Redacția StartupCafe.ro

Banca Transilvania, cel mai puternic brand bancar în România

Thumbnail

Banca Transilvania are cel mai puternic brand bancar în România din topul brandurilor cu cel mai puternic capital de marcă, realizat de Kantar.

Banca Transilvania s-a poziționat pe locul 8 în Top 30 Cele mai puternice branduri din România, realizat de Kantar, pe primul loc din categoria Bănci.

Ierarhia s-a bazat pe același model, MDf, utilizat la realizarea topului anual BrandZ al celor mai valoroase 100 de branduri la nivel global. Locul 1 a fost adjudecat de către Samsung, evaluat în categoria produselor electronice.

Spre deosebire de clasamentul global, cel realizat de Kantar România nu include și date despre valoarea financiară a brandurilor, ci doar valoarea percepută de către români și acoperă doar 8 categorii din piață.

Click pt. a extinde lista:

tabel

Sursă: Kantar

Samsung, brandul numărul unu în studiu, a înregistrat cel mai mare capital de brand dintre toate cele 100 de mărci evaluate, de 3 ori mai mare decât media din categoria produselor electronice (de ex. TV, tablete, monitoare, sisteme audio, etc.) și cu cel mai mare index față de media categoriei sale dintre toate cele 100 de branduri măsurate.

În deschiderea sesiunilor, Carmen Pătrașcu, Managing Director Kantar România, a punctat faptul că pentru branduri este un context extrem de provocator. Ele trebuie să țină cont de faptul că turbulențele sunt permanente: fie că sunt sanitare, macro-economice și geo-politice sau militare. În același timp, brandurile trebuie să ajungă în mod cât mai eficient și cât mai relevant la consumatori, să navigheze un peisaj media și al punctelor de interacțiune hyper-fragmentate.

„Capitalul de brand este un factor crucial în succesul unei companii, deoarece acesta contribuie la creșterea vânzărilor și oferă protecție  împotriva presiunii reduceri de preț în perioade complicate. În plus, analiza noastră a arătat că mărcile care au o poziționare mai clară în mintea consumatorilor, ajută atât la obținerea unul nivel superior al capitalului de brand dar și în piață, având o bază mai mare de consumatori care le-au cumpărat recent și o capacitate de retenție mai bună", a declarat Mădălin Vladu, Senior Director, Brand Lead la Kantar România.

Analiza a evidențiat rolul esențial al capitalului de marcă în susținerea unor prețuri mai mari, a unei poziționări Premium. 40% dintre brandurile analizate au dificultăți, în sensul că fie sunt văzute drept un simplu produs (commodity), fie că prezintă risc de erodare a marjei de profit sau pur și simplu sunt văzute ca fiind prea scumpe pentru cât oferă.

Experții au arătat că brandurile care se bazează excesiv pe promoții și pe reducerea prețurilor, vor avea dificultăți să revină la un nivel de preț anterior, odată ce puterea de cumpărare va reveni. Astfel, este critic ca ele să investească în percepțiile despre brand pentru a putea să justifice alegerea de a nu reduce prețul sau de a cere un preț mai mare.

Parallax

Vizualizari
180
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.592
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 0.94

publishing: 3.1

expertise: 0.07

rating: 1.592

Articole publicate : 941
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri