Denisa Crăciun

Un grup de 28 ONG-uri cer Uniunii Europene să se opună abonamentului fără reclame pentru Facebook și Instagram lansat de Meta

Facebook, Instagram

Un grup format din 28 de ONG-uri și organizații pentru drepturile digitale solicită organismelor europene pentru protecția datelor să se opună abonamentului Meta care permite utilizatorilor Facebook și Instagram să folosească cele două platforme fără reclame.

Organizațiile susțin că serviciul lansat de compania lui Mark Zuckerberg impune utilizatorilor să plătească o taxă pentru a-și asigura confidențialitatea, model ce ar putea fi copiat și de alte companii, potrivit Reuters.

Solicitările grupului, din care fac parte organizații ca NOYB ( European Center for Digital Rights) și Wikimedia Europe, au fost transmise vineri, printr-o scrisoare către Comitetul european pentru protecția datelor (CEPD).

Dacă modelul „pay or okay” este permis, nu va fi limitat doar la pagini de știri sau rețele sociale, ci va fi utilizat de orice sector industrial cu capacitatea de a monetiza datele personale prin consimțământ”, au reclamat cele 28 de organizații în scrisoare.

CEPD se pregătește să emită în următoarea perioadă o serie de reguli referitoare la modelul de consimțământ sau de plată, conform TechCrunch.

Meta a declarat că serviciul, care se aplică aplicațiilor Facebook și Instagram, își propune să respecte regulile UE și să ofere utilizatorilor posibilitatea de a decide dacă datele lor pot fi colectate și utilizate pentru reclame direcționate. 

Amintim că Meta a anunțat la sfârșitul lunii octombrie 2023 că va lansa un abonament cu plată pentru utilizarea Facebook și Instagram fără reclame.

Așa cum am scris și noi pe StartupCafe.ro, abonamentul a devenit disponibil în România câteva zile mai târziu, în luna noiembrie,.

Parallax

Vizualizari
883
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri