Raluca Abrihan

Idei de afaceri: Site de închirieri de gadgeturi. Cum funcţionează şi care sunt cele mai căutate produse

Thumbnail

Doi tineri pasionaţi de tehnologie au lansat recent o platformă de unde atât persoanele fizice cât şi firmele pot să închirieze gadgeturi. Proiectul a fost implementat în doar câteva luni, după o investiţie de 75.000 de euro.

Paul Neagoe şi Andrei Dusu sunt doi tineri antreprenori care au venit cu o nouă idee afacere pentru piaţa românească, un site unde atât persoanele fizice cât şi firmele pot să se aboneze pentru a închiria gadgeturi.

“Noi suntem consumatori avizi de tehnologie. Văzând cât de mult s-au schimbat modurile în care ne uităm la filme, în care ascultăm muzica, sau în care accesăm diferite servicii, a apărut întrebarea dacă există un mod mai eficient de a accesa tehnologie - sustenabil, flexibil şi cu acces la ultimele lansări. Asa a apărut conceptul Lizit, o soluţie financiară flexibilă pentru a avea acces la cele mai noi tehnologii, oricând au nevoie, prin închirieri/abonamente online”, explică Paul Neagoe.

Proiectul a fost implementat în câteva luni la nivel administrativ şi de pregătire a platformei, iar investiţia iniţială a fost de 75.000 de euro.

“Evident, fiind o firma nouă, am putea spune că implementarea este continua, cu schimbări frecvente care se întâmplă la nivel de functionalităţi, produse, sau alte iniţiative”, spune fondatorul Lizit.

Platforma se bazează pe închirierea pe termen mediu/lung a gadgeturilor tech, cu oferte pentru abonamente de la 1 la 12 luni. Modelul de venituri se bazează pe ratele lunare plătite de utilizatori pentru folosirea dispozitivelor, dar şi pe valoarea de revânzare a produselor la finalul unui ciclu de folosire.

“Businessul are doua segmente - o parte dedicata consumatorilor persoane fizice, dar şi un segment adresat persoanelor juridice, unde discutam despre închirieri cu un volum mai mare de produse”, explică Paul.

Site-ul a ajuns la 50 de utilizatori activi lunar. Iar cele mai căutate produse sunt cele de gaming, ochelari VR, smartwatch-uri, tablete şi telefoane. Produsele sunt achiziţionate prin diferiţi furnizori locali.

“Aria operaţionala-logistica a businessului este una care, odată cu scalarea rapida a numărului de utilizatori, va fi o provocare pe care trebuie sa o abordam consecvent pentru a reuşi sa oferim un grad înalt de satisfacţie pentru clienţi.

Utilizatorii noştri persoane fizice se împart în două categorii: a) utilizatori care vor sa fie tot timpul la curent cu cele mai noi produse şi optează pentru abonamente de 6-12 luni, cu dorinţa ca la finalul abonamentului sa upgradeze la un model nou şi b) utilizatori care doresc sa satisfacă o nevoie pe termen scurt, fie ea de testare a unor produse sau de folosire pentru o durata scurta, precum un proiect sau o vacanta.

Pe lângă aceştia, Lizit este disponibil prin business.lizit.ro şi pentru persoane juridice, unde creionam oferte personalizate pentru diferitele nevoie ale clienţilor. Ne adresam aici in principal startup-urilor şi firmelor mici şi mijlocii”, explică reprezentanţii platformei.

Cât despre produsele returnate cu defecte majore sau nefuncţionale platforma acoperă 50% din valoarea reparaţiilor. “Dar semnele normale de uzura după folosire sunt considerate normale. Vorbim aici de zgârieturi fine de exemplu pe carcase sau ecrane”, spune fondatorul site-ului.

De asemenea, startup-ul este în căutare de finanţare pentru creşterea numărului de utilizatori pe platforma, iar vizează în special fonduri de investiţii, dar nu exclud nici varianta unui împrumut.

Parallax

Vizualizari
2834
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri