Claudiu Zamfir

Rețea de locuri de joacă pentru copii, cumpărată majoritar de un fond de investiții românesc susținut de UE

Cofondatorii grupului Gymboland

Un fond de investiții românesc, susținut de Uniunea Europeană, a cumpărat o participație majoritară într-o rețea de locuri de joacă pentru copii, prezentă în București, Constanța și Ploiești.

Black Sea Fund a anunțat, miercuri, într-un comunicat transmis StartupCafe, că a achiziționat un pachet majoritar de acțiuni în firma Kids Element S.A. (Gymboland Group), care deține și operează spațiile de joacă indoor Gymboland și sălile de jocuri distractive Rematch. Grupul are în prezent o rețea de 13 locații în București, Constanța și Ploiești.

Valoarea achiziției este confidențială, dar, în general, Black Sea Fund face tranzacții de 4-8 milioane EUR.

În urma tranzacției, Gymboland urmează să-și dubleze numărul de spații în următorii 3 ani, să se extindă în afara României și să „introducă concepte inovatoare de divertisment și recreere pentru copii”.

Tranzacția, semnată în a doua jumătate a lunii noiembrie 2023, a implicat achiziția de acțiuni existente de la fondatori și o majorare de capital.

Gymboland este un brand lansat în 2009 de cuplul Adi și Lavi Shalom împreună cu Favi Stelian (foto). Ideea de a lansa Gymboland a fost a lui Lavi Shalom.

„Ideea de a crea centre de joacă pentru copii a apărut după ce am venit în România după mai mulți ani pe care Adi și cu mine i-am petrecut în SUA. La acel moment nu aveam copii, dar am observat această nevoie a pieței din România. Acum avem trei copii și ne dorim ca serviciile no-astre să răspundă cât mai bine dorințelor părinților și copiilor. Și, tocmai pentru că vrem să aducem în România cele mai noi idei, strategii și servicii, în fiecare an mergem la cele importante evenimente și expoziții de divertisment din lume, în special în SUA și Europa”, a adăugat Lavi Shalom cofondator Kids Element S.A.

La momentul lansării, Gymboland a fost unul dintre primii jucători care au intrat pe piața locală a spațiilor indoor de joacă pentru copii și a devenit în scurt timp lider pe acest segment prin numărul de locații.

Rematch este un brand lansat în 2022 și reprezintă săli de jocuri distractive cu activități pentru întreaga familie.

Gymboland se adresează copiilor mai mici de zece ani, în timp ce Rematch este pentru toată familia, dar mai ales pentru adolescenți. Anul acesta, aproximativ 280.000 de copii s-au jucat în sălile Gymboland și Rematch.

În 2022, grupul a înregistrat o cifră de afaceri de peste 3 milioane de euro, iar în prezent, rețeaua are 125 de angajați și 13 spații în București, Ploiești și Constanța. Conducerea grupului intenționează să depășească 25 de unități Gymboland și Rematch până la sfârșitul anului 2026, iar orașele vizate sunt cele cu peste 50.000 de locuitori.

De asemenea, acționarii iau în calcul extinderea regională a brandului și a conceptelor sale în țări din regiune, precum Polonia și Cehia.

O piață de 75 de milioane de euro

Piața locală de spații de divertisment pentru copii are o valoare de aproximativ 75 de milioane de euro, din care segmentul locurilor de joacă indoor reprezintă aproximativ 20 de milioane de euro, potrivit estimărilor Black Sea Fund. Restul sumei înseamnă parcuri acvatice, parcuri de aventură în aer liber și alte concepte de divertisment (karting, etc.).

„Ceea ce ne-a atras la Gymboland a fost oportunitatea de a investi într-o echipă extraordinară și într-o companie lider atât ca rețea cât și ca cifră de afaceri pe un segment care are un potențial uriaș de dezvoltare în România. Piața de servicii de entertainment și recreere pentru copii are foarte mult loc de creștere dacă ne uitam la cerere vis-a-vis de ofertă, mai ales dacă luăm în considerare că majoritatea serviciilor de divertisment indoor pentru copii sunt în București, în special în nordul Bucureștiului, și în câteva orașe mari. Ne dorim ca prin investiția în Gymboland să contribuim la dezvoltarea acestei nișe, iar locurile de joacă indoor să devină accesibile pentru cât mai multi copii și părinți”, a declarat Arin Ion, Partener fondator al fondului de investiții Black Sea Fund.

Black Sea Fund este un fond de investiții fondat în 2018 de către Arin Ion, Matei Păun, Cornel Fumea și Adrian Vasile, cu susținerea Fondului European de Investiții (o mare parte din resurse provenind din programul REGIO, co-finanțat de Fondul European de Dezvoltare Regională) și a Băncii Europene de Investiții.

Fondul a avut un buget de investiții de 43 de milioane de euro și a investit până în prezent în companiile Intermedio General Group S.A. (Theta), Clinica Dentară S.A. (DigiRay), D-Toys S.A. și Kids Element S.A. (Gymboland).

Black Sea Fund caută, în principal, companii de mărime medie cu creștere rapidă, în care investește între patru și opt milioane de euro.

Parallax

Vizualizari
733
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri