Claudiu Zamfir
Agenția românească de turism Christian Tour, care deține și divizia de transport cu autocarul Memento Bus, a semnat un parteneriat cu „unicornul” german FlixBus, cunoscut pentru serviciul său de transport intermediat prin aplicație.
Astfel, agenția de turism va putea oferi clienților săi călătorii pe cursele de autocare FlixBus, a informat, joi, compania germană, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro.
Prin acest parteneriat, Christian Tour va putea adăuga o călătorie cu autocarul FlixBus ca parte din pachetul de rezervare a unei vacanțe, din oricare dintre orașele europene deservite de FlixBus.
„Parteneriatul cu Christian Tour, unul dintre principalii jucători din sectorul turismului în România, este un pas important către o experiență de rezervare complet integrată, care sperăm că va încuraja oamenii să își lase mașinile acasă și să ia în considerare călătoria cu autocarul pentru vacanțele de vară. Colaborarea cu agențiile locale este esențială pentru a asigura accesul unui număr cât mai mare de persoane la opțiuni de călătorie convenabile”, a declarat Adrian Rășoiu, reprezentant FlixBus pentru România și Bulgaria.
La rândul lui, antreprenorul român Cristian Pandel, fondatorul și directorul Christian Tour, mizează pe „expertiza și resursele” FlixBus, companie cu care a dus o luptă pe anumite segmente din piața, în condițiile în care compania românească de turism deține propria divizie de transport cu autocarul, Memento Bus.
„Colaborarea cu un brand global precum FlixBus ne permite să beneficiem de expertiza și resursele unei rețele de transport internaționale, îmbunătățind astfel diversitatea opțiunilor de călătorie oferite clienților noștri. Căutăm constant să le acoperim toate nevoile de călătorie și să le oferim cât mai multă flexibilitate, la prețuri cât mai accesibile”- a declarat Cristian Pandel, CEO și președinte al Christian Tour.
În ultimii ani, FlixBus a creat cea mai mare rețea de autocare interurbane din Europa și s-a extins la nivel global în 43 de țări. Compania este prezentă pe piața din România din anul 2017 și oferă curse internaționale directe din peste 100 de orașe din România spre 15 țări din Europa.
În luna iunie, Flix a anunțat că va începe curse cu frecvență zilnică spre destinații de vacanță populare din Bulgaria și din Grecia precum Atena, Salonic, Varna, Albena, Sunny Beach, Balcic, Nisipurile de Aur, Byala și Obzor. De asemenea, cei care plănuiesc un city break vor putea călători cu autocarele FlixBus în orașe precum Sofia, Budapesta, Viena, Praga sau Istanbul.
Prețurile biletelor pentru destinațiile de pe litoralul bulgăresc pornesc de la 59,90 lei pe ruta București – Nisipurile de Aur și Balcic, în timp ce prețul biletelor spre Salonic pornește de la 91,99 de lei. Pentru rutele Timișoara – Praga sau Cluj-Napoca – Budapesta prețurile biletelor de autocar pornesc de la 252,99 lei, respectiv 138,99 lei.
Cu sediul central la Munchen, FlixBus a pornit ca idee încă din anul 2011, fiind supranumit „Uber-ul autocarelor”. Business-ul a demarat cu adevărat din anul 2013 când cei 3 fondatori germani - Daniel Krauss, Jochen Engert și André Schwämmlein - au profitat de ridicarea restricțiilor din afacerile de transport de persoane pe distanțe lungi din Germania, prin spargerea monopolului de stat deținut de Deutsche Bahn - „CFR-ul” nemților.
Compania germană FlixMobility (care operează platformele online FlixBus și FlixTrain) a strâns investiții de circa 1,7 miliarde de dolari de la fonduri de capital până în anul 2021, când a fost evaluată la 3 miliarde de dolari, fiind considerată „unicorn”.