Cum îşi aleg românii hainele şi încălţămintea. Cumpărături online versus din magazin – studiu
Raluca Abrihan

Cum îşi aleg românii hainele şi încălţămintea. Cumpărături online versus din magazin – studiu

Thumbnail

Românii cumpără cu precădere haine, încălţăminte şi accesorii din magazinele fizice. 63% dintre cumpărăturile realizate online sunt influențate de un preț mai bun față de prețul din magazinul fizic, iar până la 52% dintre cumpărături sunt realizate când sunt reduceri, arată un studiu prezentat de o platformă de eCommerce.

Platforma GLAMI.ro a lansat partea a doua a studiului de piata e-commerce denumit GLAMI Fashion (Re)search, cu informaţii comparative din ţările europene.

Cercetarea arată că cifra de afaceri pe piața de fashion va crește în următorii ani, iar sectorul eCommerce va avea o pondere semnificativ mai mare. În 2018, cifra de afaceri pentru piaţa din România a fost de 2,66 miliarde de lei şi se estimează că până în 2022 va ajunge la 4,31 miliarde de lei.

La întrebarea “Care piesă vestimentară ar trebui să fie de calitate de lungă durată?” calitatea pantofilor a fost cea mai importantă pentru ruși (85% dintre respondenți) și slovaci (72% dintre respondenți), iar calitatea jachetelor a fost preferată de către unguri (83% dintre respondenți), greci (72%) și cehi (70%). Pentru români, calitatea de lungă durată este importantă în cazul pantofilor (69% dintre respondenți) și, la diferență mică, este urmată de calitatea jachetelor (62% dintre respondenți).

La întrebarea “În ce condiții ați fi dispuși să cheltuiți mai mult pe produse de fashion?” rușii au punctat faptul că cel mai important aspect este calitatea design-ului și i-ar convinge să cheltuie mai mult (67% dintre respondenți). În schimb, românii (78%), cehii (72%) și slovacii (72%) au spus că important este calitatea materialului.

Comportamentul la cumpărături în magazine fizice versus magazine online

Când au fost întrebați despre timpul petrecut la cumpărături în magazine fizice, cei mai rapizi cumpărători, cu 10 până la 30 de minute, sunt ungurii (43%) și grecii (48%). Cei mai lenți sunt rușii: 39% dintre respondenți petrec mai mult de 2 ore la cumpărături, în medie. 38% dintre români spun că stau între 30 și 60 de minute la cumpărături în magazine fizice.

Legat de timpul petrecut pentru a finaliza o comandă online, atunci când cumpără într-un magazin online, 41% dintre respondenții români spun că, în general, analizează oferta a 4-6 magazine online până să facă o comandă efectivă, apreciind faptul că timpul necesar încheierii unei comenzi depășește 60 de minute, mai mult decât le-ar lua să facă cumpărături într-un magazin fizic. Cei mai rapizi cumpărători online sunt grecii (34% dintre respondenți au spus că au nevoie de 10-30 minute să finalizeze o comandă), iar cei mai înceți sunt rușii (48% dintre cei care cumpără online au nevoie de mai mult de 60 de minute).

Atunci când sunt întrebați de ce preferă cumpărăturile online, utilizatorii GLAMI România care au participat la studiu preferă acest mod de a cumpăra datorită prețurilor mai bune pe care le găsesc în magazinele online (63% dintre cei care au răspuns) și achiziționează frecvent în sezonul reducerilor (52%). Ungurii (45%) și turcii (44%) îi urmează îndeaproape, citând aceleași motive. 45% dintre respondenții români spun că nu găsesc aceeași diversitate de produse în magazinele fizice ca atunci când cumpără online. La polul opus, rușii (73%), ungurii (72%) și grecii (64%) sunt mai atrași de cumpărăturile în magazine fizice.

La întrebarea “Care a fost motivul ultimei dvs achiziții?”, cumpărăturile au fost o plăcere pe care și-au oferit-o slovacii (48%) și cehii (42%). Turcii (44%) au fost motivați de campanii de reducere pentru ultima lor achiziție, în timp de românii (34%) și rușii (46%) au folosit ultima achiziție pentru cumpărături de sezon nou.

Comportamentul de retur & respingere

Atunci când sunt întrebați dacă au intenția de a returna produsele de îmbrăcăminte comandate, 85% dintre români au răspuns că nu ar cumpăra anumite produse online doar ca să le returneze după un timp, 50% dintre români nu ar returna produse comandate, din cauza mărimii greșite și 77% dintre ei nu ar comanda același produs în două mărimi diferite. 1 din 10 produse sunt returnate de 34% dintre respondenți – utilizatori GLAMI România – din cauza mărimii necorespunzătoare.

Comparativ, doar rușii comandă același produs în două mărimi diferite, de teamă că nu le va fi bună mărimea (41%). Ungurii, turcii și cehii sunt printre cei care au rata de retur cea mai mare (1 produs din 5).

Vizualizari
1106
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings