Claudiu Zamfir

Profit de 85 milioane lei pentru o firmă românească de distribuție, în 2022. Din ce a făcut banii

bani-lei-dreamstime

Compania de distribuție și logistică Aquila, fondată în anul 1994 de către oamenii de afaceri Alin Adrian Dociu și Constantin Cătălin Vasile, a raportat, luni, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro, un profit net de 85 de milioane de lei pe anul 2022 și plănuiește să cumpere alte firme.

Compania spune că a obținut cel mai mare profit net preliminar din istoria sa, în anul 2022, în creștere cu 20% față de 2021.

Veniturile firmei au fost de 2,21 miliarde de lei în anul 2022, în creștere cu 15% față de 2021.

Principalele motoare de creștere a afacerii au fost segmentul de distribuție, în special vânzările prin canalul HoReCa și cel de proximitate (benzinării și magazine de proximitate), precum și de brandurile proprii.

În structura veniturilor, toate cele trei segmente de afaceri au înregistrat creșteri:

  • distribuție, 15%,
  • logistică, 7%,
  • transport, 15%.

Veniturile aferente brandurilor proprii, Gradena și La Masă, au avut un avans de 43% în 2022, până la 67,5 milioane lei.

Compania românească își propune dublarea EBITDA până în 2026 prin dezvoltarea afaceri și  achiziții de companii care dețin în portofoliu branduri proprii sau sunt distribuitorii unor branduri cu notorietate. AQUILA și-a propus ca țintă și reducerea cu 10% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2026, prin reînnoirea flotei, optimizarea rutelor de transport, eficientizarea operațiunilor logistice, cursuri de conducere defensivă pentru angajați, precum și utilizarea surselor alternative de energie.

De asemenea, rezultate în creștere a raportat și compania achiziționată de Aquila în 2021, Trigor AVD, unul dintre primii jucători de pe piața de distribuție a bunurilor de larg consum din Republica Moldova.

AQUILA operează în România și Republica Moldova, cu un model de afaceri integrat, cu activitate în următoarele segmente de afaceri: distribuție, logistică și transport. Aquila vinde produse de larg consum în peste 67.000 de puncte de desfacere prin toate canalele de comerț cu amănuntul al bunurilor de larg consum, care acoperă peste 90% din piaţă. Portofoliul de produse integrat însumează peste 10.000 produse, mărci consacrate din diferite categorii precum: produse de îngrijire personală - Rexona, Dove; dulciuri - Kinder, Raffaello, Snickers sau Mars; cafea – Lavazza; produse de curățenie - Dero, Cif sau Coccolino; mâncare pentru animale de companie – Whiskas, Pedigree.

Din noiembrie 2021, compania este listată la Bursa de Valori București (BVB), ca urmare a unei oferte publice inițiale în valoare de 367 milioane lei, cea mai mare ofertă publică inițială derulată de o companie antreprenorială românească pe piața de capital locală. Acțiunile companiei (simbol AQ) sunt incluse în indicele de referință BET al Bursei de Valori București și Global All Cap ai FTSE Russell.

Parallax

Vizualizari
16402
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri