Luminita Pirvu

Cum creezi pagina de produs care vinde. 7 reguli importante care trebuie respectate

Thumbnail

Dacă ai sau vrei să-ți faci un magazin online trebuie să știi că vizualizarea paginilor de categorie și de produs merită o atenție deosebită. Studiile arată că există un număr mare de utilizatori care nu merg mai departe de pagina unde este produsul afișat deoarece nu reușesc să obțină răspunsuri rapide la informațiile pe care le caută. 

Marketerul Roxana Olaru, fondator CREADIV explică pentru StartupCafe care sunt regulile esențiale pe care o pagină de categorie și o pagină de produs trebuie să le îndeplinească.  

"Există o mulțime de abordări pentru pagina de categorie. Eu o recomand pe cea în care prezinți o scurtă descriere a categoriei, modalități de împărțire a produselor iar apoi chiar prezentarea tuturor produselor din categoria respectivă. Dacă nu ai alte subcategorii în categorie, atunci poți pune accent vizual pe zona de filtre, cu ajutorul cărora utilizatorul își poate selecta exact produsele dorite", explică marketerul. 

Reguli importante pentru pagina de categorie:

1. Chiar dacă ai puține produse, nu crea mai multe pagini ale aceluiași produs (de exemplu în cazul hainelor, e suficientă o pagină de produs, iar mărimile să fie selectate acolo, în loc de crearea unei pagini pentru fiecare combinație produs+mărime). 

2. Ai grijă să grupezi produsele astfel încât să nu ai categorii cu extrem de puține produse în ele, pentru că lasă o impresie ciudată asupra utilizatorului, impresia unui magazin gol

3. Implementează filtre dinamice, astfel încât utilizatorul să nu poată ajunge la combinații goale. De asemenea, afișează în dreptul fiecărui filtru numărul de produse pentru care se aplică. Iar dacă ai foarte multe filtre (exemplu filtre de brand la parfumuri) poți introduce și o mică fereastră de search în interiorul filtrului.

4. Asigură-te că utilizatorii pot adăuga produse în coș direct din pagina categoriei, pentru că, de multe ori, nu cumpără acel produs pentru prima dată.

4. În principiu, în paginile de categorii, pune accent pe 4 elemente: imagine produs, nume produs, preț produs, buton de Adaugă în coș. Sunt suficiente.

6. Ai grijă ca modul în care se produce navigarea să fie unul intuitiv. Utilizatorii se așteaptă că atunci când dau click pe imaginea produsului să fie trimiși la pagina individuală a acestuia.  Am întâlnit magazine online în care click-ul pe imaginea produsului nu ducea nicăieri - o alegere nu foarte inspirată.

7. Dacă utilizatorul, pentru a adăuga în coș, trebuie să selecteze mărimi, culori sau alți parametrii, oferă-i posibilitatea aceasta încă  din pagina de categorie: click pe adăuga în coș să îi deschidă o fereastră de alegere.

Reguli importante pentru pagina de produs

"Fiecare magazin online are specificul său. Produsele sunt extrem de variate. Prin urmare, nu există o anumită variantă universal valabilă despre cum să îți organizezi pagina de produs. Iată care sunt cele mai importante:

1. În primul ecran vizibil fără a da scroll (above the fold) ar trebui să ai 4 puncte principale de focus: logo-ul magazinului tău, imaginea produsului, numele produsului și butonul Adaugă în Coș;

2. Prețul produsului este important să fie cât mai aproape de butonul Adaugă în Coș;

3. Dacă este necesară selecția de informații suplimentare (mărime, culoare etc.), ai grijă ca procesul să fie vizibil (dacă cineva apasă pe Adaugă în Coș fără să efectueze selecția, să îi apară un mesaj foarte clar și vizibil cu ce trebuie să facă);

4. În afară de datele din header, afișează date de contact pentru efectuarea comenzii și în primul ecran vizibil (poți alege spre exemplu ca în stânga butonului Adaugă în Coș să afișezi și un număr de telefon și un orar de contact, mai ales dacă știi că mulți clienți au tendința să ceară mai multe informații la telefon);

5. Împarte într-un mod cât mai clar informațiile despre produs: descrierea comercială, descrierea tehnică, documentele despre produs, video-uri cu produsul (foarte foarte bune - video este un trend important pentru anii următori), alte informații etc.

6. Fii creativ cu descrierile comerciale ale produselor, creând texte frumoase, adaptate pentru publicul tău țintă, dar ai grijă să lași detaliile tehnice într-un format cât mai standard și ușor de înțeles (fie că e vorba de informații despre conținut, mod de utilizare, specificații produs sau orice alt fel de informații “tehnice”).

7. Fii creativ cu fotografiile de produs (pune fotografii în care produsul este prezentat în contextul său natural de utilizare sau în comparație cu elemente care îl pot ajuta pe utilizatori să înțeleagă dimensiunile sau culorile produsului), dar ai grijă să existe mereu cel puțin o fotografie la calitate foarte bună cu focus 100% pe produs, astfel încât utilizatorii să poată vedea detaliile care îi pot interesa". 

Citește și:

Parallax

Vizualizari
2166
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri