Luminita Pirvu

Intră lumea dar nu cumpără din magazinul tău? Cele 3 greșeli pe care trebuie să le îndrepți imediat pe internet

Thumbnail

Gestionarea relațiilor cu clienții este una dintre principalele provocări cu care se confruntă afacerile online. Dacă ai un magazin online care are sute de vizitatori dar puține comenzi iar eforturile de marketing digital nu au dat rezultate atunci trebuie să identifici cauzele. Iată principalii factori care blochează vânzările și câteva tactici de bază care te pot ajuta să transformi vizitatorii în clienți.

1. Utilizatorii nu au încredere în brand

Unul dintre principalele motive pentru care potențialii clienți vizitează un site dar nu cumpăra este că nu au încă încredere în firma. Oamenii cumpără de la branduri cunoscute și credibile și, în plus doresc să interacționeze cu cele care sunt interesate de nevoile lor. Din fericire, stabilirea încrederii nu trebuie să fie dificilă dar trebuie să știi care sunt factorii care determină această lipsă de încredere. 

Dacă ai dificultăți cu conversia vizitatorilor pe site există șanse mari să nu creezi tipul de conținut care să-i atragă pe cititorii tăi.  

Iată câteva strategii de marketing de conținut:

  • conținutul trebuie să fie informativ. Nu scrie mesaje de blog doar pentru a crea conținut. Asigură-te că fiecare cuvânt trezește interesul persoanei care citește. 
  • fă un plan și nu scrie la întâmplare. Află ce tipuri de conținut îi interesează pe cititorii tăi iar un calendar de conținut te va ajuta. Acesta  este un instrument excelent pentru cartografierea conținutului pe care îl vei crea.
  • invită clienții să se aboneze la lista ta de corespondență. Acest lucru îți oferă un alt mod de a interacționa cu ei. Obiectivul este de a construi o relație cu persoanele care vizitează site tău.
  • un alt mod de a construi încrederea este să le arăți vizitatorilor cum îi poți ajuta. Cel mai bun mod de a face acest lucru este să le arăți cum i-ai ajuta pe clienții tăi iar aici intră mărturiile sau studiile de caz (testimonialele).
  • studiile de caz reprezintă modalități eficiente de a arăta beneficiile pe care le aduce afacerea ta cliențiilor. De asemenea, oferă cititorilor informații despre modul în care funcționează firma ta.
  • mărturiile sunt o altă modalitate de a demonstra valoarea afacerii tale pentru potențialii clienți. Obține declarații de la cei mai fericiți clienți și pune-le pe site. 

2. Procesul de navigare și achiziționare este complicat 

Unul dintre aspectele ignorate de cei care vând online este experiența utilizatorului. Mulți fac greșeala de a complica procesul de achiziționare a unui produs/serviciu. Trebuie să te asiguri că utilizatorii site-ului tău navighează ușor prin el. Oamenii ar trebui să poată cumpăra produsele sau serviciile cu doar câteva clic-kuri. În caz contrar, își vor pierde răbdarea și vor merge în altă parte.

  • Achiziționarea simplificată a produselor este una dintre cele mai bune modalități de a atrage mai mulți oameni să își cheltuiască banii pe site-ul tău.  Acest lucru implică și posibilitatea ca utilizatorii să cumpere fără a-și crea un cont. Da, e adevărat că informațiile sunt necesare pentru a putea construi o relație cu clienții, dar uneori este mai bine să le oferi opțiunea de a cumpăra fără să se înscrie. La urma urmelor, obiectivul tău este să-i faci să facă o achiziție. 
  • Dacă oamenii cumpără de pe site-ul tău fără a-și crea un cont, vor fi mai susceptibili să devină abonați mai târziu, după ce văd cum funcționează produsul sau serviciul tău. 

3. Nu îți cunosc valoarea 

Un al treilea motiv pentru care utilizatorii nu devin clienți ar putea fi faptul că aceștia nu văd motivul pentru care ar trebui să cumpere de la tine.

  • Trebuie să te asiguri că ai un om de publicitate eficient, un copywriter bun.  Dacă nu te pricepi să-ți faci textele publicitare, angajează pe cineva care este profesionist. Este foarte de important. Site-ul trebuie să arate și să explice de ce viața clientului va fi mai ușoară, mai bună sau mai plăcută după ce va cumpăra de la tine.
  • Unul dintre factorii fundamentali de a scrie o prezentare bună a produsului se concentrează mai curând pe beneficii decât pe caracteristici. Caracteristicile descriu ceea ce face produsul sau serviciul tău, în timp ce beneficiile explică de ce caracteristicile sunt importante pentru client
  • De exemplu dacă vinzi scaune. În acest caz, poți descrie designul ergonomic și suportul de plasă. Există mai multe caracteristici care țin de fabricarea scaunelor ergonomice. Cu toate acestea, cliențiilor tăi nu le pasă de niciunul din acestea. În loc să se concentreze în principal pe modul în care este proiectat scaunul, este mai bine să vorbești despre beneficiile pe care le aduc scaunele ergonomice sănătății. Spune clienților cum le poate ușura durerea din spate, scrie despre riscurile pe care le implică statul pe un scaun care nu este proiectat pentru sprijinirea spatelui.  

Cheia este să câștigi încrederea vizitatorilor, să-i determini să cumperi de la tine și să le arăți cum viața lor va fi mai bună după ce va folosi produsele tale. 

Sursa: smallbiztrends.com

Citește și 

 

 

 

Parallax

Vizualizari
3672
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Red
Guard
Cele mai de ocolit magazine sunt alea care folosesc orice subterfugii cum sunt blog-urile. Citești un articol despre șervețele ca la sfârșit să dai peste textul: Apropo, noi vindem o tonă de șervețele. No, thanks. Ignore.

La fel ca și chestia cu testimonialele. Dacă nu ești deja ceva magazin mare (ca PCGarage - unde acestea sunt ignorate din start), este evident că au fost alese numai părerile bune. Valoare zero. Aș cumpăra de la un magazin care are ca testimonial: Mi-au răspuns flegmatic la telefon, au încurcat adresa, mi-a ajuns pachetul lovit dar au fost băieți de treabă și au zis că-mi schimbă produsul dacă nu merge. Până acum a mers.

Listele de „corespondență” (newsletter-e), ăsta e criteriul numărul 1 de a ignora un magazin. Nu, n-am nevoie de a fi notificat de ceva reducere imaginară sau ceva produs care nu mă-nteresează.

Cel mai stupid lucru pe care îl poți face e să „vorbești despre beneficiile pentru sănătate” sau alte „beneficii”. Nu, nene, lasă-mă că știu ce vreau. Dacă e un scaun am nevoie de o tonă de poze și o tonă de detalii tehnice: ce materiale, ce consistență, ce textură. Când văd un scaun îl ating, stau în el, mă doare fix undeva de ce beneficii de sănătate îmi aduce.

Una peste alta, articolul demonstrează că lumea habar nu are despre ce vorbește. Hai să ajut:
Vrei ca cineva să te bage în seamă, fii sincer. Dacă totul e la superlativ e imediat ignorat.
Problema numărul 1 este ca produsul să aibă poze. Perfect ar fi o filmare.
Apoi numărul 2 este politica de „cum scap de porcăria asta”, denumită „politica de returnare”. Dacă am de plătit transportul de 2 ori, mai bine mă lipsesc.
Numărul 3 e prețul. Pot da 50 de lei în plus dacă am parte de o descriere detaliată a produsului și retur gratuit (hai, plătesc să ajungă la mine), deci nu trebuie să fie cel mai ieftin, dar dacă ceri cu 200 de lei mai mult decât la alt magazin, yeah, forget it.
Tot pe acolo ca importanță e să văd cum ai de-a face cu un client nemulțumit. Pot lejer să-mi dau seama când clientul e unul de ăla bătut în cap caruia îi place să facă scandal, dar eu trebuie să văd ce se întâmplă când un produs prost e vândut și aruncat înapoi.

Deci, mai puțin cu „totul e roz” și mai mult cu realitatea: Nimic nu are sens, totul e inutil, toți vom muri. O zi bună!

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri