Claudiu Zamfir

„Uber-ul autocarelor” valorează peste 3 miliarde de dolari

Thumbnail

Startup-ul de transport în comun intermediat prin aplicație FlixMobility, supranumit „Uber-ul autocarelor”, care operează și în România, a ajuns să valoreze peste 3 miliarde de dolari, în urma celei mai recente runde de finanțare obținute.

„Unicornul” german, care deține platformele online FlixBus și FlixTrain, a anunțat, miercuri, că a obținut o rundă de investiții de serie G în valoare de 650 de milioane de dolari, condusă de fondul de investiții Canyon Partners, cu participarea unor investitori mai vechi, pca General Atlantic, Permira, TCV, HV Capital, Blackrock, Baillie Gifford și SilverLake.

Noua finanțare vine sub forma unei combinații de investiție equity și împrumut. Banii vor fi folosiți pentru expansiunea serviciilor de transport mai departe în SUA, Portugalia și Marea Britanie. De asemenea, FlixMobility își va consolida prezența în Franța, Turcia și Europa de Est.

În cei 8 ani pe piață, startup-ul gterman a strâns investiții de circa 1,7 miliarde de dolari.

Cu sediul central la Munchen, startupul FlixBus a pornit ca idee încă din anul 2011. Însă business-ul a început cu adevărat din anul 2013 când cei 3 fondatori germani - Daniel Krauss, Jochen Engert și André Schwämmlein - au profitat de ridicarea restricțiilor din afacerile de transport de persoane pe distanțe lungi din Germania, prin spargerea monopolului de stat deținut de Deutsche Bahn - „CFR-ul” nemților.

Serviciul FlixBus, prin care pasagerii își rezervă locuri în autocare și trenuri ale unor companii de transport partenere, a cumpărat, în anul 2019, rețeaua de transport interurban și intrernațional Eurolines, consacrată în Europa din anii '80.

FlixBus, al cărei model de business în transportul interurban și internațional cu autocarul și trenul a fost comparat cu ceea ce face Uber în transportul urban cu autoturismul personal, a pătruns în România încă din anul 2016. În afară de Eurolines, pe piața românească startupul german a mai încheiat parteneriate cu transportatori ca Atlassib, Alis Group, Marmara Premium Bus.

În 2020, când pandemia a lovit puternic sectorarele turismului și transportului, afacerile FlixMobility au fost amenințate și ele, dar acum, prin noua rundă de finanțare, „unicornul” german dovedește că are resurse serioase pentru viitor.

Parallax

Vizualizari
1754
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri