Cum trebuie să arate interfața unui magazin online. Top reguli esențiale pentru atragerea clienților 
Luminita Pirvu

Cum trebuie să arate interfața unui magazin online. Top reguli esențiale pentru atragerea clienților 

Thumbnail

Usabilitatea (n.r. - usability: expresie care definește ușurința utilizării unui site) se referă la funcționalitatea website-ului pentru utilizator - o usabilitate bună îi permite utilizatorului să comande online cu ușurință sau să atingă alte conversii setate în funcție de obiectivele afacerii. Având în vedere că trăim într-o lume a consumatorului, preocuparea constantă, pentru a putea crea o experiență foarte bună de cumpărare, este legată de simplificarea procesului de achiziție în interiorul magazinului online pentru potențialul client.  

Dacă ai o afacere online sau vrei să-ți începi una trebuie să iei în calcul cum arată/creezi imaginea site-ului și cum funcționează acesta. Interfața trebuie să fie plăcută din punct de vedere vizual, să atragă dar, în același timp, trebuie să aibă și o structură logică şi să prezinte utilitate. Indiferent cum alegi să arate magazinul tău, este important să știi regulile generale de uzabilitate pentru că acestea îți pot crește ratele de conversie.

"Pentru a-i ușura clientului procesul de achiziție trebuie să ai în vedere 3 aspecte:

  • să-i oferi toate informațiile de care are nevoie pentru a lua decizia de cumpărare,  astfel încât acesta să nu fie nevoit să caute și pe alte site-uri;
  • să te asiguri că poate să finalizeze procesul de comandă cât mai ușor și mai rapid rapid posibil;
  • să ai un magazin online care se încarcă repede, de preferat sub 3 secunde, și care are o interfață prietenoasă și ușor de utilizat",

susține Roxana Olaru marketer și fondator CREADIV

Oamenii iau decizii printr-un proces eminamente emoțional și este foarte important ca, după o achiziție sau o vizită în magazin, clientul sau potențialul client să rămână cu o impresie plăcută, să-și amintească de afacere și să revină și pe viitor. 

Roxana Olaru explică pentru StartupCafe care sunt regulile de bază care creează o bună experiență utilizatorului astfel încît acesta să devină un client fidel.  

"Nu încerca să fii creativ cu aranjarea elementelor structurale de bază în pagină. Oamenii se așteaptă și este bine să găsească următoarele elemente pe prima pagina a unui magazin online:

  • logo-ul  în stânga sus, în header (n.red. "antetul" magazinului online) 

  • căsuța de căutare (search) pe mijloc, în header

  • datele de contact, coșul și contul în dreapta sus, în header

  • funcționalitatea de previzualizare a coșului (quick-cart) atunci când un utlizator trece cu mouse-ul peste iconița de coș din header, pentru a se putea vizualiza cu ușurință coșul fără ca utilizatorul să părăsească pagina în care se află

  • evidențierea numărului de produse plasate în coș, sau măcar un marker de avertizare că există produse în coș, peste iconița de coș din header

  • categoriile de produse poziționate în general, în partea stângă a paginii sau sub header

  • butonul de comandă cât mai apropiat de prețul produsului, în prima parte a ecranului

  • informațiile de contact plasate neapărat în paginile de coș sau checkout"

La interfață pe zona de grafică se poate folosi creativitatea. "Este esențial să se acorde atenție aspectelor vizuale: logo-ul magazinului, culorile și imaginile care sunt folosite în interfață trebuie să fie în armonie", explică marketerul 

  • iconițe frumoase care să ilustreze beneficiile magazinului online,

  • bannere cu produsele pe prima pagină a magazinului sau în paginile de categorii (încearcă pe cât posibil să folosești fotografii proprii în care oamenii utilizează produsele tale), 

  • o paletă frumoasă de culori care să completeze și să complementarize logo-ul.

  • ține cont de faptul că oamenii asociază culorile cu diverse sentimente. De exemplu roșu - putere, pasiune energie, portocaliu - căldură, lumină, veselie sau albastru - relaxare, putere, încredere, forță, etc. 

"Pentru cei nu sunt persoane creative, sfatul meu este să lucreze cu designeri profesioniști și să acorde credit recomandărilor, deoarece ei pot crea interfețe minunate pentru magazinele online, îmbinând cu bun gust 3 sau maximum 4 culori, și folosind o culoare de impact pentru elementele de call to action (butoane de "Adaugă în coș "sau "finalizează comanda"), recomandă Roxana Olaru. 

Parallax

Vizualizari
2307
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Adrian
Voicu
Continut bun, insa prelucrarea informatiilor trebuie sa tina cont de limba romana. Veti spune ca sunt grammar nazi, insa "sfatul meu este să se lucreze cu un designer profesionist" este o exprimare fortata, cam din topor. As inlocui-o cu o diateza activa - sa lucrati - care induce si un call to action.
La fel si " să aibe încredere în recomandările sale". Sa "aibe"? De ce nu sa "aive" sau sa "aiva"?
De cele mai multe ori, forma in care transmiti o informatie e aproape la fel de importanta ca informatia in sine.
Zi buna!
Ovidiu D.
Popica
Observațiile tale sunt corecte si binevenite, Adrian. Multumim am rectificat, mai erau si altele :).

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings