De asemenea, pe Glovo sunt în România peste 6.000 de parteneri din diferite categorii, un procent semnificativ - de 82% - fiind reprezentat de întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri), pentru care aplicația a reprezentat o modalitate de supraviețuire în timpul pandemiei.

3 ani de Glovo România în cifre:

  • Valoarea tranzacționată în trei ani: peste 250 milioane euro
  • Venituri totale încasate de curierii parteneri de la venirea Glovo în România: peste 50 milioane de euro
  • Număr de produse livrate: peste 70 milioane de produse livrate în cei trei ani
  • Număr de kilometri parcurși de curierii parteneri Glovo în trei ani: 95 milioane
  • Comenzi efectuate în trei ani: peste 20 de milioane
  • Cele mai active trei orașe pe Glovo în trei ani: București, Timișoara, Cluj
  • Cele mai populare trei produse comandate prin Glovo: McPuișor, Cheeseburger, banane
  • Cel mai activ curier raportat la numărul de comenzi: peste 14.000 de comenzi onorate de un singur curier partener de la înscrierea sa în aplicație.

Glovo preia foodpanda în România

În urmă cu o săptămână, Glovo a suprins anunțând că a ajuns la un acord pentru achiziționarea afacerilor rivalului german Delivery Hero din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Bosnia-Herțegovina și Croația. Valoarea totală a tranzacțiilor se ridică la 170 de milioane de euro.

Astfel, în România și Bulgaria, Glovo va prelua foodpanda, subsidiară a Delivery Hero care operează în aceste două piețe. În România, foodpanda a integrat și serviciul hipMenu, un startup de livrări fondat la Cluj, care fusese cumpărat de către Delivery Hero în august 2018.  

Achiziția afacerii foodpanda de către Glovo în România este condiționată de aprobarea de către Consiliul Concurenței. Până atunci, cele două platforme, foodpanda și Glovo, vor opera complet independent, având politici de piață separate.

În septembrie 2020, cele două companii au făcut o tranzacție în sens invers: Delivery Hero a cumpărat business-urile Glovo din America Latină, pentru 230 de milioane de euro.

Cât câștigă un curier Glovo în București

În medie, în București, un curier care livrează prin platforma Glovo primește cam 28 de lei pe oră, plată brută, din care mai departe fiecare suportă taxele la stat, în funcție de forma legală în care lucrează.

Depinde de ei cât stau, noi ne uităm la câștigul lor pe oră, care este dat de eficiența pe comandă și eficiența pe care o au ei, câte comenzi livrează pe oră. În momentul ăsta, pe oră, sunt undeva la 28 de lei brut, să zicem în București, dar depinde de oraș”, a declarat Victor Răcariu, general manager Glovo pe Europa Centrală și de Est, chestionat de StartupCafe.ro, în octombrie 2020.

Potrivit acestuia, cei mai mulți dintre curieri sunt angajați la alte firme, care colaborează cu Glovo, și numai o mică parte lucrează direct cu platforma spaniolă de livrări, ca persoane fizice autorizate (PFA) sau alte forme de lucru în regim independent.

Glovo este un marketplace online care permite utilizatorilor să comande, să trimită și să primească diverse bunuri, cu ajutorul unei aplicații de mobil. Startup-ul a fost lansat în anul 2015, la Barcelona, de către doi tineri antreprenori, Oscar Pierre și Sacha Michaud, iar în România a pătruns în anul 2018.

În decembrie 2019, firma spaniolă a anunțat că a ajuns la statutul de unicorn, valorând cel puțin 1 miliard de dolari, în urma unei investiții de capital de risc de 150 de milioane de dolari acordată atunci de fondul Mubadala, din Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite).

Între timp, valoarea startup-ului a crescut și mai mult, având în vedere că numai investițiile pe care le-a obținut sunt de aproximativ 1,2 miliarde de dolari, în cei 6 ani de existență.

Parallax

Vizualizari
3387
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri