7 reguli esențiale despre pagina principală a unui magazin online

7 reguli esențiale despre pagina principală a unui magazin online

Thumbnail

Înainte de a lansa un magazin online trebuie gândite mai multe aspecte iar unul dintre acestea este structura site-ului. Prima pagină a unui magazin online sau homepage-ul este de multe ori primul contact pe care îl are un utilizator cu afacerea. Prin urmare, este recomandabil să fie prezente în homepage anumite elemente care să îl ajute pe utilizator să înțeleagă cât mai bine afacerea. 

Roxana Olaru, specialist în marketing digital și fondator CREADIV explică pentru StartupCafe.ro care sunt elementele esențiale ce nu trebuie să lipsească din prima pagină a unui magazin online. 

1. Zona de header 

"A devenit destul de standard pentru magazinele online: logo în stanga; search bar pe mijloc; date de contact, cont, coș în dreapta", susține marketerul. 

2. Zona de căutare

"Este nevoie de o atenție specială pentru această zonă pentru că tot mai mulți utilizatori încep să caute direct în magazinele online produsele dorite. Asigură-te ca le lași un spațiu generos pentru căutare și ca funcționalitatea merge foarte bine: 

  • sugerează rezultate asociate unei categorii (de exemplu la o căutare după “loreal” să le sugerezi categoria în care pot găsi rezultatele: loreal în categoria vopsea de par, loreal în secțiunea șampoane de păr etc.)
  • sugerează rezultate chiar dacă utilizatorul a tastat greșit expresia de căutare (de exemplu cream de păr în loc de cremă de păr ar fi indicat să îl trimită tot în secțiunea de creme de păr)
  • afișează produsele cele mai relevante pentru căutarea lui
  • afișează ceva și în situația în care nu există nimic conform căutarii (spre exemplu returnează cele mai vândute produse din magazinul tău, date de contact, o trimitere către social media sau orice altă informație relevantă pentru a nu pierde utilizatorul)

Daca te uiti la cele mai mari magazine online de la ora actuala, multe au mutat focusul de pe categoriile de produse pe functia de search (spre exemplu Amazon)", explică marketerul.

3. Zona vizuală

"Indiferent că alegi o imagine reprezentativă afacerii (hero-image) prin care scoți în evidență un anumit mesaj sau alegi un slider cu maximum 3-4 imagini, asigură-te că din punct de vedere vizual experiența utilizatorului este una de calitate (imagini frumoase, relevante pentru afacerea ta prin care să evidențiezi principalele mesaje pe care vrei să le comunici, de exemplu trei promotii).

4. Zona de unicitate 

Este zona în care ilustrezi într-un mod grafic și ușor de înțeles motivele pentru care cineva ar cumpăra din magazinul tău online. În general, transportul gratuit la comenzi peste 500 lei nu este neapărat un beneficiu major pentru clienți. Alege niște beneficii care chiar contează pentru utilizatorul tău și care sunt cu adevărat diferențiatoare", subliniază marketerul.

5. Zona de meniu

"Poți folosi un burger menu sau un meniu vertical / orizontal cu categorii principale și subcategorii. Încearcă să grupezi produsele în câteva categorii principale (6-8 ar fi un maximum de preferat), fiecare cu subcategorii, și să afișezi și subcategoriile la mouse-over, astfel încât utilizatorul să ajungă la subcategoria dorită din cât mai puține click-uri. Această împărțire pe două nivele ar trebui să fie suficientă.  

Este recomandabil să creezi colecții speciale care să-i atragă pe utilizatori. Fii creativ cu împărțirea produselor pe categorii, dar ai în vedere ca utilizatorilor să le fie extrem de ușor să-și găsească produsele. 

  • Exemple: un comerciant de flori poate alege să-și împartă produsele funcțional (trandafiri, lalele, crini…) sau în funcție de scopul utilizării (buchete de mireasă, buchete de Valentine’s Day, buchete pentru mame);
  •  un magazin care vinde produse pentru amenajări interioare le poate împărți după tip de produs (gresie, faianță etc.) sau după camera în care se pot folosi (amenajări baie, amenajări bucătarie etc.)", explică Roxana Olaru.

6. Zona de promoții și recomandări

  • Este zona care scoate în evidență anumite produse încă din homepage, cu posibilitate de adăugare în coș direct de aici. Cel mai eficient poți folosi această zonă pentru promoții periodice, pentru produse recomandate sau pentru cele mai căutate / vândute produse.
  • Este important să te asiguri ca în această zonă conținutul se schimbă periodic, pentru a nu lăsa senzația că magazinul nu este actualizat. Poți decide că vrei mai multe astfel de zone în homepage.În principiu, sub aceste zone poți fi creativ și poți adăuga orice alte informații vrei: zona de articole din blog, zona de descriere a magazinului, sau altele. 

7. Zona de Footer

Aici se pot face trimiteri către toate paginile de informații utile (FAQ, Politica de Confidențialitate, Retur, Termeni și Condiții, Condiții de Livrare, Condiții de Garanție, Pagina Despre, linkuri către SOL și ANPC etc.) - orice fel de informații care îi conferă încredere utilizatorului sau îl ajută în procesul de cumpărare.

Citește și 

 

Parallax

Vizualizari
1253
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings