Cât câștigă un curier Glovo în București și cum privește platforma viitoarea directivă a salariului minim în UE
Claudiu Zamfir

Cât câștigă un curier Glovo în București și cum privește platforma viitoarea directivă a salariului minim în UE

Thumbnail

Circa 5.000 de curieri sunt activi săptămânal, în medie, în România, pe aplicația de livrări Glovo, a anunțat, joi, un șef al platformei online, care a precizat, pentru StartupCafe.ro, cam câți bani primesc curierii în București și cum privește compania propunerea oficială de directivă europeană privind reglementarea salariului minim în Uniunea Europeană, lansată miercuri de Comisia UE.

În medie, în București, un curier care livrează prin platforma Glovo primește cam 28 de lei pe oră, plată brută, din care mai departe fiecare suportă taxele la stat, în funcție de forma legală în care lucrează.

Depinde de ei cât stau, noi ne uităm la câștigul lor pe oră, care este dat de eficiența pe comandă și eficiența pe care o au ei, câte comenzi livrează pe oră. În momentul ăsta, pe oră, sunt undeva la 28 de lei brut, să zicem în București, dar depinde de oraș”, a declarat Victor Răcariu, general manager Glovo pe Europa Centrală și de Est, chestionat de StartupCafe.ro.

Potrivit acestuia, în toată România sunt activi cam 5.000 de curieri în fiecare săptămână, în medie. Cei mai mulți dintre aceștia sunt angajați la alte firme, care colaborează cu Glovo, și numai o mică parte lucrează direct cu platforma spaniolă de livrări, ca persoane fizice autorizate (PFA) sau alte forme de lucru în regim independent, a menționat Răcariu.

De aceea, spune oficialul Glovo, marea majoritate a curierilor Glovo, fiind angajați la diverse firme, se află oricum sub protecția reglementărilor actuale privind salariul minim pe economie și, prin urmare, asupra lor nu va avea efecte considerabile viitoarea directivă europeană privind salariul minim în UE, prezentată miercuri de Comisia Europeană.

„La nivel global avem un departament foarte bun de public affairs care este în contact cu tot ce se întâmplă la Bruxelles și ce directive se dau acolo. Această directivă o să afecteze evident și România, dacă va fi dată, dar la noi curierii sunt, în principiu, angajați. Nu sunt angajați de noi, ci de alte firme, dar în principiu, sunt angajați. Foarte puțini sunt PFA-uri. Fiind angajați, implicit lucrează la (cel puțin - n.r.) un venit minim pe economie, pe care îl câștigă” - a explicat managerul Glovo pe Europa Centrală și de Est.

Reamintim că, miercuri, Comisia Europeană a emis propunerea de directivă care ar urma să stabilească principiile după care statele membre, inclusiv România, își vor stabili salariul minim pe economie. Fără să impună un salariu minim unic european, cu un anumit nivel, propunerea legislativă a CE va introduce anumite reguli, incluzând expres sub protecția salariului minim și „lucrătorii pe platforme” (digitale).

Revenind la Glovo, platforma de livrări are în acest moment peste 2.500 de parteneri (restaurante, magazine mici, supermarketuri) de la care face livrări către consumatori.

Conform datelor oficiale de la Registrul Comerțului, centralizate de Termene.ro, în anul 2019, Glovo a realizat în România o cifră de afaceri de 32,4 milioane de lei, dar nu a generat profit, ci a avut pierderi de 30,9 milioane de lei. Managerul Victor Răcariu pune aceste pierderi pe seama investițiilor în expansiunea serviciului Glovo.

Pentru anul 2020, Glovo România estimează că va rămâne în continuare pe pierdere, dar în 2021 se așteaptă să ajungă pe zero (break even) sau chiar să treacă ușor pe profit, a menționat șeful aplicației pe Europa Centrală și de Est.

În România, startup-ul spaniol operează prin firma sa Glovoappro SRL, deschisă în anul 2018, la București. În anul 2019, firma românească a avut un număr mediu de 34 de angajați (angajații săi, fără curierii cu care colaborează).

Glovo este un marketplace online care permite utilizatorilor să comande, să trimită și să primească diverse bunuri, cu ajutorul unei aplicații de mobil. Startup-ul a fost lansat în anul 2015, la Barcelona, de către doi tineri antreprenori, Oscar Pierre și Sacha Michaud, iar în România a pătruns în anul 2018.

În decembrie 2019, firma spaniolă a anunțat că a ajuns la statutul de unicorn, valorând cel puțin 1 miliard de dolari, în urma unei runde de finanțare obținute: o investiție de capital de risc de 150 de milioane de dolari acordată de fondul Mubadala, din Abu Dhabi, Emiratele Arabe Unite.

Alte cifre Glovo România:

  • Prezență în 33 de orașe românești, din care cele mai active sunt București, Cluj-Napoca și Timișoara.
  • Valoarea tranzacționată prin intermediul aplicației se va ridica la 150 milioane de euro până la finalul anului.
  • Comenzile făcute prin intermediul aplicației Glovo au avut o valoare medie de 65 de lei în București și 56 de lei în restul țării.
  • Cea mai mare comandă înregistrată pe Glovo în 2020 a fost în valoare de 3800 lei.
  • Cele mai populare intervale orare au fost 11:00-13:00 și 18:00-20:00.
  • Până la finalul anului 2020, compania estimează că va avea peste 10 milioane de comenzi livrate.
  • Peste 40.000 de potențiali curieri sunt înregistrați în aplicație, în România, dar dintre aceștia circa 5.000 sunt curieri activi în fiecare săptămână, în medie.

 

Parallax

Vizualizari
8606
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri