Denisa Crăciun

Investitorii din comunitatea românească TechAngels: Finanțări de peste 1 milion EUR în startup-uri, în prima jumătate din 2023

Președinte TechAngels

Grupul românesc de investitori TechAngels a investit în startup-uri peste un milion EUR, în prima jumătate a anului 2023.

Rețeaua de investitori angel din România a investit 1,013 milioane EUR în prima jumătate din 2023, o treime față de investițiile făcute în aceeași perioadă a anului 2022, potrivit unui comunicat transmis StartupCafe.ro.

„Contextul macroeconomic volatil a dus la amânări și din partea investitorilor și din partea fondatorilor, în procesul de ridicare de runde. O parte din startup-uri s-au orientat către runde bridge și au anunțat intenția de a lansa runde la finalul anului sau anul viitor, investitorii s-au orientat către susținerea companiilor din portofoliu”, conform TechAngels.

13% dintre investitorii TechAngels au finanțat startup-uri pe care nu le aveau în portofoliu, 22% au optat pentru investiții follow on, 65% nu au investit deloc în prima jumătate din 2023, doar 11% nu intenționează să investească deloc în acest an.

„Evaluarea internă a TechAngels arată disponibilitatea investitorilor TechAngels pentru a dubla sumele investite, până la finalul anului, peste 2 milioane de euro fiind declarate ca resurse disponibile de membrii grupului, în cazul în care sunt identificate proiecte promițătoare. Observăm o trecere spre o nouă etapă: vedem o relativă stabilizare a condițiilor macro-economice, inflația decelerează, și prețurile la energie au o oarecare stabilitate. În ecosistem se poate constata o acomodare cu incertitudinea și un potențial de ieșire din expectativă”,  spune Marius Istrate, Președintele TechAngels.

Ce mai arată TechAngels:

  • În prima jumatate a anului 2023 au dominat în volum soluțiile de business, peste 25% dintre startup-urile evaluate oferind noi modalități de eficientizare a activității companiilor: logistică (livrare rapidă, asigurarea eficienței lanțurilor de aprovizionare), instrumente pentru colaborare în cadrul echipelor și pentru angajați.
  • Soluțiile de marketing și de personalizare a experiențelor utilizatorilor ocupă a treia poziție în segmentul ideilor de afaceri prezentate de startup-uri în prima jumătate a acestui an.
  • Sănătatea și soluțiile B2C, privind opțiunile de administrare a vieții personale (finanțe, activități, fashion), au reprezentat fiecare aproximativ 10% din totalul soluțiilor aflate în screening, ocupând astfel locurile 2 și 3 în top-ul general al propunerilor.
  • În această perioadă s-a putut observa pe ansamblu o orientare crescută către sustenabilitate, atât în privința calculelor amprentei asupra mediului a afacerilor cât și a celei personale (cum sunt moda, selecția diferitelor produse alimentare, de folosință îndelungată etc).
  • Totodată, investiția medie a unui investitor tip angel este 13.000 EUR. 
  • 254 de startup-uri în screening, 71 înscrise în pitch-uri. 

„În acest an au beneficiat de apetitul investițional mai multe startup-uri care erau în portofoliul unora dintre membri, care au reușit să convingă noi finanțatori din cadrul grupului. În general, există o oarecare sezonalitate, la final de an investitorii își evaluează portofoliul personal și iau decizii de investiție mai rapid. Acest aspect, alături de o dezghețare a mediului economic, ne face optimiști pentru a doua jumătate a anului. Este esențial însă ca pitch-urile să fie solide, să documenteze și să probeze nevoia la care răspunde soluția propusă și să aibă asociate un plan de business realist”, mai arată Marius Istrate.

Parallax

Vizualizari
365
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri