Vocea umana poate fi cea mai buna parola si poate fi o garantie a sigurantei. Aceasta este ideea dupa care isi desfasoara activitatea o companie din Atlanta care analizeaza cele mai fine detalii ale vocii umane si tot ce tine de o convorbire telefonica, pentru a-i descoperi pe cei care suna la call center cu gandul de a comite ilegalitati. Compania Pindrop a primit peste 120 milioane dolari finantare, lucreaza cu trei dintre cele mai mari banci din SUA si are planuri mari de expansiune in Europa si America Latina.
In industrie tendinta este sa se renunte la parolele clasice, scrise si sa fie gasite metode mai simple si mai sigure, mai ales ca tot mai multe teminale se vor conecta la internet fara a putea sa interactionezi cu ele prin clasica introducere a unei parole din taste.
In plus, in contextul in care asistentii vocali, stil Google Now, Apple Siri sau Microsoft Cortana devin tot mai performanti, se poate deduce ca vocea umana devine esentiala pentru interactiunea cu diverse terminale.
Pindrop este un startup fondat in 2011 in Atlanta, iar obiectul de activitate tine de biometria vocala, compania analizand anual peste 360 milioane de convorbiri telefonice de la centrele de suport ale unor companii din domenii precum finante, asigurari si retail. Aceste companii, dar si agentii guvernamentale din SUA, se numara printre clientii Pindrop care furnizeaza un soft de securitate care sa impiedice fraudele comise de cei care suna la call center si pretind ca sunt alta persoana.
Dupa fiecare convorbire, soft-ul Pindrop da o nota de risc, analizand 147 de factori, de la calitatea convorbirii, pana la amprenta vocala a apelantului.
Vijay Balasubramaniyan, co-fondator al Pindrop, spune ca vocea umana este extrem de bogata in detalii unice, astfel ca este ideala pentru autentificare si pentru dovedirea identitatii. In conditiile in care apar terminale foarte mici, cum ar fi ceasurile inteligente, vocea umana devine tot mai importanta in a da comenzi, mai ales ca pe astfel de device-uri este aproape imposibil sa tastezi.
Insa call - center-ele, unde numarul celor care suna pentru a face activitati fraudloase este tot mai mare, reprezinta nisa de securitate pe care Pindrop a intrat.
Se fac multe fraude prin apeluri la centrele de suport ale unei banci, astfel ca trebuie sa fie construite mai multe "straturi" de siguranta, insa nici foarte multe nu sunt bune, fiindca exista riscul ca oamenii sa fie enervati de structurile complicate.
Aici intervine Pindrop si tehnologiaa sa. Infractorii infomatici pot afla date personale despre clntii unor banci, cum ar fi numele de fata al mamei, astfel ca sunand la call center pot sa faca modificari la cont. Insa verificand cu atentie multe detalii despre vocea apelantului, terminalul de pe care suna si zona de unde suna, pot fi preintampinate multe fraude.
Programele automate pot detecta daca cel care suna folseste intr-adevar o linie fixa, cum sustine, sau o conexiune VoIP si operatorul de la call center poate decide sa-i puna intrebari suplimentare de siguranta sau sa incheie convorbirea si sa anunte autoritatile, daca lucrurile par suspecte. Pindrop sustine ca solutiile sale elimina 80% dintre fraude.
Pindrop a primit doua rrunde consistente de finantare: 47 milioane dolari in 2012 si 75 milioane in ianuarie 2016, runda condusa de Google Capital.
Finantarea va fi folosita pentru cercetare-dezvoltare in ideea de a lansa noi produse pentru centre de date, insa si pentru extinderea geografica a companiei. Se fac angajari la filiala din Marea Britanie si compania vrea sa se extinda in America Latina si in zona Asia-Pacific.
Surse: Fortune, TechCrunch, BBC