Claudiu Zamfir

„Uberul autocarelor” vrea ca România să elimine actualul sistem de concesionare a rutelor de transport interjudețean

Thumbnail

Aplicația germană FlixBus, supranumită și „Uber-ul autocarelor”, prezentă și pe piața românească, vrea ca România să renunțe la actulaul său sistem prin care statul atribuie rute de transport interjudețean de călători unor operatori privați, prin licitații pentru concesiuni.

„O piață competitivă oferă mai multe opțiuni și va conduce la  alternative de mobilitate mai sustenabile, cât și la călătorii accesibile. Din momentul în care am fondat FlixBus, multe țări din Europa au făcut acest pas important și au îmbunătățit oferta de servicii de mobilitate pentru pasageri. Sperăm ca țările care încă nu au făcut acest pas, cum sunt Spania, Grecia sau România, vor recunoaște în curând potențialul deschiderii pieței pentru a atrage mai mulți pasageri să folosească transportului public și sustenabil”, a declarat, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro, André Schwämmlein, fondator și CEO FlixBus.

Ce ar vrea de fapt startup-ul german de la statul român? Chestionat de StartupCafe.ro, FlixBus a explicat că își dorește modificarea actualului sistem românesc prin care companiile private de transport de călători obțin licențe pentru diversele rute pe care operează.

Piața de transport rutier de persoane din România este încă una restricționată, accesul operatorilor privați de transport efectuându-se doar pe bază de concesiuni, stabilite prin proceduri de licitație  care se desfășoară o dată la 5 ani organizate de către Autoritatea Rutieră Română (ARR)” - susține FlixBus, într-un mail transmis StartupCafe.ro.

Compania germană vrea „eliminarea procedurilor de licitație”, astfel încât să nu câștige un singrur operator de transport.

FlixBus susține că astfel se va ajunge la „un mediu concurențial și echitabil pentru toți operatorii de transport”, iar „consumatorul va avea mai multe opțiuni de transport”.

„Vor fi mai mulți operatori pe anumite rute care astăzi nu sunt acoperite eficient. Calitatea transportului ar crește considerabil, ținând cont de faptul că într-un mediu competitiv operatorii și-ar îmbunătăți oferta și flota pentru a câștiga noi clienți” - își mai justifică FlixBus doleanțele.

Aplicația germană se plânge că actualul sistem românesc de conecsionare a rutelor de transport cu autobuzele i-ar favoriza pe jucătorii vechi din piață.

„Acest sistem de concesiuni nu are la bază confortul și mobilitatea consumatorului, ci mai degrabă favorizează jucătorii vechi de pe piață. Mai mult, existența unui program de transport prestabilit nu oferă posibilitatea unei concurențe reale pe piață, consumatorul fiind obligat să accepte serviciile unui singur operator în unele regiuni din țară” - susține FlixBus. 

Cine este operatorul platformei FlixBus

În cei 8 ani pe piață, compania germană FlixMobility (care operează platformele online FlixBus și FlixTrain) a strâns investiții de circa 1,7 miliarde de dolari de la fonduri de capital.

Cu sediul central la Munchen, startupul FlixBus a pornit ca idee încă din anul 2011. Însă business-ul a început cu adevărat din anul 2013 când cei 3 fondatori germani - Daniel Krauss, Jochen Engert și André Schwämmlein - au profitat de ridicarea restricțiilor din afacerile de transport de persoane pe distanțe lungi din Germania, prin spargerea monopolului de stat deținut de Deutsche Bahn - „CFR-ul” nemților.

Serviciul FlixBus, prin care pasagerii își rezervă locuri în autocare și trenuri ale unor companii de transport partenere, a cumpărat, în anul 2019, rețeaua de transport interurban și intrernațional Eurolines, consacrată în Europa din anii '80.

FlixBus, al cărei model de business în transportul interurban și internațional cu autocarul și trenul a fost comparat cu ceea ce face Uber în transportul urban cu autoturismul personal, a pătruns în România încă din anul 2016. Pe piața românească de transport internațional, aplicația a colaborat la început cu Alis Group, Marmara Premium Bus, Atlassib și a preluat cursele operate de Eurolines. Portofoliul de parteneri a mai suferit modificări, între timp.

Compania tech de servicii de mobilitate oferă curse internaționale directe din România spre peste 100 de destinații din 14 țări din Europa.

Parallax

Vizualizari
10152
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri