Mihai Grigorescu

FOTO Tutorial: Cum creezi o campanie de remarketing in AdWords in 13 pasi + capturi de ecran

Thumbnail

Campaniile de remarketing reprezinta un avantaj al oricarui om de marketing, insa foarte multe firme acorda o importanta mult prea mica campaniilor de remarketing, campanii ce ar putea genera conversii la costuri foarte mici. Tutorialul este creat pentru a veni in sprijinul celor care vor sa realizeze prima lor campanie de remarketing si sa readuca pe site o parte dintre utilizatorii ce au achizitionat sau au manifestat interes pentru produsele sau serviciile oferite, determinandu-i sa achiztioneze.

Avantajele campaniilor de remarketing sunt:

  • costuri mici;

  • persoanelele targetate au manifestat interes pentru produsele sau serviciile oferite;

  • au un istoric de care va puteti folosi in realizarea campaniilor (au achizitionat, au vizitat un anumit produs, au vizitat site-ul sau au abandonat cosul) ;

  • posibilitati de targetare precise;

  • anunturi creative si responsive.

Intrucat campaniile de remarketing nu trebuie sa lipseasca din strategia de promovare online va voi arata cum puteti crea o campanie de remarketing care sa targeteze toate persoanele ce v-au vizitat site-ul.

Inainte de a putea realiza o campanie de remarketing trebuie sa creati eticheta de remarketing din platforma AdWords, pe care trebuie sa o inserati pe fiecare pagina din site. Puteti lasa acest lucru pe seama programatorului sau puteti insera chiar dumneavoastra eticheta de remarketing.

Eticheta are rolul de a monitoriza toti userii ce ajung pe site, pe care dumneavoastra ii puteti targeta ulterior cu anunturi. Dupa implementarea etichetei puteti realiza campania de remarketing.

In cele ce urmeaza am detaliat acest proces de realizare al  campaniei de remarketing in 13 pasi.

#1. Implementare cod de remarketing

Codul de remarketing in gasiti in stanga, jos la sectiunea “shared library“.

Thumbnail

Dupa ce ati dat click sub “Shared library” vor aparea mai multe subcategorii printre care veti gasi si “Audiences”. Aveti posibilitatea de a da click din acea zona sau din partea dreapta unde sunt listate subcategoriile cu cateva detalii.

Pentru a trece mai departe trebuie sa dati click pe “view”.

 

Thumbnail

Apasati pe “Set up remarketing”.

Thumbnail

Adwords v-a generat o eticheta de remarketing unica pe care trebuie sa o adaugati pe site, in toate paginile.

Thumbnail

De asemenea, puteti trimite direct din platforma eticheta si instructiunile prin email catre programatorul dumneavoastra.

Thumbnail

AdWords va crea automat lista de remarketing si va analiza site-ul pentru a gasi eticheta de remarketing. Dupa ce aceasta a fost detectata, in cadrul listei de remarketing vor fi adaugati toti utilizatorii ce au ajuns pe site. Va recomandam sa creati liste noi de remarketing pe cos abandonat sau clientii care au cumprat deja si sa le integrati in campanii.

Thumbnail

#2. Crează o campanie de Display

Din platforma apasati pe butonul “Campaign” si selectati “Display Network only”.

Thumbnail

#3. Denumește campania

Denumiti cat mai descriptiv campania de remarketing, apoi verificati sa fie selectat “Marketing objective”. Prin aceasta optiune campania va fi mult mai precisa. O distribuire haotica a anunturilor nu va v-a aduce rezultate.

Thumbnail

#4. Alege obiectivul campaniei

Intrucat dorim sa realizam o campanie de remarketing vom selecta “Drive action” si vom bifa “Buy on your website”. Prin bifarea acestei optiuni avem posibilitatea de a targeta persoanele din lista de remarketing.

Thumbnail

#5. Alege locatia

In functie de specificul afacerii alegeti locatia. Daca sunteti un magazin online veti targeta persoanele din lista de remarketing din toata tara, insa daca aveti o afacere locala va veti limita la o arie mult mai mica (oras, judet sau veti targeta persoanele de pe o raza de 20-30 de km).

Thumbnail

#6. Selectează limba

Recomandarea noastra este sa bifati casuta cu “all languages” pentru a nu exclude vreo persoana care ar putea fi interesata de produsele sau serviciile pe care le comercializati.

Thumbnail

#7.  Alege strategia de licitare si bugetul

Pentru inceput va recomandam sa alegeti optiunea de licitare manuala (manual CPC) si sa debifati casuta de “Enable Enhanced CPC” pentru a avea un control cat mai mare asupra bugetului.

Nu omiteti sa introduceti bugetul zilnic al campaniei de remarketing. Acesta trebuie adaptat in functie de CPC si de numarul de persoane din lista de remarketing. Cu un buget de 2 lei pe zi cu siguranta nu veti putea livra anunturile catre toate persoanele din lista daca aceasta are dimensiuni mari.

Thumbnail

#8. Adaugă extensii

Adaugati extensii pentru a oferi informatii suplimentare persoanelor ce va vor vedea anunturile.

Informatiile despre locatie vor fi de folos persoanelor ce doresc sa achizitioneze din showroom produsele/serviciile dorite. Numarul de telefon este foarte util, oferindu-i posibilitatea utilizatorului de a va contacta pentru a obtine informatii sau pentru a plasa o comanda.

Thumbnail

#9. Crează un ad grup

Denumiti ad grupul si introduceti pagina de destinatie.

Acordati atentie sumei pe care sunteti dispusi sa o platiti pentru un utilizator ce ajunge pe site (Max CPC bid). Asa cum mentionasem anterior, CPC-ul campaniilor de remarketing este cu mult mai mic. Sa presupunem sa sunteti un salon pentru catei si pisici, iar dupa realizarea campaniilor de tip Search pe serviciile oferite  va veti da seama ca acestea au un cost mediu pe click de 1.5 lei, ceea ce inseamna foarte mult. Campaniile de remarketing in acest caz vor avea cu cost mediu pe click sub 0.3 lei.

Thumbnail

#10. Targetează “All visitors”

Alegeti optiunea “Interests & remarketing”, selectati “Remarketing lists”, apoi “All visitors”.

Prin selectarea “All visitors” veti livra anunturi catre toate persoanele ce v-au vizitat siteul anterior.

Dupa cum puteti vedea AdWords va pune la dispozitie mult mai multe optiuni de targetare, dar si liste segmentate cu vizitatorii. Ulterior puteti face campanii de remarketing care sa targeteze cu anunturi doar vizitatorii care au abandonat cosul sau care au cumparat.

Targetarea depinde de strategia dumneavoastra si de scopul pe care l-ati stabilit pentru campanie.

Thumbnail

#11. Limitează campania

AdWords va ofera posibilitatea sa targetati si alte persoane cu anunturile campaniei de remarketing. Recomandarea noastra este sa nu folositi aceasta optiune pentru ca mesajele utilizate in campania de remarketing sunt diferite fata de mesajele prin care doriti sa atrageti noi clienti. Mesajele trebuie adaptate in functie de tipul persoanelor targetate si sa se tina cont si de scopul campaniei.

Thumbnail

#12. Crează anunturi

Pentru campaniile de remarketing sunt spefice bannerele. Ele trebuie sa atraga vizitatorii din nou pe site cu scopul de a finaliza o comanda, a face o achizitie nou, a suna, a completa un formular etc.

Bannerele au diferite marimi despre care puteti citi mai multe aici.

Recomandarea noastra este creati bannere de mai multe dimensiuni, dar si un anunt responsive care sa se adapteze spatiului publicitar de pe siteurile partenere Google.

In aceasta etapa este important sa testati pana va veti da seama ce set de bannere atrage cel  mai mult trafic.

Thumbnail

#13. Crează un alt ad grup

Dupa finalizarea primului ad grup si dupa ce ati incarcat bannerele, aveti posibilitatea de a crea un alt ad grup in care sa targetati alt segment si sa utilizati alte alte anunturi.

Thumbnail

In doar cateva minute puteti crea o campanie de remarketing prin care sa va tineti vizitatorii la curent cu noile informatii, reduceri, promotii concursuri s.a. Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa testati, sa optimizati si alegeti anunturile care performeaza cel mai bine pentru afacerea dumneavoastra.

Adaptati mesajele bannerelor la scopul campaniei, alegeti culori placute, mesaje clare, utilizati CTA (call to action), fiti cinstiti si nu utilizati mesaje mincinoase sau imagini cu produse pe care nu le aveti in stoc sau pe site.

Implementarea si optimizarea corespunzatoare a campaniilor de remarketing se va reflecta si in veniturile dumneavoastra.

In calitate de Specialist in Marketing Online la Promovareaonline.ro, eu consider ca este foarte important sa realizati campanii de remarketing prin intermediul carora atrageti din nou vizitatorii pe site, iar prin oferirea unor promotii, cadourii sau oferte ii veti determina sa achizioneze din nou.

Analizati foarte bine publicul tinta si adaptati-va cerintelor pentru a realiza campanii eficiente.

Daca ai nevoie de sfaturi sau ajutor ma poti contacta direct folosind fie butonul de contact din modulul de prezentare a autorului, fie folosind formularul de comentarii de la finalul acestui articol!

Succes!

Parallax

Vizualizari
626
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.572
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 3.33

publishing: 1.89

expertise: 0

rating: 1.572

PPC
Articole publicate : 1
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri