Claudiu Zamfir

Glovo spune că valorează peste 1 miliard de dolari, după o nouă investiție în 2019

Thumbnail

Aplicația de livrări de mâncare și alte produse Glovo, prezentă și în România, a obținut, joi, o nouă investiție de 150 de milioane de euro, iar acum startup-ul susține că valorează peste 1 miliard de dolari, potrivit Venturebeat.com.

Noua finanțare de capital de risc a fost acordată de firma de investiții Mubadala, din Abu Dhabi, Emiratele Arabe Unite.

Conform TechCrunch.com, în cei 4 ani de existență, startup-ul spaniol a obținut investiții totale de 488 de milioane de dolari.

Astfel, Glovo ajunge la statutul de „unicorn”, adică un startup evaluat la cel puțin 1 miliard de dolari înainte să se listeze la bursă.

„Nouă nu ne pasă de chestiile astea legate de evaluări, nici măcar intern”, a spus unul dintre fondatorii Glovo, Oscar Pierre, citat de TechCrunch. El a susținut, însă, că valoarea firmei sale „depășește miliardul”. „Cred că merită anunțat, dar fără mai multe detalii”.

În România, Glovo a pătruns în mai 2018, fiind prezent acum în 10 orașe de la noi:  București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brașov, Craiova, Constanța, Sibiu, Arad și Ploiești.

Startup-ul a fost deschis în anul 2015, la Barcelona, de către doi tineri antreprenori, Oscar Pierre și Sacha Michaud.

Glovo s-a impus destul de repede în Europa, cu servicii de livrare prin curieri parteneri, care își folosesc bicicletele, motoretele sau mașinile personale.

Într-un sistem asemănător cu Uber, Glovo apelează la curieri colaboratori, ca persoane fizice autorizate (PFA) în România, sau frelanceri ori self-employed la nivel internațional, care preiau comenzi prin intermediul aplicației de mobil deținute de startup-ul spaniol.

Pe piața românească, cei mai mari concurenți ai Glovo sunt Uber Eats, Food Panda, Hipmenu sau Caserola.ro.

Parallax

Vizualizari
959
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri