Luminita Pirvu
Înainte de a lansa un magazin online trebuie gândite mai multe aspecte iar unul dintre acestea este structura site-ului. Prima pagină a unui magazin online sau homepage-ul este de multe ori primul contact pe care îl are un utilizator cu afacerea. Prin urmare, este recomandabil să fie prezente în homepage anumite elemente care să îl ajute pe utilizator să înțeleagă cât mai bine afacerea.
Roxana Olaru, specialist în marketing digital și fondator CREADIV explică pentru StartupCafe.ro care sunt elementele esențiale ce nu trebuie să lipsească din prima pagină a unui magazin online.
"A devenit destul de standard pentru magazinele online: logo în stanga; search bar pe mijloc; date de contact, cont, coș în dreapta", susține marketerul.
"Este nevoie de o atenție specială pentru această zonă pentru că tot mai mulți utilizatori încep să caute direct în magazinele online produsele dorite. Asigură-te ca le lași un spațiu generos pentru căutare și ca funcționalitatea merge foarte bine:
Daca te uiti la cele mai mari magazine online de la ora actuala, multe au mutat focusul de pe categoriile de produse pe functia de search (spre exemplu Amazon)", explică marketerul.
"Indiferent că alegi o imagine reprezentativă afacerii (hero-image) prin care scoți în evidență un anumit mesaj sau alegi un slider cu maximum 3-4 imagini, asigură-te că din punct de vedere vizual experiența utilizatorului este una de calitate (imagini frumoase, relevante pentru afacerea ta prin care să evidențiezi principalele mesaje pe care vrei să le comunici, de exemplu trei promotii).
Este zona în care ilustrezi într-un mod grafic și ușor de înțeles motivele pentru care cineva ar cumpăra din magazinul tău online. În general, transportul gratuit la comenzi peste 500 lei nu este neapărat un beneficiu major pentru clienți. Alege niște beneficii care chiar contează pentru utilizatorul tău și care sunt cu adevărat diferențiatoare", subliniază marketerul.
"Poți folosi un burger menu sau un meniu vertical / orizontal cu categorii principale și subcategorii. Încearcă să grupezi produsele în câteva categorii principale (6-8 ar fi un maximum de preferat), fiecare cu subcategorii, și să afișezi și subcategoriile la mouse-over, astfel încât utilizatorul să ajungă la subcategoria dorită din cât mai puține click-uri. Această împărțire pe două nivele ar trebui să fie suficientă.
Este recomandabil să creezi colecții speciale care să-i atragă pe utilizatori. Fii creativ cu împărțirea produselor pe categorii, dar ai în vedere ca utilizatorilor să le fie extrem de ușor să-și găsească produsele.
Aici se pot face trimiteri către toate paginile de informații utile (FAQ, Politica de Confidențialitate, Retur, Termeni și Condiții, Condiții de Livrare, Condiții de Garanție, Pagina Despre, linkuri către SOL și ANPC etc.) - orice fel de informații care îi conferă încredere utilizatorului sau îl ajută în procesul de cumpărare.
Citește și